25 april 2024, 08:08:04

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ik heb misschien eind dit seizoen een koppel te koop...

wildkleur split opaline-lutino bont (man)
opaline bronzefallow split bont (pop)

Dat is een bewezen koppel maar ik de ze pas eind van het seizoen weg (als ik ze weg doe) omdat ik niet wil dat er dit jaar nog mee gekweekt wordt. De pop is van 2007 en heeft dit jaar drie nestjes eieren gelegd.

*Manon*

Hey Jasper,

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen over je valkjes.
Fallow is mooi hé en je hebt prachtige valkjes ;D

I_Xyzyx_I

Hoi Sietske

Van Arno had ik al een pm gehad, alleen helaas is het nogal ver rijden en het valkje is momenteel bezig met een nestje. :(

En ik zal Ed eens een mailtje sturen, mijn oma woont in zuid holland dus misschien als het dicht bij elkaar is dan is dat te combineren, anders is het te ver rijden denk ik :( mijn pa wil niet verder als 1 uur rijden :(

Iedergeval ontzettend bedankt! :)

Hoi Bonnie

Meer als 3 nestjes zijn inderdaad teveel van het goede. Word het popje ook los verkocht? Omdat ik vooral fallows wil kweken :P

Hoi Manon

Dankjewel!:D Ik zat al een tijdje te denken aan zeldzamere mutaties en toen ik de fallows in het echt zag was ik meteen verkocht :)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

•=Bonnie=•

Hoi Jasper,

Nope het popje verkoop ik niet los, als ik ze weg doe dan alleen als koppel.



I_Xyzyx_I

Hoi Bonnie

Ok jammer, maar inderdaad, wie zijn wij om een koppeltje op te splitsen ;).

Waarschijnlijk ga ik hier in de buurt 2 fallow poppen van begin 2008 halen als hij ze nog heeft dus dan ben ik voorlopig klaar met zoeken. En dan hopen dat er een fallow jonkie uit mijn witmasker fallow koppeltje komt en dan zoek ik daar een partner bij wanneer het wildkleur x bonte koppeltje weg is :)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

sandy

ik heb zelf een fallow geparelde pop zitten het is een hele mooie mustatie

ze is niet te koop hoor

I_Xyzyx_I

Hoi Sandy

Wat een mooi valkje! Zelf heb ik de fallow geparelde mutatie nog niet in het echt gezien dus ben benieuwd, wat ik hoorde en op foto's zag is dat het net lutino's zijn alleen dan zijn de vleugelpunten fallow kleurig. En dat het net een andere tint geel was :).

Vandaag was het nieuwe koppeltje druk bezig met een huisje zoeken, en werd zelfs een poging gedaan tot paren ;D. Alleen helaas vielen ze van het stokje af en toen lande het popje op het stokje er net onder en toen vielen ze weer :-X . Dus ik heb meteen even een paar stevige takken in de voliere geplaatst zodat ze rustig kunnen wipwappen zonder dat ze van hun stokje vallen wanneer een ander valkje land :-\. Hopen dat er een geparelde fallow pop uit komt, dan kan ik weer zoeken naar een geparelde fallow man/witmasker :)

En ik ga zometeen maar eens kijken bij het andere koppeltje dat eitjes heeft om te kijken welke eitjes bevrucht zijn en welke niet en dan gooi ik de rest weg. Ze kunnen nauwlijks op alle eitjes tegelijk zitten en straks worden de bevruchte eitjes niet bebroed ;)

Groetjes Jasper

Zal morgen ook meteen maar wat meer foto's maken, ben er nu nog niet echt aan toe gekomen en het begint weer mooi weer te worden:)


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

sandy

hier nog een mooie foto van haar de vleugels zijn geel met licht grijs erin


sandy

ik heb haar als lutino gekocht ik dacht in het begin dat het vies was ik heb toen navraag gedaan bleek het en fallow te zijn ik heb dus heel weinig voor haar betaalt

