Hoeveel valkjes in nieuwe voliere

Gestart door roaneric, 6 november 2003, 10:58:45

« vorige - volgende »

roaneric

Hallo allemaal

Ik heb nu een paar weken geleden een nieuw voliere gekocht.  Ik heb er nu 4 valkjes in en zou graag 2 bij willen.  Zou het kunnen in deze voliere of word het dan te krap voor ze?  

Groetjes
Marijke

Karin

Als je niet met ze gaat kweken én ze mogen er dagelijks uit, dan moet 6 valkjes wel lukken. Ik heb dezelfde kooi, daar zit nu één kweekkoppel in ( als het broedseizoen over is gaan ze terug in de grote volière ). Als ze ooit jongen krijgen zullen ze er ook met zijn vieren of zessen inzitten tot de jongen weg gaan en dat moet prima lukken volgens mij.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

7 november 2003, 03:57:53 #2 Last Edit: 7 november 2003, 03:58:54 by Paul
Hoi Marijke,

Ik heb net zoiets alleen is die van mij iets groter en in alleen in 2 stukken te verdelen, die van jou kan in drie stukken.
Ik heb in het onderste gedeelte 4 valkjes en boven 8.
Toen ik alles in een deel had kwamen ze bij mijn amper op de boden dus heb hem maar in tweeen verdeelt dus.
Ze mogen er hier natuurlijk wel dagelijks een aantal uren uit hier ook want de hele avond zijn ze dan los.
Dus 6 kan makkelijk en 8 ook wel volgens mij en zeker als ze er regelmatig uit mogen.
Het is op de foto niet te zien maar die volliere is wel een meter breed en dat is best redelijk groot voor binnen.
Ik zou alleen bovenin nog een lange stok maken want valkjes zitten graag allemaal hoog als ze slapen en anders word het vechten om een slaapplek.
Groetjes, Paul