Is nog steeds niet aardig tegen mijn popje

Gestart door Daniëlle de Boer, 17 juli 2008, 20:06:46

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Ik heb mijn nieuwe valkje nu 2 weken, maar hij wil nog steeds niet dat mijn popje bij hem in de buurt komt. Echt bijten doet ie niet, meer een beetje happen. Ik had echt zo gehoopt dat het een koppeltje zou worden :(
Mijn popje wil echt graag bij hem in de buurt komen en probeert het steeds maar weer, maar hij laat het niet toe. Zou dit nou nog bij trekken? Ik plaats ze volgende week wel bij elkaar in mijn kamervoliere. Is dit dan wel zo'n goed idee?
Hoe kun je nou het beste een partner voor je popje vinden? Of is dit gewoon geluk hebben dat ze elkaar mogen?

Mijn nieuwe valkje is wel grappig hoor. Hij is gek op kussens en sokken. Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=FZ3NYr42HUc

Hij gaat dan met zn vleugels wijd staan, zou ie soms denken dat dat een popje is?

Daniëlle de Boer

Citaat van: Daniëlle de Boer op 17 juli 2008, 20:06:46
Ik heb mijn nieuwe valkje nu 2 weken, maar hij wil nog steeds niet dat mijn popje bij hem in de buurt komt. Echt bijten doet ie niet, meer een beetje happen. Ik had echt zo gehoopt dat het een koppeltje zou worden :(
Mijn popje wil echt graag bij hem in de buurt komen en probeert het steeds maar weer, maar hij laat het niet toe. Zou dit nou nog bij trekken? Ik plaats ze volgende week wel bij elkaar in mijn kamervoliere. Is dit dan wel zo'n goed idee?
Hoe kun je nou het beste een partner voor je popje vinden? Of is dit gewoon geluk hebben dat ze elkaar mogen?
Want als ze niet samen gaan, zal ik hem weer weg moeten doen :( Ik weet niet of ik dat wel kan......

Mijn nieuwe valkje is wel grappig hoor. Hij is gek op kussens en sokken. Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=FZ3NYr42HUc

Hij gaat dan met zn vleugels wijd staan, zou ie soms denken dat dat een popje is?

Anke

Hoi Danielle,
Als je je valkjes in een ruime kooi samen zet, zodat ze niet dicht bij elkaar hoeven te zitten, zal het vast wel goed gaan.

Het vormen van een koppeltje is niet in 1 dag gedaan.
Ze moeten eerst aan elkaar wennen, en dan elkaar aardig gaan vinden.

Ik heb hier een koppeltje dat in eerste instantie elkaar alleen gedoogde.
Als het mannetje te dicht in de buurt kwam, kon hij van het popje een snauw krijgen.

Nu een jaar later hebben ze jongen en zijn ze bezig met een tweede nestje.
Kortom geduld is een schone zaak. Sommige valkjes hebben, net als mensen de tijd nodig om elkaar te leren kennen.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes