28 maart 2024, 16:54:01

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

I_Xyzyx_I

8 juli 2008, 15:09:38 Last Edit: 19 oktober 2008, 21:58:28 by I_Xyzyx_I
Nadat ik een paar dagen geleden 2 fallow mannetjes heb kunnen kopen voor een mooi prijsje heb ik besloten om nog meer van deze vogels te gaan kopen ;D

De vogels die ik nu heb

Fallow man - split witmasker

Bonte fallow man - split witmasker


Verder heb ik ook nog een wildkleur gepareld x bont gepareld koppeltje wat nu op eitjes zit dus misschien binnenkort kweekverslagje :D
En mormel, mijn wildkleur geparelde die noodgedwongen met de hand gevoerd moest worden. Ze is super lief, ze was alleen super lelijk vandaar de naam ;)

Op dit moment ben ik op zoek naar een broedrijp witmasker fallow popje en een broedrijp fallow popje. Binnenkort komen er misschien een witmasker fallow man en een geparelde fallow pop (helaas niet broedrijp, dus voor volgend kweekseizoen) . En uiteindelijk hoop ik met 4 fallow koppels te kunnen kweken dus 8 vogels + mormel dus 9 in totaal want meer vogels ga ik niet in een 2x2x2 gezelschaps voliere stoppen :) dus helaas moet ik waarschijnlijk binnenkort afscheid nemen van mijn wildkleur gepareld x bont geparelde koppeltje :(


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Kimm

hoi,

wat leuk dat je een boekje bent begonnen! mooie valkjes hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

I_Xyzyx_I

Dankjewel :D vond het zelf ook wel leuk om er 1 aan te maken, dan kun je later altijd terug kijken van hoe het nou allemaal begonnen is en toen uit de hand gelopen ;) al zal dat voorlopig niet gaan gebeuren denk ik omdat de voliere niet groter mag van mijn ouders en broedkooien vind ik maar niets :D

~Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dierenfreackske

Hoi , mooie valkjes heb je hoor ! Leuk dat je een dagboekje hebt ! Grtjs Ann



Rianne

Hoi!

Mooi hoor, je fallows! :D

Ik wil je alleen aanraden om er geen fallows, maar split fallow popjes aan te koppelen. De combinatie roodoog x roodoog resulteert vaak in jongen met grote kale plekken achter de kuif. :)

I_Xyzyx_I

Hoi Rianne

Ik weet inderdaad dat dat probleem bestaat al is de kans er op erg klein als geen van de ouders een kale plek heeft. En ik heb ook jonkies met een kale plek zien komen bij een kennis uit een split lutino x split lutino. Dus ik denk dat het gen voor kaalheid in de split lutino kan zitten dus dat je daar mee het probleem ook niet op zal lossen. En zelf had ik een lutino koppeltje waarvan 1 met beetje kale plek en 1 zonder en daar kwam een jonkie uit zonder kale plek. Dus ik kijk het wel even aan, mochten er dermate grote kale plekken ontstaan dan zal ik de koppeltjes uit elkaar halen:(.

En ik ben van plan grotendeels te verkopen als huiskamer vogel dus perfecte vogels hoeft van mij niet ;).

Overigens heb ik een koppel fallow witmaskers aangeboden gekregen en een broedrijpe fallow pop dus even afwachten of dat wat is en als het wat is dan hoef ik nog maar 1 popje en dat kan eventueel 1 van dit jaar zijn en die heb ik ook al aangeboden gekregen :D en dan heb ik 6 fallows + mijn triootje (pa, ma en dochter van pa die helpt met broeden maar meer ook niet  :) ) en dan zien we wel verder want dan is het geld ook op ;)

Hopenlijk kan ik nog een kweekverslagje maken van de fallows dit seizoen, als het aan de 2 mannetjes die ik al heb ligt dan zal dit zeker het geval zijn. Ze paraderen rond terwijl ze 2stemmig de vrouwtjes proberen te lokken :D

En nu hopen dat het weer ook weer zo mooi word als een paar dagen terug. Toen het zo warm was hadden de buren de sproeier verkeerd afgesteld en die spoot dus ook deels over de shutting heen en in onze voliere, alle valkjes hingen aan het gaas op een rijtje helemaal nat van het water. Had het eignlijk moeten fotograferen :)

~Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Anja

Hoi Jasper,

Wow wat een prachtige valkjes heb je. Zelf heb ik ook een fallowman gehad. Maar helaas heb ik die met 12 andere valkjes moeten herplaatsen.

