Jonge Chinese dwerg kwartels bij Snip en Snap en hun vriendjes !!

Gestart door Snip en Snap, 6 juli 2008, 12:10:31

« vorige - volgende »

Snip en Snap

Na 2 onstuimigen dagen wat betreft Lizzy haar eitjes en donsjes.
Is het donsje wat nog leefde bij Grizzly en papa Ruffle gelegd en jawel ze accepteerde ze gelijk !!
Ook is daar nu het andere eitje van Lizzy uitgekomen, dus we hebben nu 2 donsjes.
Nu kan ik met een gerust hart slapen.

Ook de 3 nieuwe jonge valkjes zijn geweldig, Wilma ze blijven de namen houden, alleen noemen we de 2 wildkleurtjes boeffies ;)
Babe heeft net al stap op gedaan en dat ging geweldig kon haar kroelen en ging perfect.
De boeffies en Babe eten inderdaad goed, heb wat cornflakes en eivoer en universeel voer erbij gedaan en er wordt met smaak gegeten.

In de buiten volliere zijn Kyla en Boyke weer los, heerlijk...

Hermien ja mijn eerste valkje heet Kreng en de tweede Kedeng.... ::)
Kreng is wel tam maar als die niet wil kan die bijten als een gek....en vandaar de naam Kreng, en toen was er op de tv dat programma van sbs 6 in de rimboe daar was een Kedeng...dus tja de tweede was de naam makkelijk gevonden, en zo kwam Kedeng.

Nu hebben we dus 16 valkjes, en 2 donsjes.....
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Hermien

O....ik dacht eerlijk gezegd aan het liedje van Guus Meeuwis: Kedeng, kedeng, ohoe! ;D ;D ;D

*Manon*

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met de twee donsjes  ;D ;D
Blij te horen dat het nu goed gaat op deze manier.
Vond Lizzy het zo maar goed dat je het donsje en eitje weghaalde?
Ik weet helemaal niet hoe dat gaat met valkjes en zo.
Nou, ik wacht op de foto's hé van die donsjes, ben reuze benieuwd!
En ik vind het echt heel erg leuk!

Leuk gevonden de namen Kreng en Kedeng ;)
En Boyke is dus een echte flierefluiter, die vermaakt zich met Kyla!
Fijn dat de rust weer terug is ;)

Groetjes Manon

Snip en Snap

Hoi Manon
Ja Lizzy is een kanjer ze vind alles goed....ik kon ook steeds gewoon haar vleugels optillen en de donsje eronder doen, ze vindt alles goed, ze heeft nu nog de drie onbevruchte eieren, en Snap (pop) kwam gezellig bij haar zitten dat vind ze allemaal prima...ik wacht nog even met de eitjes weghalen, gewoon omdat ik hetzelf zielig vind.....maar nu Boyke weer los is, is ze al steeds minder in het blok.
Ze krioelen er weer een eind op los.
Ik hoop dat Ed vanavond het blok weg haald.
Ruffle is zo beschermend naar zijn kroost...dat ik alleen foto's heb van dat die aan het broeden is....


Groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

*Manon*

Wat mooi om te zien  ;D ;D
En nu maar snel het blok weghalen inderdaad, want straks beginnen ze zo weer met eitjes leggen  ;)

Snip en Snap

Nog even wat foto's

Deze foto is van eergisteren, de huisjes zijn nu omgedraaid dat ze er niet in kunnen, maar we laten ze wel staan ter beveiliging voor Jako en Kuifje en hun eitjes, ze hebben 4 eitjes waarvan 1 of 2 bevrucht maar ze zijn erg agressief dus echt goed schouwen kunnen we niet, maar dat geeft niet....



Zo ziet onze volliere er nu uit...en er komt aan de linker kant een stuk van 9 meter bij, met 1 sluisen, eronder wordt een ren gemaakt voor mijn 2 konijnen Joep en Truus.

Ook lopen er 4 kwartels rond, kwik kwek kwak en katrien.

En nog een foto van Raja, ik denk dat hij een man is.

Manon
Ja het blok gaat echt weg....nepeitjes liggen klaar voor de volgende die eventueel denkt te gaan broeden ergens....
Groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

I_Xyzyx_I

Hoi Saskia

Wat een supermooie voliere heb je daar :o

En hoe oud is Raja? Als hij/zij ouder is als 1 jaar dan is het een zij omdat mannetjes hun parels verliezen ;)

En dit valkje is ook echt super mooi:
http://i26.photobucket.com/albums/c123/dutchlabs/vogels/DSC_1647.jpg
Weet je welke mutatie het is? :P

Groetjes Jasper


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

*Manon*

Jullie hebben het echt perfect voor elkaar zeg  ;D ;D ;D
Moet je de naam van Raja maar gaan veranderen hé, als het een man blijkt te zijn  :P :P :P

Raja is van februari 2008 en zal eerst de rui door moeten om te kijken of er al wat pareltjes gaan verdwijnen... zou zonde zijn die mooie parels weg :-\ Maar ja.. dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt hé  ;) ;D ;D

Groetjes Manon

Snip en Snap

10 juli 2008, 14:16:49 #23 Last Edit: 10 juli 2008, 14:19:04 by Snip en Snap
Citaat van: I_Xyzyx_I op 10 juli 2008, 14:05:26
Hoi Saskia

Wat een supermooie voliere heb je daar :o

En hoe oud is Raja? Als hij/zij ouder is als 1 jaar dan is het een zij omdat mannetjes hun parels verliezen ;)

