17 mei 2025, 20:55:03

Vraagjes

Gestart door paco, 21 juli 2008, 12:39:49

« vorige - volgende »

paco

21 juli 2008, 12:39:49 Last Edit: 21 juli 2008, 12:54:50 by paco
Hallo, even een paar vraagjes.
Mijn valkje Paco is net 8 weken oud, en doet het eigenlijk al heel goed.

Alleen het eten is iets minder, ze eet alleen maar trosgiers, ook al leg ik een heel klein stukje in de voerbak, eet ze nog geen gewoon voer, maar alleen de trosgiers.

Als ik mijn hand in de kooi stop is ze eerst wat afwachtend, maar dan laat ze me haar aaien.
Gaat ook al op mijn vinger zitten, maar wil dan wel veilig in de kooi blijven.

Ze is nu 2 x uit de kooi geweest, maar vliegt echt overal tegen aan.
Ik heb dan wel de gordijnen dicht, dus ze kan niet denken dat ze naar buiten kan.

Wat kan ik hier aan doen?
of word dit vanzelf beter?

Hoevaak kun je oefenen met je hand in de kooi enzo?
kan ik hem al met de plantespuit natmaken?
Hoelang duurt het ongeveer voor hij weer droog is?
(want veel vliegen doet hij nog niet)

Groetjes: Sylvia en Paco

groetjes van ons

*Yvon

Hallo

Vervelend probleem dat ze alleen maar trosgierst wil eten.
Misschien zou je eens een dagje streng kunnen zijn en alleen 's avonds een stukje trosgierst kunnen geven.
Misschien kan je haar gewicht wel in de gaten houden ?
Ze moet natuurlijk wel genoeg binnen krijgen.
Het vliegen moet ze gewoon nog leren.  :)
Daar gaat nog wel aardig wat vlieguurtjes inzitten voor ze doorheeft hoe ze goed moet sturen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rozenn

Haay!
Mijn valkje Poelie, at eerst ook alleen maar trosgierst, na zijn babypap. Maar gewoon valkparkieten voer in een bakje in zijn kooi zetten en laten uitproberen, mijne is uiteindelijk een groot fan geworden van het gewone valkparkieten voer! :) Misschien als je even geduld hebt dat het wel lukt? Ik hoop het voor je! En ik zou hem niet gelijk nat spuiten met een plantenspuit als die nog niet helemaal tam is.. Misschien schrikt dat hem alleen maar af, gewoon een bakje water in de kooi zetten, vinden ze vaak geweldig, kunnen ze zelf lekker aanploeteren! Veel succes!
Groetjes Rozenn..
Rozenn..

paco

Oke,
Bedankt voor de snelle reacties  ;)
Het is wel zielig om te zien hoor, dat ze nog niet kan sturen,
is dit niet gevaarlijk dan? want ze klapt soms echt naar beneden.

groetjes Sylvia en Paco

groetjes van ons

*Yvon

Hoi hoi

Zolang er geen gevaarlijke dingen hangen of staan kan het geen kwaad.
Het beste is dan wel dat als ze gevallen is om niet gelijk op haar af te stormen maar gewoon rustig pratend en gewoon weer rustig op je vinger of hand laten stappen.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi,
Paco is 8 weken oud, heb je hem zelf opgevoed, of komt hij bij een kweker vandaan?

Misschien kan je proberen of hij parkietenzaad wel eet, die zaadjes zijn wat kleiner.
En dan als hij dat wel wil eten, heel langzaam overgaan op grote parkieten voer.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

paco

Hallo,
Het gaat nu erg goed met Paco.
ga even een dagboekje maken, want vind het wel erg leuk om aan iedereen te vertellen hoe het gaat.
groetjes sylvia en Paco

groetjes van ons