Ik kan me voorstellen hoe je valkjes aan de gaas hebben gehangen. Heerlijk om naar te kijken.

Groetejs Anja

•=Bonnie=•

Citaat van: I_Xyzyx_I op  8 juli 2008, 18:22:45
En ik heb ook jonkies met een kale plek zien komen bij een kennis uit een split lutino x split lutino.
~Jasper


split lutino x split lutino...

Dat kan niet hoor

Quendi

Hahah Bonnie, wijsneus  ;).

Hij bedoelde vast split lutino x lutino ;)

I_Xyzyx_I

Haha ja inderdaad mijn typfoutje :D popjes kunnen geen split lutino zijn.

Overigens heb ik gister een koppeltje valkjes opgehaald: een Witmasker cinnamon / fallow, gepareld x Witmasker fallow

Pop uit 2005 en man uit 2003 dus ze hebben iedergeval ervaring :D

En een foto natuurlijk, niet de beste omdat het regende en de camera mocht niet nat worden :P


Achter het fallow popje zit mijn 100% wildkleur opaline mannetje (die zijn parels verloren is) en rechtsbovenin een stukje van mormel :)

~Jasper

Ps. De vogels komen bij Quendi vandaan, als het dezelfde Quendi is als op valkparkietenbenelux :D

ps,2. Toen ik net klaar was met dit berichtje werd ik geroepen door mijn zusje of ik even een paar getalletjes wilde tellen dus ik dacht echt van  ??? ??? ik kom boven en ze vraagt zo, hoeveel geld heb ik op mijn rekening? ik kijk op dat scherm en er staat 177,600 euro :o :o :o :o :o :o :o waar het vandaan komt kunnen we niet zien maar dat het veel is wel :o


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

I_Xyzyx_I

Zo vandaag even druk bezig geweest met de vogels, nieuw nestkastje gemaakt omdat dat nog moest gebeuren. Nu hangen er 4 nestkastjes dus is er ruimte voor 4 koppeltjes :)

Het Gepareld x bont geparelde koppeltje is druk bezig met broeden en er liggen een heleboel eitjes toen ik keek (stuk of 10) maar een deel zijn oude eitjes die ik er niet uit heb kunnen halen omdat ze aan een nieuw nestje waren begonnen voor het vorige jong uit vloog. 1 van de 3 jongen kon nauwlijks vliegen dus die zat altijd op de grond en elke avond zette ik hem weer in het nestkastje omdat er hier nogal wat ongedierte over de grond loopt volgensmij :-\ .

En het Witmasker/fallow x witmaskerfallow koppeltje was al druk op "huizenjacht" en toen ik het nieuwe nestkastje er in hing waren ze volgensmij meteen "verkocht" want het mannetje ging meteen kijken en even later naar binnen en toen ging ook het popje naar binnen :). Alleen een half uurtje later leek de intresse weer verdwenen maar ik heb goede hoop :).

Helaas wil het kopen van 2 fallow poppen die broedrijp zijn niet lukken :(


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Anja


Gefeliciteerd met je nieuwe koppeltje.

Dat worden spannende tijden hier lees ik wel.

Groetejs Anja

I_Xyzyx_I

Hoi Anja

Ja zeker :) vandaag waren ze weer druk bezig met een nestje zoeken alleen ze werden hele tijd weggejaagd door het mannetje van mijn andere koppeltje als ze bij een nestkastje keken, ook wanneer het niet zijn eigen nestkastje was :-\ dus heletijd heen en weer gefladder in de voliere. Maar toen het wildkleur mannetje in zijn nestkastje zat gingen ze opeens niet meer kijken bij andere nestkastjes :-\ . Dus even afwachten maar :)

Vandaag weer geen geluk met het vinden van fallow popjes, misschien toch maar 2 van dit jaar kopen voor volgend kweekseizoen :-\ al zijn de 2 fallow mannetjes op dit momend druk aan het zoeken naar een popje dat er niet is :P

Overigens was de 177,000 euro weer zo snel verdwenen als het gekomen was, binnenkort zal wel afschrijvingspapiertje komen van de bank en misschien staat daar op waar het vandaan kwam. Ben wel benieuwd :)

~Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Quendi

Arno uit purmerend heeft nog een opaline bronze fallow popje te koop. Die zit ook op het benelux forum.

Groetjes Sietske

Quendi

http://www.valkje.com/

Dit is de site van Ed. Ed heeft OOK een opaline bronze fallow popje te koop.

Beide valkjes, van Ed en Arno zijn broedrijp dacht ik.

Groetjes Sietske