tattoo wil niet eten en weegt maar 65 gram,zal hij sterven?

Gestart door sofie, 21 juli 2008, 08:28:33

« vorige - volgende »

sofie

hey,

met die sla overdrijf ik echt niet hoor maar hij lust t wel.
En sepia,dacht niet dat dat kwaad kon aangezien die in de volliere er ook van eten.  Had ook ergens gelezen dat je alles moet aanbieden in de kooi.
Hij heeft nu gisteren voor de eerste keer geen papje gekregen en hij vraagt er niet naar ook.
heb hem deze morgen een klein beetje haver gegeven bij zijn ander voeder,dat is nu allemaal op. Hij zit nu onafgebroken te zoeken op de grond en begint nu ineens heel mooi te fluiten.
Ik vind het wel zielig dat hij zo doet,het is net of hij medelijden wil wekken om toch haver te krijgen. Ga er hem in de namiddag toch weer wat geven,want ik zou niet willen dat zijn gewicht nu weer achteruitgaat (nu hij 70 gram weegt).
Morgenvroeg ga ik om 5u werken en zal ik  hem ook een beetje voorraad geven en hem dan in de namiddag zonder zetten.
Het is niet makkelijk als je moet gaan werken want ik kan er geen vast schema in zetten omdat ik in ploegen werk.

Ik krijg toch al een beetje meer hoop dat hij ooit een normale voeding zal eten zoals de andere in de buitenvolliere alhoewel ik hem toch een beetje meer zal verwennen denk ik,want het is mijn lieverdje.

Groetjes sofie

sofie

hallo,

ik kwam zopas thuis en heb opgemerkt dat tattoo niks gegeten had vandaag,hooguit misschien wat eivoer.
Toen hij mij zag is hij wel direct beginnen eten,hoop dat hij nu hiermee niet gaat beginnen!
Heb hem direct op de weegschaal gezet en zijn pas aangewonnen gewicht is hij natuurlijk allemaal weer kwijt.
Wat ik wel raar vond is dat zijn kropje na al die tijd nog niet helemaal leeg was.
Heb dan direct wat poeder in zijn water gedaan,heb dit bij een vogelkweker gekocht en het zou zijn spijsvertering moeten bevorderen. Hoop dat hij dit niet doet omdat hij mij mist overdag,want hij is heel aanhankelijk,heb gisteren de douche geschuurd met tattoo op mijn schouder.

Groetjes sofie

sofie

hallo iedereen,

ik heb goed nieuws na er weer even de schrik in gehad te hebben de voorbije dagen.
Mijn tattootje die eet pellets sinds gisteren.  Vandaag ging het heel goed,ik maak ze wel wat vochtig zodat hij ze makkelijker kan eten en ik doe ze in hetzelfde potje als van zijn A21.
Ik vind dat hij er al op vooruitgegaan is want hij steekt nu zotte toeren uit in zijn kooi en zijn kuifje staat kaarsrecht omhoog.
Op aanraden van de vogelarts moet ik hem wel een beetje meer in zijn kooi laten aangezien hij eergisteren niet meer wou eten als ik er niet was,dit komt volgens hem omdat hij me mist als ik weg werken ben. Hij moest er wel mee lachen dat tattoo constant bij mij wil zijn,ook in zijn praktijk.

Groetjes sofie

sofie

hallo iedereen,

we zijn nu weeral een weekje verder en met tattooje gaat alles goed,hij eet nu pellets en in de zaadjes is hij ook al iets minder kieskeurig. Heb hem zonet zo ver gekregen dat hij trosgierst eet.  Hij heeft juist een personaliteitsstoornis denk ik,denkt dat hij een mensje is,haha.
Als ik het middagmaal op tafel zet begint hij altijd veel kabaal te maken,net of hij wil mee-eten.
Hij weegt nu al 73 gram. Vogelarts heeft gevraagd om volgende maand nog eens poepjes te brengen,kwestie van controle. Die poepjes zijn wel zo klein niet meer,zijn soms serieuze drollen.
Als hij op, schouder zit en hij wordt nerveus,dan weet ik dat het het moment is om hem op grond te zetten want dat er iets gaat vallen. Hij is dus wel zindelijk he ;D
Als het zo verder gaat denk ik dat tattoo een heel speciaal vriendje wordt van mij,als hij dat nog niet is

Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken voor de goede raad,zonder jullie zou tattoo het niet gehaald hebben.


Groetjes sofie

I_Xyzyx_I

Hoi Sofie

Mooi dat het zo goed gaat met tattoo, nog een paar (naja toch nog een stuk of 10) grammetjes en hij zit op het goede gewicht ;D

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.