6 mei 2025, 22:48:40

pap zelf maken

Gestart door felie, 7 augustus 2008, 21:25:21

« vorige - volgende »

felie

ik heb een vraagje heeft een een rezept voor zelf gemaakte pap wand in de winkel is het te duur.

kenay86

de pap is eigenlijk niet op een goede manier samen te stellen gezien hier bacterien aan toegevoegd worden en deze eigenlijk niet los te koop is. overigens vindt ik 9,75 euro per pot van 800 gram totaal niet duur gezien hoe weinig je er van nodig hebt.

Als ik heel bot mag wezen snap ik ook niet waarom u het vogeltje met de hand wilt voeden als u er het geld niet voor (over) heeft?

felie

ik heb de pap alleen in de winkel zien staan voor 20 euro. waar heeft u die pap dan gekocht?

kenay86

als u op valkcity.nl kijkt dan ziet u daar een kleinere pot voor de helft van de prijs :) deze webwinkel heb ik gisteren ook pas gevonden/gekregen van de eigenaar, maar normaal gesproken koop ik de potten bij ranzijn en daar zijn ze ook rond de 10 euro per pot..

I_Xyzyx_I

mag ik vragen waarom je het nodig hebt? ik zou geen valkje met de hand voeren als het niet noodzakelijk was... en zeker niet als het de eerste keer is... groetjes jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

felie

ik wil 1 baby vogel met de hand groot maken wo dat die tam is en ik heb wel ervaling wand ik heb een wilde baby vogel groot gebragt die gewond was.

Kirsten

Hoi Felie,

Tammaken doe je met aandacht en tijd en geduld. Als het valkje erg jong is dan kan je hem of haar nog alles leren. Een papvalkje is niet alleen een risico maar het is altijd beter als de lieverd gewoon de voeding van de ouders krijgt. Hier zit alles in wat ze nodig hebben en wordt door de ouders ook naar leeftijd aangepast. Pap kan dit nooit vervangen.
Als je toch heel graag zou willen pappen, dan zou ik dit persoonlijk pas doen als het valkje rond de 5 weken is. Dan eet ie namelijk al wat zaadjes en geldt het enkel als aanvulling om op gewicht te blijven. Je hoeft dan ook maar korte tijd te pappen en max ongeveer 2 keer per dag(als het valkje al wat zelf eet)

Maar uiteraard moet je zelf deze beslissing nemen, is enkel een advies.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

kenay86

ook ik raad je aan om te wachten tot het valkje een week of 5 is. Het diertje heeft dat voldoende voedingsstoffen van de ouders gekregen en het kan ook veel meer hebben. met een te jong kleintje kan er te veel mis gaan..

Ik snap overigens niet dat mensen kleintjes willen groot brengen met pap voor het tam maken.. Ik merk zelf dat ze juist door de pap wat minder bij je komen zitten dan vogeltjes die groot gebracht zijn door de ouders maar vanaf een week of 3 wel elke dag in de hand zijn gehouden en geknuffeld worden enzo.. het lijkt net alsof deze vogeltjes het zat zijn om zoveel aandacht te krijgen van mensen dat ze dan hun eigen gang eens willen gaan..

Ik zou hier echt heel goed over na denken.. je wilt namelijk een tam valkje, maar als het fout gaat met voeren heb je helemaal geen valkje. en daar komt dus bij het geen wat ik hierboven zei..

succes met je beslissing te maken!