28 maart 2024, 21:44:25

vogelgeslachtsbepaling.nl

Gestart door •=Bonnie=•, 19 juli 2008, 11:41:48

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

http://www.vogelgeslachtsbepaling.nl/

Heeft iemand al ervaring met deze club? Zij vragen slechts 14,95 voor een DNA test. Alleen schrijven ze dat ze borstveren tussen 4 en 6 cm. willen en dat redden we bij een valkje natuurlijk niet.

Je kunt ook via bloed laten testen maar dan betaal je evenveel als bij Gendika. Via bloed vind ik ook geen optie trouwens voor bij dat jonge grut.

•=Bonnie=•

Ik heb ze gemaild en kreeg meteen antwoord terug, het mogen gewoon veren zijn, als ze maar volgroeid, lengte maakt niet uit. Voor 0,80 cent extra heb je de resultaten binnen 6 dagen in huis per mail.

Je kan een certificaat krijgen, dan kost het meer, hoef je geen certificaat dan ben je dus vanaf 15,- klaar.

Ik ben wel nog steeds nieuwsgierig of iemand van jullie er al ervaring mee heeft.

•=Bonnie=•


aad

zal dan wel niet - ;D ;D ;D

carco

Toevallig heb ik ze ook gemaild van de week en kreeg ook heel snel antwoord terug.

Ik heb geen ervaring en dacht het maar eens uit te proberen: alleen met certifaat waar je € 2,00 voor moet betalen en nog eens 80 cent extra maakt het ook niet zoveel meer uit met Gendika.
Nu is voor jezelf misschien een certificaat niet nodig, maar de nieuwe eigenaar wil er denk ik wel een bewijs van zien?

Ik heb deze ook aangemaild :

http://www.adc-holland.com/nederlands.htm

En zakjes bij aangevraagd. De uitslag duurt daar een week en daar krijg je wel een certificaat bij.

Dus ervaring heb ik (nog) niet maar ik wil wel eens een ander proberen.

GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




•=Bonnie=•

Ik hoef persoonlijk geen certificaat bij valkjes, als ik ze koop bij iemand hier die zegt dat ze getest zijn en dat dat en dat de uitslag is vind ik dat prima verder :)

Als ik zelf een nest laat testen omdat ik wil weten wat de geslachten zijn hoef ik ook geen certificaat, en op een hele nest kan het behoorlijk schelen.

ACD heb ik persoonlijk ook nog geen ervaring mee. Die geven meen ik wel een certificaat.

Sanna

Ik heb toevallig bij hun van de week een test aangevraagd, en ik kreeg het gisteren al in huis. Daar las in in de instructies ook dat het veren van 4-10 cm moesten zijn. Dus ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd hoeveel ze er dan nodig hebben omdat het het arme beestje dan z'n staartveren uit moet trekken, maar ik kreeg vanmiddag (!) al een mailtje terug dat het ook borstveren mogen zijn. Dus ik ga morgen wat veren opsturen. Voor mij maakt het alleen maar uit dat ik zelf het geslacht weet, ik heb geen certificaat nodig.

Je hebt wel kans dat ze binnenkort hun tekst gaan aanpassen, nu ze van alle kanten gebombardeerd worden met vragen over de lengte van de veren ;D ;D.

Groetjes, Sanna

•=Bonnie=•

Ohw ik had nog niet gezien dat je daar ook enveloppen kon aanvragen, maar dat kan dus wel. Nou dan ga ik dat ook doen. :) 14,99 vind ik keurig.

Sanna

Ja, dat vond ik ook. Ik heb gewoon een dna-test voor veren aangevraagd, zonder certificaat. Ik kreeg keurig een envelopje + een instructie.

Groetjes, Sanna

*Esther*

Bij ADC heb ik een hele poos gelden 3 of 4 testen laten uitvoeren.
Ik kreeg snel reactie terug.
En de uitslagen kloppen nog steeds. ;D

gr Esther

•=Bonnie=•

Nou ik had via http://www.vogelgeslachtsbepaling.nl/ aangevraagd, versnelt, en had de uitslag op tijd binnen :)

Toevallig ook nog waar we op hoopten dus dat kon niet meer stuk :)

♪ Marlies

Ik heb maandagochtend veertjes opgestuurd naar ADC en gisteren gebeld , maar er was nog geen uitslag. :-\

Sanna


•=Bonnie=•


mariejj

Hoelang duurt het bij Gendika als je de monsterzakjes heb aangevraagt voordat je ze heb??

groetjes Marie