23 april 2024, 16:25:29

Zoek ik te moeilijke mutaties?

Gestart door Damien, 17 juni 2008, 16:00:14

« vorige - volgende »

Damien

Ik ben op zoek naar popjes van de mutaties 'Opaline Witmasker', Witte zwartoog of Opaline Geelwang.
Na flink zoeken in de dagboeken en op de sites  van kwekers kom ik dit helaas niet tegen. Degene die ik tegenkwam (2 opaline geelwangen) waren al gereserveerd.
Ik vraag me dan ook af of ik niet te moeilijk aan het doen ben met de mutaties. De enige mutatie waarvan ik al weet dat ze zeldzaam zijn, zijn de witte zwartogen.
Vooral een opaline witmasker zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn?
Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

•=Bonnie=•

opaline witmasker is niet moeilijk inderdaad.

Geelwang zonder cinnamon is lastiger te vinden en witte zwartogen vind je bijna niet. Dat zijn witmasker bonten waarvan het bont is weg gekweekt, zij mogen dus niet met rode ogen geboren worden.  Vaak worden witte zwartogen aangeboden en blijken het gewoon overjarige albino's van wie de ogen niet langer rood zijn.

Lin

klopt helemaal wat Bonnie zegt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Dit jaar heb ik bij stom toeval (denk ik, weet nog steeds niet precies hoe het zit) uit 4 eieren, 3 opaline geelwangen zonder cinnamon gekweekt. Hopelijk kan ik dit jaar nog met dat koppel kweken, anders volgend jaar weer ;)

Damien

Mijn dagboek: Deel 1: Klik
Deel 2: Klik

Bert_85

Geelwang is nog altijd een wat zeldzamere mutatie.
En inderdaad zeker die zonder cinnamon, deze zijn nog zeldzamer.
Verder is het vooral een kwestie van te weten waar je moet zoeken,
dus de kwekers leren kennen.
Eenmaal je weet wie wat allemaal kweekt, kan je zowat alles vinden  :)

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Rianne

Hoi Damien,

klopt, dat waren hun jongen. Ik heb ook nog een cinnamon opaline fallow geelwang zoon van ze zitten. Hier heb ik nog geen popje voor.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 21 juni 2008, 16:42:28
Hoi Damien,

klopt, dat waren hun jongen. Ik heb ook nog een cinnamon opaline fallow geelwang zoon van ze zitten. Hier heb ik nog geen popje voor.


Daar was yellow de perfecte partner voor geweest...  ;)

Rianne

Het heeft geen haast hoor, krijg er binnenkort een valkje bij, dan kan die Dani mooi gezelschap houden. :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 22 juni 2008, 12:59:57
Het heeft geen haast hoor, krijg er binnenkort een valkje bij, dan kan die Dani mooi gezelschap houden. :)


Yellow is ook al verkocht  ;)