10 mei 2025, 16:54:14

Gezeur van de buren

Gestart door Manielle, 23 juni 2008, 19:06:04

« vorige - volgende »

Manielle

Hallo,

Twee weken geleden zijn onze 4 valkjes verhuisd naar hun  buitenvoliere. Ze vermaken zich er prima en wij zijn zelf dus ook erg blij met de verhuizing. De buren alleen niet. Op dag 1 klaagden ze al over het geluid van de vogels en vanavond weer. Nu zijn het geen makkelijke mensen  >:(, maar ik wil ook geen ruzie met ze krijgen. Ze schijnen 's morgens wakker te worden van de valkjes.

Hebben jullie misschien een tip om ze 's morgens wat langer stil te houden? Is een doek of zeil voor de kooi een optie? Of is dat gevaarlijk of slecht voor ze?
In het binnenhok gaan ze niet slapen, dus dat dichtdoen lukt niet.

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!

Manielle

*Yvon

Hoi

Wat balen dat de buren er niet tegen kunnen.  :-\
Al kan ik de buren wel begrijpen.  ;)
Wij hebben ook een buitenvoliere en gelukkig geen klagende buren.
Misschien dat wij er zelf meer last van hebben.  ;)
Maar je zou zeker kunnen proberen om iets voor de buitenkant te hangen.
Dan blijft het iig langer donker in de voliere en het houdt ook een beetje het geluid tegen.
Het is voor de buren ook een heel vreemd geluid.
Hopelijk wennen de buren er snel aan.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Manielle

Hoi Yvon,

Iets voor de buitenkant hangen is waarschijnlijk het best om de buren een beetje tegemoet te komen. Heeft iemand tips voor goed materiaal en een goede bevestiging?

Maniëlle

monica

Het mooiste zou toch zijn een binnenhok, s'avonds het spul naar binnen, klepje dicht, s'morgens kan je dan zelf bepalen hoe laat ze weer naar buiten kunnen :D.
Wel balen idd. zulke buren :-\

Marianne

Hoi,

Ik "jaag" mijn valkjes 's avonds naar binnen (wel van begin af aan gedaan) en doe dan het klepje dicht.
Ideaal, blijven ze ook langer stil.
Misschien is dat toch het proberen waard.
Nu gaan mijn valkjes 's avonds vanzelf naar binnen en hoef ik dus alleen nog maar het klepje dicht te doen.
Suc6.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Manielle

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben benieuwd of naar binnen jagen gaat lukken met mijn valkjes. Het binnenhok vinden ze tot nu toe echt niet interessant. En als ik ze op ga jagen gaan ze waarschijnlijk alleen maar in het gaas hangen.

Nog tips hoe ik ze er eventueel in kan lokken? Ik heb de deur naar het nachthok toe nu steeds openstaan, ze hoeven dus niet perse door het invlieggat. Maar als ik ze er in wil hebben en houden moet ik ze echt via het invlieggat erin zien te krijgen. Daar heb ik wel een beetje een hard hoofd in. As ik ze er al in krijg, zijn ze dan niet bang daarin als het er ineens helemaal donker is?

Hoe laat doen jullie ze naar binnen? De buren zeggen dat ze 's avonds ook last van ze hebben als hun kinderen naar bed gaan. Maar die gaan al om half 8 naar bed en ik vind het een beetje zielig voor de valkjes om ze dan al in hun nachthok te doen. 10 uur lijkt me een betere tijd, dan gaan ze ook altijd uit zichzelf slapen.

Maniëlle

Hermien

Ik begrijp best dat die valken niet naar het binnenhok willen. Zelf ben ik 's avonds ook niet naar bed te sláán...... ;D
Half acht lijkt mij ook wat erg vroeg en het lijkt me heus dat de buren snel genoeg aan het geluid wennen.....
Zelf wordt ik hier altijd al vroeg gewekt door alle vogels buiten en die kun je niet opsluiten.......

Sjimmie

Hmz, dan kan je ook wel gaan zeuren over de wilde vogels die buiten fluiten  :-\
Die beginnen nu ook al zodra het licht wordt, en dat is al tussen 5 en 6  ;D

Sjorsje :-)

Yvette

En wie zegt dat jouw valkjes heel erg vroeg fluiten dan kan heel erg goed dat de wilde vogels zijn geweest

Ik heb zelf met mijn buren de  :censuur aan
En ik voorstellen dat jij geen ruzie met je buren wilt hebben

Monique H

Als je wilt dat ze langer licht hebben een lichtje in het nachthok maken,

Het is niet leuk als de buren klagen maar als ze er meer werk van maken trek je waarschijnlijk aan het kortste eind.

Voorbeelden:
Heb je een bouwvergunning voor je voliere?
Die is in de meeste gemeenten nodig.