19 april 2024, 14:58:56

moest dit even kwijt

Gestart door doerak, 17 juli 2008, 09:32:57

« vorige - volgende »

doerak

Even een bericht uit melanie's valken opvang geschreven door haar moeder :(
ik heb nu al een paar keer verhalen gelezen van mensen die voor hun valkje een nieuw huisje zoeken
om wat voor reden dan ook ;)
met pijn in hun hart doen ze afstand van een valkje groot of klein
maar dit zal toch om een goede reden zijn :)
dan komen er goed bedoelde adviesen en denken enkele van jullie hier mee
maar dit is niet wat ze willen dit vind ik niet oke :o
advies nummer 1 neem er nog een valk bij dat is niet wat ze willen dat is wat jij zei
advies nummer 2 neem een tamme valk erbij in huis
beste dit is toch niet pluis
er word gezegt ik heb voor mijn valkje echt veels te weinig tijd
advies nummer 3 zet er nog een valkje bij dit is niet wat ze willen hebben jullie van die goed bedoelde adviesen nu echt geen spijt
ze denken er lang over na gaan we onze valk houden of toch maar niet
dit doet bij vele al veel verdriet :'(
vaak leggen ze duidelijk uit waarom ze hun valk op herplaatsen zetten
lees dit dan eerst een goed en ga niet meteen je goed bedoelde adviesen erbij zetten
dit doet die gene vaak nog meer pijn
omdat ze dachten op herplaatsen snappen ze het hier wel en zal er hier een goed huisje zijn
dus het hele moraal is
lees eerst eens goed het verhaal
melanie heeft nu zoveel valkjes opgevangen met alle liefde en plezier mensen zijn haar dan dankbaar maar melanie is hun nog dankbaarder dat ze haar vertrouwen met hun liefje
:-* de mama van melanie

Hermien

Lieve moeder van Melanie,

Inmiddels heb ik tig keer je 'gedicht' of bericht gelezen en ik begrijp de intentie heel goed. Toch wil ik een kleine opmerking hierbij plaatsen. Wij forumleden, lezen de oproepjes bij herplaatsing echt wel goed, hoor. Maar mij persoonlijk is het opgevallen dat meer dan eens uit die oproepjes ook een 'noodkreet' valt op te maken. Dat mensen soms juist dán gebaat zijn met goede raad. Voorbeeld: iemand die dól is op zijn of haar valkje, maar vanwege migraine het drukke gedrag van een valkje niet meer denkt aan te kunnen, zou zomaar tot andere inzichten kúnnen komen door advies van forumleden die óók aan migraine lijden, maar daar voor zichzelf wel een oplossing voor hebben bedacht, waardoor ze hun gevleugelde maatje toch kunnen behouden. Wanneer de oproeper voor herplaatsing alsnog besluit om zijn/haar valkje weg te doen is hier echt geen enkel forumlid dat met verwijten komt. Integendeel, ik ervaar dat er juist heel veel meeleven is met die persoon.
Zelf heb ik er ook voorgestaan om Gabber te herplaatsen toen mijn oudste valkje 'Gekke Gerrit' was doodgegaan. Je moet nl. weten dat ik er al verschrikkelijk veel moeite mee heb om per jaar 4 dagen met vakantie te gaan. Dat zijn vier dagen waarop mijn valkjes in een leeg huis verblijven en niet uit hun kooi mogen. Erger nog, ik heb daar al moeite mee als ik eens een avondje weg moet. Je snapt dus, dat Gabber nog alleen houden geen optie was. Maar weer een valkje erbij zou MIJN probleem van vakantie en avondjes weg ook niet wegnemen. Veel tijd om een beslissing te nemen had ik niet (Gabber begon te kwijnen) en na veel lezen op dit forum en advies te vragen bij kwekers hier, ben ik toch overgegaan tot de aanschaf van een nieuw valkje. Er kwam een kamervolière i.p.v. de kooi, zodat mijn valkjes genoeg bewegingsvrijheid en speelgoed hadden, wanneer ik eens weg moest. Tenslotte kwam in augustus vorig jaar een derde valkje en nu verwacht ik een vierde. Begrijp me goed, ik vind het nog steeds moeilijk om mijn valkjes af en toe achter te laten, ik ga nog steeds met pijn in mijn hart 4 dagen met vakantie. Maar dat is MIJN gevoel. Mijn valkjes worden prima verzorgd als ik er niet ben en ZIJ houden er echt niks aan over, hoor! O ja, ik ben zelf migrainepatiënt, maar heb gek genoeg geen enkel probleem met mijn valkjes. Misschien heb ik ze gewoon goed opgevoed en zijn ze rustiger dan gewoonlijk, wanneer ik een aanval heb. Nogmaals, verwijten doen we hier niemand als-ie een valkje wil herplaatsen, maar goede en gemeende adviezen kunnen soms een verrassende uitwerking hebben. Afscheid nemen van een geliefd huisdier doet altijd pijn, met of zonder advies. Ik hoop dat ik zo een en ander goed heb verwoord en  geef je nog mee dat het een heel fantastisch gevoel geeft dat, wanneer het tot herplaatsing komt, onze valkjes bij jouw dochter een geweldig nieuw 'thuis' vinden. Wat jouw dochter doet is van hele grote waarde!!!!

