Hoe kan ik ze helpen elkaar leuk te vinden...

Gestart door chanti, 18 juni 2008, 16:25:16

« vorige - volgende »

chanti

Goedemiddag,

Sinds 2 jr hebben we een pop (vanuit de dierenwinkel), na veel geduld is ze erg tam geworden, echter is ze altijd erg nerveus gebleven, zit niet stil/ blijft maar over de bodem van de kooi heen en weer lopen totdat ze eruit mag en is bang voor vreemden.
Omdat wij veel weg zijn, wilden we er een mannetje bij kopen. Eind april kwam er bij ons een lutino man aanvliegen. Na uitgebreid zoeken hebben wij de echte eigenaar niet meer kunnen achterhalen, dus deze man zouden we dan maar houden. Hij is gewend aan handen, maar kriebelen lukt nog niet.
Na een aantal dgn laten wennen met de kooien naast elkaar hebben we de man bij de pop geplaatst.

Nu zijn we inmiddels 2 maanden verder en de pop blaast nog steeds tegen de man. Kijkt totaal niet om naar de man. Het mannetje was in het begin nog wel iets geïnteresseerd, maar nu blaast hij net zo hard terug. De pop blijft de baas in de kooi (aangezien het ook haar kooi was).
Tegen de tijd dat de pop eitjes gaat leggen, gebruikt ze haar speeltje als surrogaat man. Dat is nog niet voorgekomen sinds het nieuwe mannetje erbij zit. Zouden ze elkaar leuker gaan vinden als het vrouwtje weer eitjes gaat leggen?

Ik was van plan om de gehele kooi ook te veranderen (speeltjes, zitstokken verplaatsen), zodat de pop het idee heeft dat ze niet in haar eigen kooi zit.

Heeft iemand misschien nog andere tips zodat mijn 2 vogels een leuk paartje gaan vormen en dus ook plezier aan elkaar gaan beleven.

bedankt alvast.
Groeten C

Kimm

hoi

ik denk niet dat je ervoor kan zorgen dat 2 valkjes elkaar leuk gaan vinden. wel kan je zoals je zelf zegt, de kooi helemaal gaan veranderen. het heeft allemaal tijd nodig, zolang ze niet met elkaar gaan vechten gaat het wel goed denk ik. mijn valkjes blazen ook naar elkaar het zijn geen dikke maatjes.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
De kooi herindelen is inderdaad wel een goed idee.
Verder is er geen wondermiddel om elkaar leuk te vinden :)
Zolang ze niet vechten is het geen probleem.
Is de kooi groot genoeg zodat ze elkaar kunnen ontwijken als ze dat willen?

Verder is het gewoon hopen dat ze aan elkaar wennen en dat er een vonk over zal slaan.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

chanti

Hoi,
bedankt alvast.
De kooi is zeker groot genoeg voor de twee. Ze hebben ruimte genoeg om elkaar te ontwijken. Maar had het zo leuk gevonden als ze gezellig een paartje konden worden.

Afwachten dus maar.

groeten C