29 april 2024, 14:29:46

Orchidee giftig + update

Gestart door Dirk, 26 juni 2008, 21:14:17

« vorige - volgende »

Dirk

26 juni 2008, 21:14:17 Last Edit: 2 juli 2008, 11:38:17 by Dirk
Goedenavond.

Mijn inmiddels bijna 1 jaar oude valkparkiet vliegt heerlijk hier door de kamer heen. Alleen nu heeft ie al 'n paar keer een van de orchideën hier te pakken gehad. Wij proberen dat uiteraard te voorkomen, omdat het zonde is van de plant. Maar als het gebeurt, is het gevaarlijk voor het beestje?

Alvast dankt.

Hierbij wat foto's van Kuifje.





Hier is ie net gewassen met de plantenspuit






Anke

Hoi,
Ik weet niet of Orchidee giftig is.
Ik kan het met google ook niet vinden.
Voor de zekerheid, en voor het behoud van je plant zou ik hem gewoon weghalen.

Bij mij inhuis staat er niet 1 plant waar de valkjes bij kunnen, want voor je het weet hebben ze hem compleet gesloopt.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Romy

Hoi

Hier heeft Flupke eens enkele happen uit onze orchidee genomen. Ik was toen ook erg bang dat het giftig zou zijn, maar ze is er niet ziek van geweest. Toch vertrouw ik het niet meer en staan ze nu buiten haar bereik. Dat is het verstandigste denk ik.

Groetjes
Romy

Yvette

30 juni 2008, 14:06:45 #3 Last Edit: 30 juni 2008, 14:08:43 by Yvette
Op zich is het verstandig met planten waarvan je niet zeker weet of ze wel of niet giftig om die buiten handbereik te zetten van je valk
Anders niet in de woonkamer maar die planten in andere ruimte van het huis neer te zetten mocht je die hebben

Dirk

Hoi hoi.

Bedankt voor de reacties.

De vogel leeft nog steeds net zo energiek als een paar weken geleden, ondanks dat hij de planten 'n aantal keer te pakken heeft genomen.

De optie om de planten ergens anders neer te zetten is er niet. Het is DE trots van mijn moeder, en het zijn grote bakken vol met grote orchideën. Inmiddels hebben we ze wel zo neergezet dat de vogel er niet ongemerkt bij kan komen. Wij zelf moeten gewoon een extra oogje in het zeil houden.

Ik zie trouwens dat de foto's die ik in de beginpost geplaatst heb niet werken.  :( Jammer.

Dirk

Update..

Inmiddels werken de foto's wel gewoon..