7 mei 2025, 18:23:50

Vraagje

Gestart door Bello, 22 juni 2008, 10:36:59

« vorige - volgende »

Bello

Hallootjes,

wij hebben momenteel 1 reuze valkje die uitgevlogen is maar iedere keer veilig terug het blok in gaat.

Het blok staat helaas op de bodem van de kooi waar ze  nu in zitten, de voorkant heb ik van het blok gehaald.

Mama Catka heeft weer een eitje gelegd, maar 2 nestjes per jaar vind ik meer dan genoeg voor ons koppeltje.

Kan ik nu het blok gewoon uit de kooi halen, maar kleine Eppo maakt nog geen gebruik om aan de tralies naar boven te klimmen, Jannes doet het wel telkens voor maar dat begrijpt Eppo nog niet . Hij is nu 4 weken maar als je hem ziet lijkt hij al ouder omdat hij zo groot is.

Dorothé

Ps. mijn idee is om het blok gelijk uit de kooi te halen en de valkjes van kooi te veranderen maar doe ik hier goed aan?
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Geen idee eigenlijk. Ik denk dat, zolang Goliath nog niet op stok zit, het blok niet weg zou doen.

Maar ik ben een leek op dat gebied dus mss kan iemand met ervaring je meer vertellen.

Groetejs Anja

Lin

ja hoor je kan gewoon alles weghalen. Als ze weer een ei legt dan gewoon vervangen voor nepeitjes en haar op de bodem laten broeden. Jongen kunnen prima op de bodem zonder een blok. Waarom wil je de valkjes verplaatsen? Op de bodem worden ze ook wel gevoerd hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bello

De kooi waar ze nu in zitten is kleiner dan waar Bello en Yeentje in zitten.

Dus dat hoef ik niet te doen? van kooi te ruilen?

Eppo komt straks wel bij Bello en Yeentje te zitten als ik hem doet scheiden van zijn pa en ma. dit ging de vorige keer ook super met Bello alleen zelfstandig te worden.

Dan ga ik dit morgen doen, want ze slapen nu al....

Bedankt ;D ;D

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lin

ik zou niet teveel gaan veranderen en gewoon zo laten zoals het is.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)