18 april 2024, 17:15:33

Getekend/clear pied broed problemen?

Gestart door •=Bonnie=•, 4 juli 2008, 16:15:14

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ligt het aan mij dat het me gewoon opvalt of hebben veel getekende koppels waar getekende en extreem bonte en clear pied jongen uitkomen vaak problemen met broeden?



Rianne

Als ik mijn koppel tot getekend/zwaar bont mag rekenen, is mijn ervaring dat ze het super gedaan hebben de afgelopen ronde. Wel voerde de man niet meer na het uitvliegen van de jongen maar dat kan aan zijn leeftijd/ervaring liggen.

♪ Marlies

Mijn getekende man doet het ook prima.
De eerste ronde hebben ze 3 jongen groot gebracht, nu hebben ze er 5.
Ik mag bij hun niet klagen.

Dan heb ik nog een zwaar bonte man die het ook goed doet.

Met getekende of zwaar bonte popjes heb ik ( nog ) geen ervaring, of de lutino zou ook zwaar bont moeten zijn, maar dat is niet goed te zien.

moonwitch (diana)

hoi

Mijn zwaar bonte koppel, deed het eerst heel goed, maar nu zijn er toch de afgelopen 2 jaar enkele nestjes verloren gegaan, omdat ze niet meer op de jongen terug gingen snachts.
Dus dat is mijn ervaring.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Quendi

Ik heb een extreem bonte ( met 5 grijze veren) man met een geparelde split bonte pop die beide uitstekend broedden.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

8 juli 2008, 13:03:59 #5 Last Edit: 8 juli 2008, 13:24:54 by -•=Bonnie=•-
Ik heb twee koppels, die beiden goed broeden maar er een rare strategie op nahouden...

Koppel 1: asymmetrisch getekend  split geelwang x clear pied met 1 bonte staartveer. Hier broed de man de eerste week niet mee en doet de pop het alleen. Daarna doen ze het samen, hebben nu 4 eitjes.

Koppel 2: symmetrisch zwaar bont split geelwang x extreem bont witmasker met alleen 3 bonte veren aan 1 kant van 1 vleugel. Hier legt de pop eerst alle eitjes (6 of 7 in dit geval) en dan pas gaan beide vogels verder broeden. Hebben nu 7 eitjes.

Het zijn wel alle vier vogels van 2007 dus nog erg jong.

Rob S

Hoi Bonnie,

Ik denk dat het eraan ligt dat ze nog erg jong zijn en misschien nog niet zulke hele vaste koppels vormen. Ik heb hier een getekend koppel dat 1 onbevrucht nestje heeft gehad van 5 eitjes, waar ze eerst ook slecht op broedden. Nu hebben ze een nestje van 2 jonge valkjes, die ze erg goed opvoeden. De man is van vorig jaar, en de pop is van 2004.