Lieve groet, ook namens mijn 'Vliegtuig'

Hermien Gorlitz

doerak

hoi hermien
dank je voor je reactie
het is ook niet zo dat dit voor iedereen geld hoor
er worden zeker goede adviezen gegeven
daarom zit melanie ook hier op het forum
ik heb het zelfde als jij als ik weg moet een avondje dan is het bij thuis komst eerst alle valkjes nakijken even buurten enz enz
op vakantie gaan doen we niet wel een dagje weg maar we gaan niet eerder een dag weg voor dat alle dieren vers water en voer hebben
gelukkig gaan de kinderen hier vanaf morgen een weekje mee met opa en oma naar frankrijk melanie vind het kei leuk om te gaan maar ook weer niet want dan moet ze haar beestjes achter laten ze doet het idd heel erg goed
maar nogmaals het geld niet voor iedereen hier op het forum er worden zekers goede adviezen gegeven
en heel wat valkjes krijgen of een lief vriendje of vriendinnetje of krijgen een hele nieuwe kans bij iemand anders net als hier bij melanie
kus wendy en nog een hele fijne dag met je vliegtuigjes
Citaat van: Hermien
link=topic=29261.msg514334#msg514334 date=1216718783

Lieve moeder van Melanie,

Inmiddels heb ik tig keer je 'gedicht' of bericht gelezen en ik begrijp de intentie heel goed. Toch wil ik een kleine opmerking hierbij plaatsen. Wij forumleden, lezen de oproepjes bij herplaatsing echt wel goed, hoor. Maar mij persoonlijk is het opgevallen dat meer dan eens uit die oproepjes ook een 'noodkreet' valt op te maken. Dat mensen soms juist dán gebaat zijn met goede raad. Voorbeeld: iemand die dól is op zijn of haar valkje, maar vanwege migraine het drukke gedrag van een valkje niet meer denkt aan te kunnen, zou zomaar tot andere inzichten kúnnen komen door advies van forumleden die óók aan migraine lijden, maar daar voor zichzelf wel een oplossing voor hebben bedacht, waardoor ze hun gevleugelde maatje toch kunnen behouden. Wanneer de oproeper voor herplaatsing alsnog besluit om zijn/haar valkje weg te doen is hier echt geen enkel forumlid dat met verwijten komt. Integendeel, ik ervaar dat er juist heel veel meeleven is met die persoon.
Zelf heb ik er ook voorgestaan om Gabber te herplaatsen toen mijn oudste valkje 'Gekke Gerrit' was doodgegaan. Je moet nl. weten dat ik er al verschrikkelijk veel moeite mee heb om per jaar 4 dagen met vakantie te gaan. Dat zijn vier dagen waarop mijn valkjes in een leeg huis verblijven en niet uit hun kooi mogen. Erger nog, ik heb daar al moeite mee als ik eens een avondje weg moet. Je snapt dus, dat Gabber nog alleen houden geen optie was. Maar weer een valkje erbij zou MIJN probleem van vakantie en avondjes weg ook niet wegnemen. Veel tijd om een beslissing te nemen had ik niet (Gabber begon te kwijnen) en na veel lezen op dit forum en advies te vragen bij kwekers hier, ben ik toch overgegaan tot de aanschaf van een nieuw valkje. Er kwam een kamervolière i.p.v. de kooi, zodat mijn valkjes genoeg bewegingsvrijheid en speelgoed hadden, wanneer ik eens weg moest. Tenslotte kwam in augustus vorig jaar een derde valkje en nu verwacht ik een vierde. Begrijp me goed, ik vind het nog steeds moeilijk om mijn valkjes af en toe achter te laten, ik ga nog steeds met pijn in mijn hart 4 dagen met vakantie. Maar dat is MIJN gevoel. Mijn valkjes worden prima verzorgd als ik er niet ben en ZIJ houden er echt niks aan over, hoor! O ja, ik ben zelf migrainepatiënt, maar heb gek genoeg geen enkel probleem met mijn valkjes. Misschien heb ik ze gewoon goed opgevoed en zijn ze rustiger dan gewoonlijk, wanneer ik een aanval heb. Nogmaals, verwijten doen we hier niemand als-ie een valkje wil herplaatsen, maar goede en gemeende adviezen kunnen soms een verrassende uitwerking hebben. Afscheid nemen van een geliefd huisdier doet altijd pijn, met of zonder advies. Ik hoop dat ik zo een en ander goed heb verwoord en  geef je nog mee dat het een heel fantastisch gevoel geeft dat, wanneer het tot herplaatsing komt, onze valkjes bij jouw dochter een geweldig nieuw 'thuis' vinden. Wat jouw dochter doet is van hele grote waarde!!!!

Lieve groet, ook namens mijn 'Vliegtuig'

Hermien Gorlitz


Hermien

En zo is het maar net. Ik begrijp heel goed dat Melanie wel graag met opa weg wil en eigenlijk ook weer niet. Als wij volwassenen het al moeilijk vinden om de beestjes achter te laten, hoe moeilijk kan het dan voor een jong meisje zijn? Maar ze verdient het en ze doet het echt geweldig! Geef haar mijn complimenten maar en een dikke smakkerd van mijn 'Vliegtuig'.



:-*  :-*  :-*

Kimm

hoi,

ik heb ook altijd erg moeite om weg te gaan. het zit mij nooit lekker, hihi. maar dat is maar goed ook hè?
wens melanie veel plezier met haar opa en oma. ze verdiend het!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010