18 mei 2025, 23:05:35

Kan iemand me ff helpen ?

Gestart door Guinevere, 16 juli 2008, 15:35:41

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi iedereen,

Ik heb sinds 5 jaar een koppeltje valkparkieten. Popje heeft 1 jaar veel eitjes gelegd, maar waren nooit bevrucht.Ze geraakte helemaal uitgeput en heb toen het broedblok weggehaald.Sindsdien  hebben ze niks meer gedaan.
Ben nu een voliere aan het bouwen in de tuin en ik hoop dat ze misschien een nieuwe poging ondernemen als ik het broedblok er terug in plaats.

Als ze toch een nestje zouden hebben wat kan ik dan verwachten van mutaties.
Ik heb het proberen uitrekenen met de calculator, maar kon er niet zo goed aan uit.

Man : Lutino (gekocht in dierenwinkel en weet er verder niks van)

Pop : Witmasker cinnamon gepareld split bont (gekocht bij Mandy, ouders Jut&Jul)

Ik hoop dat iemand tijd heeft om me ff verder te helpen.

Bedankt !

Guine
(België)

Gerda

16 juli 2008, 15:45:24 #1 Last Edit: 16 juli 2008, 17:01:45 by Gerda
Als de lutino verder geen splits heeft, dan zijn alle mannelijke jongen wildkleur en alle popjes lutino

Dit komt er dan uit.

Ouders:
Vader=Lutino
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Lutino split voor Witmasker Bont
50.0 % Lutino split voor Witmasker

Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een splitje in zal zitten. Dus waarschijnlijk wel verrassingen in het nestje!

Groetjes, Gerda

Guinevere

Oh, dat zou in elk geval wel handig zijn om het geslacht dan te weten  :)

Maar als ik het goed begrijp kan het dan nog totaal anders uitdraaien als de lutino toch split voor iets zou zijn ?

Nu twijfel ik of ze ooit nog wel een nestje zullen hebben  ???
Ze zijn eigenlijk niet zo echt gek op elkaar.. Ze 'dulden' elkaar.. Wel spijtig. :( Ken jij toevallig nog tips om ze wat 'dichter bij elkaar te brengen'  ;)

Ik hoop dat het toch eens lukt.

Bedankt voor je snelle reactie Gerda !

Groetjes,
Guine

mariejj

Hoi Guine

Weet je zeker dat de lutino een man is?  ;)

groetjes Marie

Guinevere

Hoi Marie,

100% zeker ben ik natuurlijk niet, maar ik heb mijn lutino nu 5 jaar en van in het begin gedroeg hij zich héél mannelijk. Af en toe een beetje macho rondlopen en vooral veel 'babbelen' en proberen imponeren.
Hij kan ook z'n naam 'zeggen' en het bouwvakkersfluitje. Dat had ik hem in no time aangeleerd.
Ook heb ik hem al zien wipwappen, maar dan met een stok  ::)

Dus ik ben toch vrij zeker ... :)