18 mei 2025, 22:31:33

Schreeuwend mannetje

Gestart door Natalie Akkerman, 22 juni 2008, 10:10:38

« vorige - volgende »

Natalie Akkerman

Na het wegvallen van een van onze valkparkietjes  :'( hebben wij voor onze valkparkiet (mannetje) van 12 jaar een vrouwtje bijgekocht van ongeveer 8 jaar.
De eerste drie maanden ging het goed. Het mannetje vond het wel interessant, maar het vrouwtje reageerde niet echt.
Vechten deden ze niet.
Sinds twee weken is het mannetje begonnen met schreeuwen aan een stuk door. We hebben hem inmiddels al in een andere kamer gezet, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Kan het zijn dat het door het vrouwtje komt ? Zij is wel heel rustig. Of is het misschien de tijd van het jaar ?
Een deken erover helpt ook niet. Wat kunnen wij nog proberen?
Hopelijk weet iemand hier meer over, anders ben ik bang dat we het vrouwtje weer weg moeten doen en dat wil ik liever niet....Alvast bedankt !

Bello

Lijkt wel op broed gedrag.

Probeer eens een blok in de kooi te zetten en als er eitjes komen en je wilt geen jongen dan ruil je de eitjes om voor neppers.

dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Natalie Akkerman

Hartelijk bedankt voor je reactie dorothé. Ik zal het eens gaan proberen... Als het werkt laat ik het zeker nog weten!

Groetjes Natalie