6 mei 2025, 09:29:16

Brakende parkiet en lusteloos

Gestart door goofychick, 6 juli 2008, 13:36:33

« vorige - volgende »

goofychick

Hoi, ik weet niet of dit al eerder een topic is geweest maar ben te ongerust om verder te zoeken. Onze valk, is sinds vandaag niet lekker, zit de hele dag suf op zijn stok, veren staan uit, een crackertje waar hij altijd dol op is laat hij liggen, hij eet niet, heeft maar iets van zijn trosgierst op.
En aan de tralies zit volgens mij braaksel.
Maak me zorgen, slim om morgen naar de dierenarts te gaan?
Overigens is het een mannetje.
Stuur reacties maar naar mijn email.

Rianne

Het klinkt misschien een beetje goor, maar ruikt het braaksel ook zuur?
Heeft je valkje iets verkeerds gegeten? Ergens aan geknaagd?

goofychick

PFff geen idee niet naar mijn medeweten......

Kimm

het lijkt mij erg slim om morgen naar de dierenarts te gaan.

sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi,

Ik zou het zeker in de gaten houden, als hij morgen nog niet de oude is en geen eetlust heeft zou ik zeker een vogelarts raadplegen. Bij ons valkje Paco zat er ook "braaksel" aan de tralies, de avond daarvoor heeft hij losse zaden uit zijn krop geschud. In de avond, net nadat hij zijn krop had geleegd, leek hij zich weer beter te voelen maar de volgende ochtend zag ik dat hij dus echt niet lekker was.

Om een lang verhaal kort te maken, Paco heeft 11 dagen in een dierenkliniek gezeten ivm een kropontsteking. Zijn toestand is zelfs even heel kritiek geweest maar hij heeft het gelukkig gered.

Ik zou dan ook geen enkel risico nemen en in ieder geval morgen een dierenarts raadplegen ( dit kan ook even telefonisch ) en vragen wat je kan doen in dit geval.

Succes, en hou ons op de hoogte als je wilt !

Groetjes, Karin

goofychick

Bedankt voor jullie reacties, vooral de reactie van jou, Karin. Blijft mij waakzaam houden.
Gisteren toen we thuis kwam savonds ging het ietsje beter.....hij begon gisteren weer te eten, en vandaag kijkt hij weer even ondeugend uit zijn ogen. Het lijkt of zijn ontlasting nog wat dun is maar dat houden we in de gaten. Hij doet iig weer veel dingen die hij niet mag doen....... ;D

Thanks nogmaals!

Kaatje

Heel graag gedaan !

Fijn om te lezen dat het weer beter gaat en hij weer dingen doet die hij eigenlijk niet mag  ;D Goed teken dat hij ook weer eet !

Oja, misschien heb je er nog wat aan ivm de waakzaamheid, Paco zat de ochtend na het braken te trillen, was suf en had een zware ademhaling !

Ik ben blij dat jouw valkje weer lekker actief is  :D  De ontlasting kan, als hij regelmatig lekker los is ook aan de dunne kant zijn !

Groetjes, Karin