legnood? en nu ook het 2e ei zit al te lang :(

Gestart door lynette, 5 juni 2008, 11:11:47

« vorige - volgende »

lynette

Hoi

Angel heeft al ruim 13 uur een dikke buik en voel een ei zitten
waneer zou ze moeten gaan leggen??? vorige ei had ze ook al moeite mee ze is nog erg actief en eet goed en slaapt op een pootje.

Alvast bedankt bezorgde lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

trienke

Hoi Lynette

Je kan wat vaseline op der cloaca smeren, dat wil wel eens een beetje helpen.

Groetjes Trienke

lynette

heb haar cloca ingesmeerd en heb haar even in de douche gehad voor wat stoom en gelukkig is ze haar ei kwijt.
waarom doet ze er zo extreem lang over om een ei te leggen?
want neem aan als de ei ingedaalt is dat ze niet kan poepen of wel?

bedankt voor je reactie

Groetjes Lynette

trienke

Hoe oud is ze?

Ik weet er verder geen antwoord op sorry

Groetjes Trienke

Lin

Wanneer verwachtte je het ei? Een ei komt om de twee dagen. Als ze op de bodem gaat zitten dan moet je extra gaan opletten, dan is het heel zwaar voor haar en kan je eventueel haar meer warmte toedienen en extra vitamines kan ook geen kwaad al te geven.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lynette

Hallo,

Ze is inmiddels een jaar en hoop dat het niet meer gebeurt die kippe wipwappen wat af ;D
Ze had 4 dagen geleden een ei op de bodem gelecht en dus verwachte hem dus al 2 dagen geleden.
Maar zag maar geen dik buikje en ze gedroeg zich prima en wipwapte ook nog.

Ik hoop dat ze voorlopig niet meer wipwappen anders weet ik me geen raad als ze dalijk nog meer moeite krijg met het leggen ik hoop dat het bij een ei blijft ik kan ze ook niet weghalen anders blijf ze aan de leg :(

Er was geen nestgelegenheid in de kooi toen ze haar eerste ei had gelecht en toen ik zag dat ze een ei had gelecht had ik een blok geplaatst Helaas was dit ei kapot en heb deze vervangen voor een nepperd.

Ook zit ze niet in het blok en rommelt af en toe er wel in maar gaat er dan weer uit   :(

Ohh arme meid ze heeft al wat pech gehad :( eerst kon ze niet vliegen en nu dit :(

@ Lin
Hoe kan ik het beste warmte toedienen? ze zitten in een grote kooi met nog een paar valkjes.
Als ik haar apart zet word je dol van het geschreew naar elkaar toe. Vitamine had ik al gegeven Bedankt :D

groetjes lynette

lynette

Hoi

Angel zou vandaag de 2e ei leggen zie al wel vanaf vanmorgen een bolle buik en voel hem zitten maar ze heeft hem nog niet gelecht  ??? Ik baal er vreselijk van dat het niet goed gaat met haar :( 

wat zou het toch zijn  :'(

groetjes Lynette

monica

Hoi Lynny,

Jouw valkje is nog wat aan de jonge kant, en het kan natuurlijk ook zijn dat ze wat calciumgebrek heeft.
Ik weet niet of je ook sepia, en iets van calcivit o.i.d. verstrekt?
Ik zou haar niet meer bij de kerels laten dit jaar :-\
ik heb hetzelde met een geelwangpopje gehad dit jaar, die was gewoon te jong, die zit dus samen met een ander popje, en zet ik pas in het najaar als de blokken er niet meer hangen, terug ;)

Lin

Extra warmte door een warmtelamp op een ruime afstand te plaatsen. Een valk kan ook een 1 ei leggen en dan stoppen door stress.

verder schrijft monica ook al zaken op die er behoren te hangen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dianne

Hallo, dat probleem van dat kapotte ei dat had onze vogel laatst ook.. Voor ze het ei ging leggen leek het net of het ei klem zit, en ze heeft een bolle rug.
het ligt waarschijnlijk aan het calcium gebrek, zoals al gezegd werd. Bij de dierenwinkel kun je extra calcium toevoeging kopen, en na een paar weken zal het helpen.

groetjes.