28 maart 2024, 18:15:04

waar komen jouw meeste valkjes vandaan?

Gestart door @nton, 5 november 2003, 00:55:44

« vorige - volgende »

Ellen

Mijn valkjes heb ik in de dierenwinkel gekocht.
Beetje opwelling en toch ook weer niet.
Heb er nog geen moment spijt van. Heel erg lief/leuk en
gezellig.

Gr.Ellen.

Sanna

Zowel Pepper en Kaily komen bij een kweker vandaan, zij het wel allebei bij een verschillende ;).

Groetjes!

Hermes_Lucy_nest

ik heb 3 valkjes van de dierenwinkel en 3 valkjes van een vriendin en 1 valkje van de markt.
nu heb ik een gelijkstand..zou je je poll nie kunnen zetten zodaan ik er 2 kan aanduide :-/

 :-*

Valérie

Loesie

Bij mij komen ze allebei van dezelfde hobby kweker. Krijg soms het idee dat veel mensen daar negatief over zijn, maar ik had bij deze een goed gevoel. En het zijn scheetjes mijn twee "etterbakjes"  :).

Paul

Hoi  Loesie,

CitaatBij mij komen ze allebei van dezelfde hobby kweker. Krijg soms het idee dat veel mensen daar negatief over zijn, maar ik had bij deze een goed gevoel

Ik vind juist dat je daar het beste valkjes vandaan kan halen.
Vaak krijgen die meer aandacht als bij een kweker die meerdere nesten heeft lijkt me juist.
En je weet vaak ook dat ze jong zijn dan, in een winkel weet je dat nooit zeker omdat de verkopers er zelf soms niks van weten.

Groetjes, Paul

Loesie

Hoi Paul,

Ik ben het zeker met je eens, als ik nog weer een vogel zou kopen, zou ik ' em weer bij een hobbykweker vandaan halen, want ik zelf ben er van overtuigd dat je een redelijke inschatting kan maken hoe iemand met z'n beestjes om gaat. En inderdaad, in de dierenwinkel zijn ze vaak al wat ouder.

groetjes
Marloes

ziralioness

Nina heb ik van een hobbykweker gekocht. Ik ben dolblij met hem, ze fokken prachtige valkjes!

Dan hebben we Kiko, die heb ik van Annemiek (hier op de site) gekregen toen de vrouw die haar gekocht had het liet afweten. Het werd wat druk bij Annemiek in de voliere en ik wilde graag een vriendinnetje voor Nina. :)

Tot slot Ricky, hem heb ik van Marije gekregen. Haar grasparkietje Macho pestte hem en daar werd Ricky helemaal gek van. Inmiddels is hij al flink bijgetrokken en minder nerveus. :)

Ik ben zo dolblij met ze!!!

Nu nog eens een Lutino popje erbij, daar droom ik toch wel van...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

cora

ik heb mijn valkjes gekocht via Marktplaats.
Ze waren anderhalf jaar oud en heel erg tam.
Tsjonge, wat ben ik blij dat ik ze heb, en wat jammer dat ik niet jaren geleden wist, hoe leuk en lief valkparkieten zijn.

Paul

Hoi Cora,

Ik heb zelf ook een aantal valkjes via marktplaats en ben daar ook erg blij mee :-)
Die van jou is ook een echt schatje die je op de foto hebt staan :-)
En zeker als ze al tam zijn maakt anderhalf jaar helemaal niet uit.
Ze kunnen erg oud worden dus je kan er nog heel lang plezier aan hebben :-)

Groetjes, Paul