19 april 2024, 20:09:36

weer niet bevrucht ???

Gestart door mlanghou, 19 juni 2008, 08:52:19

« vorige - volgende »

mlanghou

 Twee jaar geleden hebben mijn valkjes 3 prachtige jongetjes op de wereld gezet. Alles ging van een leien dakje.

Vorig jaar hebbeb ze ook eitjes gelegd, maar waren die niet bevrucht. Ik weet dat aan het feit dat ik hun vaste wip-wap plaats (een specifiek voerbakje) had verplaatst.

Dit jaar leek alles in orde. Er werd gewip-wapt, 4 eitjes gelegd, heel fanatiek gebroed..... Vanaf  gisteren hoopte ik op pluisjes. Aangezien ik mijn nieuwsgierigheid toch niet kon bedwingen, heb ik gisteravond de eitjes wat nader bestudeerd. Twee waren een beetje rozig van kleur en twee echt wit. De rozige lijken gevuld met vloeistof. Niet goed denk ik zo... Van de witte heb ik er maar ééntje met een lampje bekeken toen ik wat vloei op het eitje plakte (was er eentje waarin gistermorgen een deukje in was gekomen, zie bij "spoed" in het forum). Met het lampje dacht ik veel lucht en verder een vaste substantie te zien. Lijkt mij ook niet goed voor een eitje dat op het punt zou moeten staan om uit te komen.

Nu mijn vraag: weten jullie hoe het komt dat het blijkbaar niet meer lukt om de eitjes te bevruchten. Kan ik daar iets aan doen? (ik wil het koppel overigens niet veranderen.)