Nieuw tehuis gezocht voor Catharinaparkiet

Gestart door Rianne, 15 juli 2008, 20:00:26

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo allemaal :)

Hier mijn verhaal over mijn catharina's.

Kai is een donkerzeegroene catharinaman, geboren in 2006. Hij is gekweekt door de man van Marlies, hier van het forum.
Samen met een cremeino popje, Umi, is hij hier toen komen wonen.

Dit is een foto van Kai toen:

Helaas overleed Umi, door onbekende oorzaak. Ik raakte dus op zoek naar een nieuw popje. Via marktplaats kwam ik bij een kweker die een nestje had waarin een lutino popje zat. Deze reserveerde ik en enkele weken later haalde ik haar op. Zij kreeg de naam Kia. Helaas is ook Kia overleden, eind vorig jaar. Vermoedelijk door papegaaienziekte, hieraan ben ik toen ook 2 valkjes verloren.

Ik wilde geen gele cathi's meer. Na wat informatie te hebben gezocht over een mooie mutatie voor bij Kai, werd me geadviseerd een grijsvleugel te nemen. Deze vond ik al snel.
Ze gingen samen in quarantaine en ze kreeg de naam Cathi.
1,5 week geleden ging het mis. Ze kwam met haar pootje klem te zitten door haar ringetje. Nadat ik haar had losgemaakt ben ik naar de DA geweest om het ringetje te verwijderen. Ik heb haar op zijn advies een week AB gegeven en daarna kon ze weer naar buiten. En het ging heel goed, tot gistermiddag. Ze was heel suf, had geen energie om voor me te vluchten. Een paar uur nadat ik haar binnen had, is ze in mijn handen gestorven.

Het zou dus betekenen dat ik voor de vierde keer een nieuw popje moet zoeken voor Kai, en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Het liefst herplaats ik Kai naar mensen met een voliere, waar meerdere catharina's in zitten zodat hij nooit alleen hoeft te zijn.

Wie wil deze mooie catharina een leuke toekomst bieden?

Rianne