19 april 2024, 01:51:24

Nieuw valkje

Gestart door mastolk, 10 november 2003, 22:47:31

« vorige - volgende »

mastolk

 HOI allemaal,

We hebben er weer een valkje bij!!!!!!!
En toen hadden we er 5!  ;D  ;D
Mijn man zag hem/haar bij de dierenwinkel (waar ze overschot hadden, heel veel in een kooi) en deze vond hij echt een snoepie. Dus na zijn werk had hij een verrassing voor mij. En ja hoor... en valkje erbij.
Ik denk dat het een chinamon is hij is HEEL licht grijs (bijna zacht bruinig) met een heel licht gele borst en een mooie gele kuid.
Hij zit al bij de rest in de voillere, en het gaat eigenlijk heel erg goed.


Nu nog even een naam bedenken!
Foto's volgen nog, maar de software vd digitale camera moet nog ff weer op mijn pc.

Groetjes Margrietha

Nes

Hoi Margrietha,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :) Hoe gaat ie heten?
Had ik maar zo'n man als jij  ;) ik zie Martijn echt niet met een valkje voor mij thuiskomen  ::)  :D maar zeg nooit nooit he, de wonderen zijn de wereld nog niet uit  ;)

Groetjes Nes.

mastolk

10 november 2003, 23:08:30 #2 Last Edit: 10 november 2003, 23:09:32 by mastolk
Hoi Nes,

Johan vind de valkjes zelf ook HELEMAAL het einde. En bij iedere dierenwinkel waar hij ze ziet, (en op het internet!!!!) wil hij ze meteen meenemen.
Dan zeg ik meestal van, dat kan niet meer...beetje rustig aan we hebben er al 4. Maar goed. zoals nu vond hij het zielig dat er een stuk of 20 valkjes in een kooi zaten.
Hij was handtam geweest, maar was nu bij wilde valkjes gezet en iets wilder geworden. Maar ik deed net mijn hand in de kooi en hij ging al op mijn hand zitten.  Aaien ging nog niet..maar dat komt snel genoeg.

Een naam weten we nog niet. Erug he?! Komt wel.

Groetjes MArgrietha

Marianne

Hoi Margrietha,

Gefeliciteerd met je nr.5 (ik noem hem/haar maar even zo)
Zoals je het omschrijft lijkt het me inderdaad een cinnamon, want die zijn kaneelkleurig.
Komt nu nr.6 ook zo? ? ?
Veel plezier met je kwintet.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

mastolk

HOi Marianne,

HAHA nr 5 zou nog niet eens komen! Dus nummer 6?!?!? Ik zeg er niets meer over. Ik heb pas sinds deze zomer valkjes. Eerst een...ik oktober de tweede en nu al 5! (en een die dood is gegaan, dus eigenlijk 6 gehad al). Schiet lekker  op he?!

We noemen hem denk ik Kuifje. JOhan mag deze keer beslissen en hij kan nooit zo goed kiezen. Maar de rest vd namen heb ik allemaal bedacht, dus nu mag hij. Het wordt waarschijnlijk wel Kuifje.
Het is idd een kaneelkleurtje.

Zodra de camerasoftware het weer doet zal ik foto's plaatsen!
Oh ja, het is trouwens echt een schatje. Hij (we denken dat hij het was, omdat de rest het nog niet gedaan heeft) deed de msn (poging tot) na, en Johan's telefoon toen hij een berichtje kreeg. echt heel erg grappig.

Groetjes MArgrietha

mastolk

Hoi
Nou onze nieuwe bewoner heeft een naam  :D.
JOhan heeft bedacht dat hij Kuifje gaat heten!
Het is echt een superlief en mooi valkje. Gisteravond zat hij al even op mijn hand, nu nog niet gelukt. Alleen vind hij het schommeltje super interessant. Hij zit trouwens al bij de rest (tja ik weet dat apart zetten beter is) maar het gaat heel erg goed!!!

Groetjes Margrietha

Irene

he gefeliciteerd,
nou dat gaat bij jullie ook snel, van niets naar 5 binnen een paar maanden. en dan ook nog bijna een kleintje erbij. Succes met de laatste loodjes!!!!
groetjes Irene,
ps: ben je nog verkouden? las ik nl bij een ander berichtje. Sterkte in ieder geval. ;)

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


mastolk

Hoi Irene,

Dank je voor je berichtje. Ja ik ben nog verkouden. Kan nu alleen gelukkig (niet de hele tijd) weer adem halen door mijn neus, en mijn hoesten wordt ook IETS beter. Ik heb een kinderhoestdrankje (verder mag ik nl niets haha) en het helpt wel wat. En verder? GEduld en veel binnen blijven...is wel gezellig voor mijn valkjes!
HEt zijn zeker de laatste loodjes!!

Groetjes MArgrietha

Tara

Sorry voor het een beetje late bericht...... ::)

Wat leuk zeg, dat je er een nieuw valkje bij hebt! Nouja, zo nieuw is ie nu ook weer niet :). Je kan hem altijd Tintin noemen he, Kuifje in't Frans ;D. Nee toch niet ::). Het lijkt me een mooi valkje hoe je'm beschrijft en ik kan niet wachten tot op de foto's!

Groetjes, Tara

mastolk

Hoi Tara,

De camerasoftware is nog niet geinstaleerd  :'(. Maar als het zover is meld ik het wel op de site.
Ik weet dat TINTIN kuifje in het Frans en Engels is. Mijn man is nl. engels (gedeeltelijk) opgevoed...en heeft veel Tintin strips.  Maar Kuifje is echt een schatje. en al heel erg tam! Lukt al heel goed.
Het is echt een chinamon. Echt een beauty.
Groetjes MArgrietha

Tara

Jammer dat de software nog niet is geïnstalleerd, duurt niet zo lang hoor, en is best makkelijk (hint hint) :D. Ik kan best geloven dat het een beauty is, zoals je je beschrijft nam nam :D :P.

Veel plezier met d'r!

Groetjes, Tara :)