28 april 2024, 09:20:25

Uitwendige schimmels?

Gestart door Christof, 6 juli 2008, 16:39:15

« vorige - volgende »

Christof

Ik denk dat één van mijn wildkleur mannen het volgende probleem heeft:

• Uitwendige schimmels
Verschijnselen: Kale koppen en kale plekken op het lichaam.
Dit is te behandelen met Daktarin (middel tegen zwemmerseczeem). Na enkele dagen vallen de witte schilfers van de kale plek en na 1 tot 2 weken zullen de veerstoppels doorkomen.


Zijn linkerkaak en zijn nek zijn helemaal ontbloot (http://www.facebook.com/video/video.php?v=18735233542). Hij is de enige die het heeft. Ik zal me eens wat van die Daktarin halen. Maar, dat lijkt me een middel te zijn voor mensen. Hoe gebruik ik het op een goede manier voor een parkiet?

sweetfuzzy

ik kan de foto's niet zien. Hij zegt dat iok moet inloggen
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Christof

Het is een filmpje. Ik heb er via prt sc een foto van kunnen nemen, maar het lukt me niet om die toe te voegen. Ik zal straks nog wel eens proberen...

Mara

Hoi Christof

Ik zou naar een dierenarts gaan, het lijkt me onverantwoord om een middel voor mensen te gaan gebruiken op een vogeltje...

Groetjes

Mara

Christof

Ik ben inderdaad ook wat terughoudend, maar dat een geneesmiddel voor mensen per definitie gevaarlijk zou zijn voor een dier, denk ik niet - wat inderdaad niet wil zeggen dat zomaar alles mogelijk is! Het gaat hier met name om een crême die kennelijk onmiddellijk op de schimmel zelf inwerkt. Ik heb de info, die ik in m'n bovenstaand berichtje aanhaal, ook van deze site geplukt in het vertrouwen dat die van mensen met kennis van zaken komt. Ik ga proberen de foto nog online te krijgen, zodat de plaatselijke kenners het zelf eens kunnen bekijken. Voorlopig zal ik dan ook nog geen verdere actie ondernemen, buiten wat aangepaste vitamines toedienen.

Christof

7 juli 2008, 00:14:12 #5 Last Edit: 7 juli 2008, 00:31:18 by Christof
Aha! Dat is een openbare link. Hopelijk lukt het nu...

http://www.facebook.com/photo.php?pid=692425&l=6f93d&id=704748542