3 mei 2025, 18:14:27

valkje erbij???

Gestart door Marian2011, 20 juli 2008, 12:07:31

« vorige - volgende »

Marian2011

Hoi mijn naam is Marian, en samen met mijn vriend heb ik een 2 jarige popje genaamd Florijn

Een tijd geleden hebben we een vriendje gekocht voor haar, maar naar vele pogingen klikte het niet tussen die 2 en Florijn leed er erg onder, dus heb ik besloten om het valkje aan een goeie vriend te geven, en waar hij nu helemaal op zijn plek is.

Maar gisteren kwam ik in de europatuintuin en zag daar nog 1 heel mooi valkje zitten, dat een popje is, en heb dus info over haar gevraagd, ze is 4 a 5 maand oud, doordat hij eigenaar uitgezonden is (leger) kwam ze bij de schoonmoeder terecht, die allergisch was, en daardoor daar is terecht gekomen, ze is zodanig handtam.

Nu is mijn vraag: zal ik het opnieuw proberen met een vriendinnetje voor Florijn, of zal het haar opnieuw overkomen dat ze onderdrukt raakt en echt wordt gepest, zoals Baco dat met haar deed...

:o :-[ groetjes Marian

Marian2011

ik wil nog graag een foto van mijn Florijn erbij zetten....maar hoe doe je dat??

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian2011

hopelijk staat ze er goed op zo.

ik zal me even voorstellen:
marian regtop
26jaar
samenwonend met mijn vriend dennis
huisdieren: 2 konijnen, BO en Breezer
2 visjes
en natuurlijk Florijn!!
op 17 april 2006 geboren, in mei bij ons gekomen
weet haar kleuren niet precies...ben daar niet zo goed in..

Gerda

Ze is in ieder geval een bonte witmasker, misschien wel gepareld ook, maar ik kan dit niet zien op deze foto.

Het is een gok om valkjes bij elkaar te zetten. Het beste is ze aan elkaar te laten wennen ieder in een eigen kooi, en dan samen er uit laten.

Ik zou als ik jou was kiezen voor een jong valkje, net bij een kweker vandaan en niet eentje uit een tuincentrum. Valkjes zijn vaak niet zo tam als ze zeggen en regelmatig wordt ook over de leeftijd niet geheel de waarheid gesproken.

Er zijn op dit moment diverse kwekers die nestjes hebben.
Die kunnen het valkje ook tam maken, zodat het makkelijker gaat als hij/zij bij jou is.

Een jong valkje wordt meestal wel goed geaccepteert en het accepteert ook makkelijk andere valkjes.

Je kunt hier bij de advertenties kijken:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet
Of zelf een gezocht advertentie plaatsen.

Ik hoop dat je een leuk vriendinnetje voor Florijn vindt, want het beste vriendje voor een valkje is een valken vriendje of vriendinnetje.

Groetjes, Gerda

Marian2011

Florijn is wel gepareld, licht van kleur.

Ze is echt een scheetje, niet helemaal handtam, maar ze is wel erg aanhankelijk aan mij, ik geef haar namelijk altijd voer en drinken en lekkernijen (al doet mijn vriend ook weleens) en heb haar zodanig handtam gemaakt, dat ze vaak bij mij komt zitten als ze los is, en als ik in de keuken ben, wil ze dan altijd naar me toe, en als ik weer naar de woonkamer ga, gaat ze me achterna.
Ze komt vaak bij mij op de schouder zitten.
Ze is GEK op natspuiten!!!!!

Ben wel bang, doordat er weer 1tje bijkomt dat dat verdwijnt, zoals de vorige keer, Baco (een wildkleur) was heeeel erg dominant en was er gewoon op uit om Florijn de baas te zijn..en Florijn leed daar erg onder..Heb toen besloten na een dik halfjaar om Baco na een goede vriend te doen, en hij is daar helemaal gelukkig, heb dat zelf gezien, dus daar maak ik me geen zorgen om.
En Florijn werd weer helemaal haarzelf, ze kreeg weer volle aandacht van mij...want ze schreeuwt nu elke keer als ik de kamer verlaat..zelfs als ik even naar het toilet moet..haha!!

Marian2011

Toch nog even een vraagje: ALS we er een vriendje/vriendinnetje bijnemen voor Florijn, wat kan ik het beste doen?

Florijn is 2jaar, kan ik dan het beste alleen laten?
Of een oudere parkiet, of een jongere parkiet?
Handtam of niet handtam, dat ik die nog tam moet maken (met Baco lukte het ook niet, was te eigenwijs en teveel met Florijn aan het terroriseren)..

groetjes Marian

Gerda

Citaat van: Gerda op 20 juli 2008, 13:49:04

Ik zou als ik jou was kiezen voor een jong valkje, net bij een kweker vandaan en niet eentje uit een tuincentrum. Valkjes zijn vaak niet zo tam als ze zeggen en regelmatig wordt ook over de leeftijd niet geheel de waarheid gesproken.

Groetjes, Gerda

carco

Toevallig hoorde ik dat vandaag dus weer.
Een dierenwinkel ( die ook niet zo goed bekend staat hier) heeft dus ook aan iemand een valkje verkocht en zei daarbij dat ie nog heel jong was. Achteraf kan ze er dus niets mee en bleek het al een volwassen vogel te zijn  :-\
Zonde, maar zo'n beestje doe je er ook geen plezier mee in een huiskamer in een kooi op te sluiten.
Het is midden in het kweekseizoen dus ik zou ook naar een kweker gaan voor een jong,handtam valkje.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Marian2011

ok dank je!!  :) ;)

groetjes marian

Marian2011

hoe krijg je trouwens je foto bij je foruminstellingen?? snap er niet veel van namelijk...

Kimm

Marian2011

yes gelukt!!!

thanks  :D

Kimm

goed zo!!!!

groetjes kim