11 mei 2025, 15:27:15

Groot Probleem

Gestart door pieterjan, 16 juni 2008, 12:16:36

« vorige - volgende »

pieterjan

Beste,

Ik zit met een groot probleem. Mijn valkparkietjes hun kweekgedrag lijkt me alles buiten normaal. Ze beginnen van het ene nestje aan het andere, éénmaal de eitjes uitkomen sterft grotendeel van de jongen terwijl ze nog maar pluimpjes zijn. Ik heb sinds een kleine week een uitgevlogen jong, ik heb dit vandaag schokademend in de voliere gevonden en er nog proberen door te krijgen, maar het stierf niet veel later. De ouders zijn nu weer bezig aan een nestje, wat kan ik hier aan doen? Het is echt niet dat mijn valkjes slecht verzorgd worden, ze hebben een heuse voliere die net is en beschikken altijd over voedsel en water. Er leven nog andere vogels in en dit gaat allemaal zonder probleem... Ik maak me zorgen, hopelijk weet iemand raad hier mee. Ik hoop zo dat ik er toch ooit inslaag om kleine valkparkietjes in leven te kunnen houden!

Pieterjan

Anke

Hoi,
Wat naar dat de kleintjes dood gaan :(
Misschien is het verstandig om sectie te laten verrrichten op het uitgevlogen jong.
Wellicht kom je er dan achter wat er aan de hand is.
Succes en sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi

Nou dat klinkt allemaal niet best.  :-\
Het zou goed kunnen dat de jongen al ziek uit het eitje komen.
De ouders kunnen iets bij zich dragen wat ze aan de jongen doorgeven,zonder dat ze daar zelf ziek van zijn.
Je zou de ontlasting van de ouders op kunnen sturen.
En als ze weer een nestje krijgen en er gaat weer een donsje dood,die opsturen om sectie te laten verrichten.
Welke vogels heb je nog meer in de voliere?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

pieterjan

Bedankt voor de reactis! Ik heb nog zebravinkjes en diamandduifjes in de voliere en op de grond een paar kwarteltjes.

MVG Pieterjan