19 april 2024, 01:24:54

mag een valkje paprika zaden hebben?

Gestart door valkjuh, 29 december 2007, 15:48:49

« vorige - volgende »

valkjuh

hallo, ik wou even vragen of een valkparkiet paprika zaden mag hebben/eten, omdat we bij mij thuis eigenlijk wel iedere dag paprika bij het eten hebben :P

mvg

Karin

Ik weet niet of ze de zaden eten, ik geef altijd alleen de paprika zelf.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valkjuh

ik zou het haar graag laten eten, maar ze eet helemaal geen groente of fruit, ze heeft laatst wel een paar paprika zaadjes gegeten, maar als ikw eet dat het niet goed is voor haar dan voer ik het niet ;)

Karin

Heb je al eens fijngesneden andijvie geprobeerd ? Dat eten ze hier allemaal. Ook peen julienne wordt hier goed gegeten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

valkjuh

oke ;D bedankt voor de reactie ik zal het eens proberen! ;D

BaUkJe

Inderdaad (wortel/peen! ;) ), mijn valkparkiet heeft (eerst zelf in mijn mond fijngemalen, want anders hoeft ie het niet ;) ) nu net voor het eerst wortel gehad! Lachen joh!! Hele snavel wortelig ;) haha! Dit vindt die van mij echt super lekker! Hij moest eerst wel even wennen, maar vind het toch wel lekker!!! Succes!

Lauwers

Hoi,

met de valkjes weet ik het niet goed, maar in het eten van mijn bont boertje zitten gedroogde pepers, en de zaadjes zitten er toch nog in, want hij blijft er soms een tijd op knabbelen. Of ie het ook op eet weet ik niet, maar het zit standaard in het voedsel dat ik voor hem koop: mengeling voor afrikaanse papegaaien...
en natuurlijk komt een valkparkiet niet uit afrika, maar uit australiƫ, dus daar kan ik het niet over zeggen...

Groetjes,
Davina, Charlie, Blanche, het naamloze donsje, de 3 overige eitjes en Bobo

jose

Als ik paprika aan het snijden ben,snij ik altijd het hart eruit en leg het bij de valkjes neer.
Ze vinden het heerlijk.
Gewoon lekker geven.