En dit valkje is ook echt super mooi:
http://i26.photobucket.com/albums/c123/dutchlabs/vogels/DSC_1647.jpg
Weet je welke mutatie het is? :P

Groetjes Jasper


Dank je wel Jasper voor het compliment wat betrefd onze voliere, er is niks mooiers om ze "vrij" te zien..... !
Lizzy is dat op de foto de eerste, en die is cinnamon geparelde pop split bont en witmasker.
Raja is als popje gekomen dus de kans is wel aanwezig dat ze een popje is, maar ze hamert en fladdert heel veel, en fluit samen met Kyla de mooiste deuntjes....vandaar dat ik dus echt dat dit een mannetje is...maar hij/zij is nog geen jaar, ik geloof nu een maand of 5 a 6...maar dat weet ik niet precies.
Groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Snip en Snap

Citaat van: *Manon* op 10 juli 2008, 14:12:51
Jullie hebben het echt perfect voor elkaar zeg  ;D ;D ;D
Moet je de naam van Raja maar gaan veranderen hé, als het een man blijkt te zijn  :P :P :P

Raja is van februari 2008 en zal eerst de rui door moeten om te kijken of er al wat pareltjes gaan verdwijnen... zou zonde zijn die mooie parels weg :-\ Maar ja.. dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt hé  ;) ;D ;D

Groetjes Manon

Dank je wel Manon....we doen het met liefde ;)
Ook bedankt voor de geboorte datum van Raja....en nee als hij een hij blijkt dan behoud die gewoon zijn naam, of anders ga ik hem wel zoals Hermien zei, oehoe noemen ;D...

Groetjes Saskia
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Wilma1

10 juli 2008, 18:13:25 #25 Last Edit: 11 juli 2008, 10:10:47 by Wilma1
Fijn dat het goed gaat en wat leuk dat ze de namen houden, ik voel me vereerd  :D Ik vond de drie zonder een naam te kunnen zeggen zo saai en ongeïntereseerd  ::)

Ik  heb ze bekeken bij wat ze deden en vond die namen wel passen.... 2 boeffies zijn het zeker  ;D   vandaar Banjer en Boef  :P maar dan moet je ze wel uitelkaar kunnen houden  ::) :P ;D en hier lukte dat wel  ;) Babe heb ik niet bij hoeven nadenken. Ze werd babymeisje genoemd en ze is zó lief dat Babe goed past!

Heerlijk te horen dat ze zich wel goed voelen bij jullie en hopelijk zijn die 2 wk. snel om zodat ze vrij kunnen doen en laten wat en wanneer ze willen!!!

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi hoi, uiteraard kom ik jullie hier ook volgen .... jullie mooie Lizzy is bij mij uit haar eitje gekropen .... haar papa Pablo en mama Coco hebben op het moment zelf ook een nestje .... met 6 jonkies.  :D

Even een kleine correctie over de pareltjes van Raja .... het klopt dat mannetjes hun pareltjes verliezen na de eerste rui .... MET uitzondering van de bontjes .... zij kunnen er enkele ruien (lees: jaren) over doen eer ze al hun pareltjes verloren hebben en dus de eerste rui soms nog helemaal geen enkel pareltje hebben verloren.

Als Raja van februari 2008 is, heeft ze waarschijnlijk al een keer de veertjes verwisseld, het feit dat Raja nog pareltjes heeft wil dus niet zeggen dat het een popje is.  ;)

Heel erg veel succes met alles .... het ziet er geweldig uit .... ook je honden .... ik had op die site al een s lekker gesnuffeld.  ;)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sjet

Hoi Hoi 
leuk dat jullie een dagboekje  zijn begonnen  .
ik probeer jullie ook te gaan volgen   na de vakantie  dan hè  eerst  gaan we nu drie weken op vakantie .

tot  dan  en  succes met de donsjes   leukkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.



groetjes  Georgette

Valerie

11 juli 2008, 10:33:23 #28 Last Edit: 11 juli 2008, 10:38:49 by Valerie
Hoi hoi,

Ik kom ook maar eens kijken. Wat ziet het er allemaal goed uit zeg! Wat ben ik blij dat Kyla naar jullie toe gegaan is.
Ik had hem net zo goed op marktplaats kunnen zetten en er wat voor vangen, maar dan wist ik niet of hij goed terecht zou komen. Dat weet ik nu wel en dat betekent toch zo veel meer. :)

Ik ga hier regelmatig komen lezen.  :)

Ik zit net op jullie site te kijken. Zie ik dat goed? Hebben jullie 15 honden??  :o Wat een werk moet dat zijn om die allemaal te verzorgen en uit te laten. Petje af hoor. Komen jullie geen tijd tekort?
Ziet er allemaal heel erg mooi uit. :)



Snip en Snap

Gisteren is het 3e donsje geboren van Lizzy onder de vleugeltjes van Grizzly en Ruffle , ze doen het geweldig de pleegouders ;D ;D

Vandaag gaat de bouw van start voor de aanbouw, zal proberen om af en toe eens een fototje te maken , willen jullie een beetje mooi weer hierheen sturen ?? en de hondjes, ach dat valt wel mee hoor, het enigste nadeel is dat ze constand het gereedschap mee jatten  ::)

We hebben 2 Newfoundlanders 14 Labradors en op dit ogenblik 4 vakantie oppas hondjes  ::) ::)

Gr Ed
P.S. Saskia maakt de websites, is een hobby van haar...
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl