27 april 2024, 11:28:46

Mijn beestenbende..

Gestart door Rozenn, 22 juli 2008, 21:15:14

« vorige - volgende »

Rozenn

22 juli 2008, 21:15:14 Last Edit: 23 juli 2008, 20:41:24 by Rozenn
Hallo allemaal!
Ja, ik ga een dagboekje bijhouden over mijn geweldige beestenbende! Eerst zou ik alle dieren even voorstellen, die bij mij wonen!
Lobo
- Lobo is een hond van bijna 11 jaar oud. Hij is een kruising van een Beagle en een Border Collie. En dat komt eruit te zien als een groot uitgevallen beagle. Erg leuk, want hij heeft de wegloperigheid en andere ondeugden van de beagle niet! We hebben hem sinds hij 8 weken was, van een boederij vandaan.. Mijn zus en me paps, konden hem daar niet achterlaten, toen ze hem hadden gezien!
- Daisy
Daisy is een hond van ongeveer 4 jaar oud. De exacte leeftijd weten we niet, want me zus heeft haar gevonden.. Ze moest toen naar het asiel (het was trouwens een en al bot, en doodsbang), omdat mijn moeder geen 2 honden wou. En mijn zus woonde toen nog thuis. We wonen in een klein rijtjes huis, en met alle andere beesten werdt het een beetje druk. Uiteindelijk na veel gezeur, mocht ze blijven! Ze heeft het uiterlijk van een Mechelse Herder, maar wat er nog meer inzit weten we niet!
Nikky
- Nikky is een poes van 8 jaar oud. Toen onze oude poezen overleden, wou ik na een tijdje weer jonge katjes.. Mijn ouders wouden eigenlijk geen beesten meer, maar uiteindelijk kwamen er ook 2 jonge katjes in huis. Broer en zus.. Nikky is een schildpadpoes en is ooit door een kind bij ons in de buurt geplaagt, ik heb gezien dat hij een spuitbus op haar kopje gooide. Dat heeft hij geweten ook! Rotjoch! Maar goed, ze is sindsdien heel erg verandert.. Maar nog steeds een lieve poes!
Fougasse
- Fougasse, ja.. Een aparte kater en het broertje van Nikky (trouwens ook beide van een boederij). Fougasse is een zwarte kater, waar je alleen erg om kan lachen en heerlijk mee kan kroelen. Hij komt altijd bij je liggen en s'ochtends maakt hij je wakker.. Van : Hallo baas!! Ik krab niet voor niks je bed kapot en miauw de hele tijd, ik wil eten! En dit is dan natuurlijk tegen zessen.. Maargoed, dan moet je er toch maar uit! Hij kan miauwen, dat je alleen maar heel hard moet lachen en is overal bang voor, wat eigenlijk heel zielig is.. Een spin, ooh echt niet, baas, die eet ik niet op, ik vind hem alleen harstikke eng! Haha.. Maar wel een topbeest om in huis te hebben!
Lodewijk (Lotje)
- Mijn konijn, Lodewijk. Het was eerst Lotje, maar toen we naar de dierenarts zijn gegaan, of die helemaal gezond was, werd het Lodewijk, want het was een man! Haha.. Sta je ook goed voor paal hoor, bij zo'n dierenarts.. Maargoed, Lodewijk heb ik van de Barneveldse dierenmarkt vandaan.. Heel lang verhaal, maar dat word me iets te lang. Hij was 6 weken oud en had een heel leuk kuifje.. Ik had mijn moeder nog belooft niks mee te nemen, toen kwam ik aan met een kartonne doos, me moeder zei alleen : Ik wil het niet zien, neem maar mee naar boven! 10 Minuten later kwam ze kijken en was ook gelijk smoorverliefd! Lodewijk is een grijs konijn met een leeuwenkraag lijkt het net, heel pluisig is dat en hij is nu 2 jaar oud!
Icarus
