Kunnen Vrouwtjes Valken nou wel of niet praten en

Gestart door Milena, 17 oktober 2002, 01:33:33

« vorige - volgende »

Milena

Hallo,
Ik had een klein vraagje..
Kunnen Vrouwtjes valkparkieten nou wel of niet fluiten en praten?
Het word me niet erg duidelijk hier de een zegt wel de ander niet.
Ciao Murfhy & Milena

Tara

Dag Milena,
vrouwtjes valkparkieten kunnen niet praten of fluiten, dat laten ze over aan de mannen. De vrouwtjes zijn eerder kalm en rustig. En de mannetjes kunnen dan hun deuntjes fluiten.
Groetjes, Tara&co

metal_goddes

Hoi,

Naar mij bekend is kunnen poppen niet leren praten, fluiten kunnen ze wel; maar niet zoals mannen dat kunnen.
Mannen imiteren sneller geluidjes en kunnen hele melodieƫn leren fluiten,woorden/zinnetjes napraten, de telefoon of deurbel nadoen etc.
Poppen willen wel eens zachtjes fluiten, en maken doorgaans meer piepende/brabbelend geluidjes, klinkt vaak heel lief  :)

Groetjes, Ilse

cisca

Hoi Hoi.
het is inderdaad waar dat popjes niet praten of fluiten,vandaat dat het voor ons ook heel vreemd was toen we popjes aanschaften dat ze na verloop van tijd gingen fluiten en zingen en ook macho gedrag toonde.
maar ook kwekers kunnen er dus ver naast zitten een van de poppen is inmiddels vader van 7 jongen.

Diana

Nou hier staat in een boek:
Zowel mannen als poppen kunnen leren praten alleen mannen leren dit sneller en bij mannen is het ook meestal zuiverder, en volgens mij kan Marie "tok bok" zeggen en dat is wel een pop. En we hadden een Lutino valk staan op de camping en die riep de hele dag door "mama, mama" maar dat was volgens mij een man... ik kon het verschil nog niet zien toen ::) Groetjes! Maar ik zeg dat poppen wel de menselijke stem kunnen nabootsen!  :)