Is wel te aaien, maar stapt niet op hand

Gestart door pjbreevaart, 31 mei 2008, 14:22:21

« vorige - volgende »

pjbreevaart

Hallo,

Ik heb sinds augustus 2007 een nieuwe valkparkiet. Een man. Hij is al tammer dan de vorige valk die ik had. HIj laat zich aaien over een pootje zonder te happen  hij laat zich aaien over zijn borstje. Hij heeft al een keer zijn rechter pootje op mijn vinger gezet. Hij heeft al een keer met zijn linkerpootje over een vinger heen gehad net zoals dat hij een stok vast houdt. Echter als ik zijn linker pootje aan wil raken hapt hij. In begin deed hij dat ook met zijn rechterpootje. Met rechterpootje gaat het goed.

Ik weet niet of mijn valk het leuk vind geaaid te worden over zijn pootje. Ik ben dit gaan doen nadat ik van een dierenverzorger op duitse tv heb gezien dat hij een kakatoe over zijn poot aaide. Hij wordt in ieder geval niet boos.

Vind de valkparkiet het doorgaans fijn geaaid te worden over zijn buikje/borstje?

Pierre 

Anke

Hoi,
Ja hoor valkjes vinden het heerlijk om over hun buik geaaid te worden :)
Probeer eens of je hem met je neus mag kroelen, dat vinden ze vaak minder eng dan met je vingers.
Succes met tam maken
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

senga_66

Wij hebben sinds zaterdag 2 valken( uit dierenspeciaalzaak en zijn ongeveer maand of 4)
Ze zijn helemaal niet bang maar op de vinger stappen hebben ze nog niet echt zin in , ja wel met een pootje wel kun je op buik en rug kroelen. We hebben dus goede hoop ;)
Gewoon lekker blijven oefenen want  bang zijn ze niet.


senga_66

Wij hebben gisteren de valkjes toch gekortwiekt ook al zeggen jullie op deze site dat beter niet te doen maar  ze zijn nu  meegaand , ze zitten lekker op de hand , op de schouder  ze vinden het heerlijk om gekroelt te worden,
Tuurlijk moet je er aandacht aan blijven besteden maar bij deze twee was het wel het beste wat we doen konden ;)

wat een genot zo nu flink trainen en als dan zo meteen de vleugels weer aangegroeid zijn dan denk ik dat we ze wel helemaal lekker tam hebben, ze kunnen overigens wel goed rennen als ze niet liegen kunnen hahaha gister sprongen ze steeds op de grond en dan begonnen ze te rennen maar nu halen we ze al uit de kooi  zitten ze lekker ( de een bij mij en de ander bij me dochter) te  genieten van kroelen die bij mij wordt door me haren geaaid dus kan gewoon doortypen.
ze zijn niet bang ook niet voor manlief die ze het leed van het wieken aan heft gedaan
  Groetjes Agnes

pjbreevaart

Bedankt voor jullie reacties. Ik merk wel dat mijn valk soms wilt bijten als ik hem aai over zijn borstje. Meestal laat hij het toe. Hij hapt en dreigt niet. Als ik hem dan aai zit hij met zijn oogjes dicht. Moet ik dit zien als dat hij het leuk vind?