29 maart 2024, 12:52:34

'dabben'

Gestart door Sjeufke, 15 juli 2008, 14:26:05

« vorige - volgende »

Sjeufke

Hoi,

4 weken gelden heb ik een valkje overgenomen van mensen hier uit de buurt  ;D. Zij gaven mij toen ook een potje ruivitamine mee dat hij op advies van hun dierenarts kreeg. Hij was namelijk na de eerste rui opnieuw gaan ruien. Inmiddels was dat gestopt, maar eenmaal bij mij thuis viel me op dat hij zich wel heel veel zit te 'dabben'.
2 weken gelden heb ik hem meegenomen naar mijn eigen dierenarts. Die heeft hem gecontroleerd op luizen, maar die konden we niet ontdekken. Wel vond hij meerdere nieuwe veertjes die niet door leken te groeien. En dat kan enorm irriteren / jeuken. Hij had het hierbij over een aandoening die 'polyfolliculose' zou heten en waar nog niet zo veel over bekend is, ook niet over de behandeling. Ik kan er op internet ook niks over vinden. Mijn dierenarts heeft een homeopatisch middel voor Sjebbie (zoals het valkje inmiddels omgedoopt is) gemaakt. Helaas zie ik tot nu toe geen verbetering  :(.
Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en met een eventuele succesvolle behandeling? Dan hoor ik dat heel graag!!!

Karin

carco

Mag ik vragen wat dabben is? Ik ken dat woord niet sorry  :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sjeufke

Met 'dabben' bedoel ik dat hij zich op sommige plekken nogal veel in zijn verenpak pulkt, m.n. op zijn rug. Het lijkt alsof hij jeuk heeft of dat 't hem daar irriteert. Op die plekken zitten zijn veren ook wat warrig / rommelig.