I_Xyzyx_I

Hoi Sandy

Ja het zijn inderdaad net lutino's :) of witlofjes zoals mijn pa het noemt :P Al zou ik het popje het niet late horen dat je dacht dat het een vieze lutino was ;D. Zelf vind ik de bonte fallow de mooiste fallow, maar de opaline fallow is ook erg mooi! Zeker als ze een iets verhoogde geelfactor hebben, dan lijkt het geel nog veel steker door de fallow kleur :)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

I_Xyzyx_I

Vandaag..um..gister was het mooi weer dus heb een paar foto's kunnen maken :) heb ook meteen een siggy in elkaar geflansd, maar had maar 10 min dus niet 1 van mijn meesterwerken ;)

De hele voliere, nachthok(je) komt er waarschijnlijk nog :). En onze tuin is inderdaad een beetje een rommeltje, maar dat vind ik zelf wat gezelliger, en mijn ouders doen er niet zoveel aan :P

Mormel die scheel kijkt :P

Nog een paar hapjes

En toen was haar hapje gevallen :-X



Alle 5 op mormel (zat op mijn schouder) en het bonte vrouwtje(zit op het nest) na.



Toen zag mormel wat :)

Stukje brood :)




Verder heb ik een paar eitjes bij het bonte x wildkleur koppeltje weggehaald, nu liggen er nog 6-7 maar ik kwam er maar 2 tegen waarvan ik dacht dat ze bevrucht waren, dus nog even afwachten :)

En het witmasker x witmaskerfallow koppeltje was weer druk bezig, en de andere vogels werden zelfs van hun nestkastje af gejaagd dus ziet er hoopvol uit :)


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

I_Xyzyx_I

Vandaag 2 nieuwe valkjes gekocht ;D 1 uit 2006 en 1 uit 2005 dus iedergeval broedrijp :)

0 - 1 Witmasker fallow / ?
0 - 1 Cinnamon geelwang / bont fallow

Erg mooie vogels, geen kale plek dus das erg mooi, alleen zijn de 2 witmasker fallows nauwlijks uit elkaar te halen :P

Nu hopen dat ze dit jaar nog aan elkaar koppelen, anders ga ik misschien aan het eind van het seizoen op zoek naar een fallow gepareld geelwang mannetje en een bont fallow popje :)

Stiekem hoop ik dat het geelwang popje toch een mannetje is want dan heb ik een goede reden om nog 2 valkjes er bij te kopen :). Na dat wij op vakantie zijn geweest gaan we de planten snoeien en dan een nachthokje er bij bouwen :)

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Yvette

Je hebt stel prachtige valkjes  :) :) :)
En de foto's vind ik een genot om naar te kijken

I_Xyzyx_I

Hoi Yvette, ook welkom in mijn dagboekje :P

Ik vind het zelf ook erg leuk om naar foto's van andere te kijken ;) alleen jammer dat ik zelf op de leuke momenten de camera niet kan vinden :-X . Ik heb een "prachtig" badje gemaakt voor de vogels alleen toch moet mormel persee in het drink bakje badderen, dus ze probeerde zichzelf helemaal in het bakje te proppen :D.

De nieuwe popjes voelen zich al thuis, het bonte fallow mannetje en het geelwang popje waren al bijna aan het paren, het popje zat helemaal klaar...alleen bovenop een nestkastje dus dat gaat niet, en het mannetje druk heen en weer springen van tak naar nestkastje maar het was een gemist moment :P. En het andere fallow mannetje was al aan het probere het witmasker fallow popje te versieren maar dat lukte nog niet :(.

Groetjes Jasper

ps. als ik het deuntje fluit dat mannetjes fluiten dan worden alle mannetjes die nog geen vrouwtje hebben heel erg broeds en gaan dan ook fluiten enz... heeft iemand anders dat ook? En ze reageren ook op smak geluiden (vraag niet hoe we daar achter zijn gekomen :-X).


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Yvette

Ik heb meestal ook de camera niet bij de hand om een leuke foto te maken
En ook om andere soorten foto's te maken