17 april 2024, 00:03:18

Help !!!Valkje ziek of gevallen

Gestart door kuiserke, 9 juli 2008, 20:46:19

« vorige - volgende »

kuiserke

Vandaag zat er een valkje op de bodem van de volière hij is uit het nest een dag of 5.
Eeerst kroop hij omhoog maar nu zit hij op de bodem. Ik heb hem terug in het nest gestoken( hij bijt wel nog) om hem warm te houden zijn stoelgang is ok. Groenachtig...maar hij zakt gelijk door zijn pootjes ....heeft iemend dat al gehad....zou hij misschien naar beneden gevellen zijn?
Voor de rest zie ik er niks aan vliegen kan hij niet want hij is geplukt... Anders moet ik hem misschien appart nemen en beginnen met handopfok zou dat lukken?
knufs Anita

Rianne

Kon hij in het blok wel goed op zijn pootjes staan?

Het kan best dat hij verkeerd terecht is gekomen. Heb je de pootjes al goed bekeken en gevoeld of hij er wel kracht mee kan zetten?

kuiserke

Hallo,
Het is iets beter, ik dus echt dat hij gevellen is ....nog een beetje wankel maar je ziet dat hij meer kracht krijgt. Ik heb ik de hoek van de voliere een bedje met schavelingen gemaakt en als hij moe is gaat hij daar liggen s avonds. Hij eet goed dus ik denk dat alles wel inorde zal komen. Was me dat even schrikken. Ik hou hem nauwlettend in het oog en ook de ouders...
Bedankt voor je antwoord.