- Een D-pony van 1.47 hoog. Het is een roodschimmel en 29 jaar oud, wat je echt niet zou zeggen! We hebben hem nu 8 jaar alweer.. Mijn zus verzorgde hem eerst, toen werdt die eerst weer doorverkocht, en daarna hebben wij hem zo gekregen. Hij was te link voor het andere meisje.. Dus die wou zo snel mogelijk van hem af. Ik heb hem voor de helft gekregen toen ik 11 jaar was. Een dondersteen is het en ook nu nog op zijn oude dag, je zou het niet geloven, maar bokken en gek doen kan die nog steeds!
Hippy
- Hippy is een mini-shetlander pony van 85 cm hoog. Ze is 15 jaar oud en nu 10 jaar van ons. Ze stond in een moddeig weitje en er werdt niks meer mee gedaan, want ze was vals.. Ja, mensen.. Als je geen aandacht meer geeft aan je beesten, worden ze er niet liever op! Maargoed, ook haar hebben we uiteindelijk harstikke lief gekregen en voor 100 gulden overgekocht! Ik reed toen altijd op haar, want het was mijn maatje.. Nu rijden er kleinere kinderen op, loopt ze voor het karretje en geniet van eten, slapen, liggen, rollen en af en toe een geit plagen! Onze geweldige zwarte merrie!
Koos
- Koos is een geit van ik zou echt niet weten hoe oud.. Ze was heel verwaarloosd en het zag eruit dat het een Toggeburger was. Na een paar weken goed eten en rustig in de groep geaccepteert te zijn, zag je het echt, een prachtige Toggeburger! Een rasgeit, haha.. Ze is de grote vriendin van Hippy!
- Donder
Donder is geboren in de oude stal van Hippy, ik was net te laat. Wij gingen namelijk een aantal weken daarvoor op zoek naar een eend, in Barneveld.. Want de andere eend was gegrepen door een hond. We kwamen terug met Lulu, mijn nieuwe geit (inmiddels al een aantal jaren terug overleden) en een nieuwe eend! Lulu was absoluut niet zwanger zei onze veearts, dat hadden ze daar verkeerd gezien, het was gewoon een grasbuik.. Naja, daar had die dus ongelijk in.. Ik wou Hippy 17 oktober 2002 binnen zetten, het regende.. Ze wou maar niet, ik natuurlijk narrig, door het weer.. Kom op, Hip.. He niet zeuren, naar binnen.. Ik keek in de stal, misschien zat daar wat, je weet maar nooit.. En ja, hoor daar lag Lulu met 2 kleine knuffelbeesten leken het wel! Ik was net te laat, alleen maar beter eigenlijk want ze kunnen het prima alleen! Ze kwamen als de Donder en Bliksem, de 2 bokjes, dus vandaar de namen! Donder is een bonte dwerggeit, zwart wit en ongelofelijk ondeugend!
Bliksem
- Bliksem is dus het broertje van de ondeugd die ik hierboven heb beschreven! Bliksem was een stuk liever en schrikkeriger. Ook hebben we hem toen hij een stuk jonger was bijna een keer in moeten laten slapen, vanwege een infectie bij zijn poot. Maar gelukkig is alles goed genezen! Een nog steeds wat bangerige bok, maar ook wel een beetje de baas over de groep! Hij is wit met hier en daar wat bruin en zwart!

Rozenn..

Yvette

Je hebt hele leuke beestenbende
En heb je ook foto's van ze want ik ben heel erg nieuwsgierig naar ze

Rozenn

Hier ben ik weer! Yvette, hieronder wat foto's van mijn beestenbende!


Daisy!


Hippy!


Icarus!


Lobo!


Lotje (Lodewijk)!

Zet vanavond nog wat foto's erop!

Groetjes!

Rozenn..

Yvette

Je hebt hele leuke dieren
Vroeger heb ik ook op paarden gereden en ook mee gewerkt