28 april 2024, 07:24:34

Man of vrouw

Gestart door Milena, 17 oktober 2002, 01:40:16

« vorige - volgende »

paootje

Charlie heeft een witte kop en fluit haast niet, is het dan een pop????Zij / hij is nog maar 11 weken hoor.

Paul

Hoi Paooltje,
Als hij/zij nog maar 11 weken is kan je er weinig van zeggen.
Dat fluiten kan ook zeker nog komen en het zegt niks hoe vaak ie fluit, hoe hard is veel belangrijker.
Als ze de eerste rui gehad hebben (na ongeveer 6 maanden)
dan kan je bij sommige soorten aan de kleur wel zien of het een man of pop is.
Als ie een witte kop heeft kan het een witmasker zijn en bij die hebben alleen het mannetje een witte kop na de eerste rui.
Bij jonge valkjes zegt het weinig.
Als ie een beetje druk in de kooi is en gaat dribbelen over de stokken en met zijn snavel spechtgeluiden maken tegen de kooi is het vaak een man.
Als ie gaat praten en melodietjes fluiten heb je ook zeker een man.
Voor de rest gewoon afwachten.
Maar man of pop, ze zijn allebei lief hoor :-)

Groetjes,  Paul

Murphy

Hallo Diana,
Heb je de foto nog kunnen vinden?;ik zou het namelijk leuk vinden als je nog zou reageren...!
Bij Voorbaat Dank Milena&Murphy

argolive

hoi

ik ben argo en zoek nog een jonge valk voor onze actie maak een kinderwens waar

info@argolive.be

Mandy

4 april 2003, 01:14:39 #19 Last Edit: 4 april 2003, 01:20:37 by Mandy
Ik heb ook een mail van Argo gehad, lees hier; ::)


beste
 
graag wou ik u via deze mail even om u aandacht vragen , ik ben argo en organiseer al sinds 5jaar shows in nederland en belgie voor kinderen die ongeneeslijk ziek zijn.
Maar onze stichting heeft ook sinds 6maanden een actie MAAK EEN KINDERWENS WAAR... en daarvoor vraag ik graag u aandacht want we zijn opzoek naar mensen met een goed hart...
die een zeer jonge valk/gras parkiet willen afstaan van ongeveer 4weken oud zodat wij deze verder opvoeden en dan aan de kinderen schenken en dat gebeurde al de afgelopen weken met groot sucses dus we zoeken nog parkieten en voor michael een zonparkietje en dit al 5maanden,weet je michael heeft een bijzondere plaats in ons hart meer info op info@argolive.be en wil je op onze site kijken www.argolive.be rubriek biografie en nieuws
hopend op u steun en hulp
met dank argo en het ganse team


Hallo Argo,

Ik vind dit een hele mooie actie. De enige manier waarin ik u hierin kan bijstaan is door u een grasparkiet te schenken die ik over hou, maar die is dan wel uitgevlogen en zal zelfstandig eten. Ik ben nl tegen handopfok tenzij dit levensreddend is. Valkparkieten zijn te duur en moeilijker te kweken om weg te geven, parkieten kweken is mijn hobby en doe ik met veel plezier, maar hier hangt ook een kostenplaatje aan. Door o.a. de verkoop van jongen onderhoud ik mijn vogels zo optimaal mogelijk. Maar een jonge grasparkiet schenken die ik anders over zo houden en naar een dierenwinkel zou brengen doe ik graag onder mijn voorwaarden; dus geen handopfok. Als u hiermee akkoord gaat neem ik wel aan dat iemand die op komt halen en ik garantie heb dat de grasparkiet naar iemand gaat die dit ook echt wilt en er goed voor zal en kan zorgen.

Groetjes Mandy van den Bergh.


beste, als we 1a2keer bijvoederen dan zijn vooral grasparkieten een groot stuk liever want als ze uitvliegen gaan ze toch bijten we hebben het al voor gehad met een grasparkietje en bijten mogen ze absoluut niet  groeten argo


Hallo Argo,

Dan denk ik dat u pech heeft gehad met die parkiet, want ik kan die ervaring niet met u delen. Ik blijf bij mijn opvatting; geen handopfok, dus dan denk ik dat het hierbij ophoudt. Mocht u toch nog interesse hebben dan hoor ik dit wel van u. Succes verder.

Groetjes Mandy.


Dus dan weten jullie ook allemaal precies waar het om gaat,
misschien dat iemand anders wel een jonge parkiet weg wilt geven met handopfok, ik niet dus. ;)
Misschien dat dit gedeelte ook elders in het forum geplaatst kan worden? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

4 april 2003, 01:28:12 #20 Last Edit: 4 april 2003, 01:30:53 by Angelique
[shadow=beige,left,300]Hoi mandy,

Ik vind het super van je, dat je bij je standpunt bent gebleven. Ik ben er zelf ook niet voor, tenzij het echt neit anders kan. Een gras en een valkparkietje, is nog erg gemakkelijk tam te krijgen, zodra hij bij de ouders weg komen, en zelfstandig kan eten. ik snap niet echt, waarom er speciaal handopfok gebruikt moet worden.
Ik ben het echter wel eens met het doede doel om gehandicapte jongeren te helpen met een huisdiertje. Een vogel is daar echt geschikt voor. Alleen heeft handopfok niks te maken met het tam maken van een valkje of een grasparkiet.

Groetjes Angelique
[/shadow]

Mandy

Inderdaad, ik weet zelf uit ervaring dat je jonge, net uitgevlogen parkieten nog hartstikke goed tam kan krijgen.
En met de hand groot brengen geeft nog geen garantie op GEEN pikkende parkiet. Het is heel intensief om een parkiet met de hand verder groot te brengen en je moet donders goed weten waar je mee bezig bent, daarnaast is het ook vaak moeilijk om die parkiet zaad te gaan leren eten.
Verder vind ik het ook een goede en mooie actie en ben ik wat dat betreft dus best iemand met een goed hart, maar ik heb en hou me dus aan mijn standpunten. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sil

Beste Milena

Je kan wel degelijk zien aan een valk wat voor geslacht het is en dan moet je heel goed kijken naar de snavel van je valk als deze geheel rose(een kleur)is dan is het een vrouwtje.
Maar is de snavel(bovenste gedeelte) blauw grijs dan is het een mannetje.
Het is niet altijd duidelijk te zien maar als je heel goed kijkt zie je het wel
Groetjes Sil  ::)

Karin

Ik denk dat je in de war bent met gewone parkietjes Sil  ;D ;D ;D Bij valkjes werkt dat niet zo.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mandy ( tikt een beetje lastig, Dazzle zit op mijn hand  ;D ),

Ik ben deze advertentie al heel veel tegen gekomen en ik verbaas me er ook steeds over. Vooral dat stukje over de zonneparkiet .   Dat zijn toch vogels van een paar honderd euro ???? Waarom zou een ziek kind niet even blij zijn met een gewoon grasparkietje ??    En je hebt groot gelijk hoor. Hoe zielig het ook voor die kinderen is dat ze ziek zijn, vogels hoeven daar niet onder te lijden.

Groetjes, Karin.                                                                                                                                                                          
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves