11 mei 2025, 01:59:28

wie o wie kan mij helpen..

Gestart door Gerdy, 20 juni 2008, 00:44:02

« vorige - volgende »

Gerdy

ik zit met een probleem en ik weet echt niet hoe ik dit kan oplossen..ik hoop dat er onder jullie iemand is die dit ook heeft mee gemaakt en mij advies hierin kan geven.

ik heb nog 5 jongen zitten van rond de 5 weken..deze worden heel erg geplukt door de moeder..maar dit popje heeft alweer nieuwe eitjes gelegd in het nest die zijn nu rond de 19 dagen oud..het popje broede heel goed maar plukte echt heel erg..zie foto's bij mijn verhaal..als ik het popje gewoon los laat gaat ze verder met plukken en dat kan echt niet meer naar mijn mening..als ik haar in het binnen hok laat..waar het broedblok staat en deze afscherm van de voliére dan zit ze niet veel meer op het nest omdat ze voliére in wil..het mannetje van haar wil het binnenhok in  om bij haar te zijn..gaat dus niet..het andere popje dat ook al een eitje in dit nestje heeft wil ook het binnen hok in..maar het mannetje en de andere pop voeden de kleintjes nog steeds..ik zit nu dus met het probleem..of de kleintjes worden nog kaler geplukt en gevoed of de eitjes worden niet meer bebroed..ik heb nu voor de kleintjes gekozen..maar voel me er niet helemaal goed bij omdat ik het popje appart heb zitten.
S avonds zet ik de kleintjes appart zodat het popje de voliére in kan en smorgens scherm ik haar weer af en laat de kleintjes in de voliére.wat moet ik nu toch doen..ik wordt er eigenlijk een beetje radeloos van.

gr gerdy

Rianne

Hoi Gerdy,

je kunt er helaas niks tegen doen. Jongen van 5 weken zijn al wel zelfstandig genoeg om te vliegen dus dan zou het minder moeten worden omdat ze de ruimte hebben om weg te gaan.

Gerdy

Hoi Rianna,

dat lijkt mij dus ook..maar het popje achtervolgt ze gewoon...maar ik heb het popje overdag nu alleen zitten en dat gaat dat goed zo.