28 maart 2024, 22:57:11

Schimmel in kooi

Gestart door _san_, 17 juni 2008, 14:45:30

« vorige - volgende »

_san_

Hallo,

Ik ging net de kooi van mijn valkjes schoonmaken, en onderin staat aan schaaltje voor het grit. Ik haal dat weg en zie tot mijn schrik schimmel zitten (denk dat het schimmel was). Een hele witte waas met allemaal zwarte puntjes.
Ik heb de kooi nog geen week geleden schoongemaakt, maar het begon een beetje te stinken dus deed ik het maar eerder dan de gebruikelijke dag.
Ik heb werkelijk geen idee waar dit vandaan kan zijn gekomen, want ze hebben deze week ook geen extra groenten of iets gehad wat zou kunnen zijn gaan schimmelen.

Ik heb de hele kooi uitgeruimd en alle stokken en bakjes en speeltjes in kokend heet water gedaan met dreft. En de kooi zelf ook helemaal grondig schoongemaakt.

Heb ik hier goed aan gedaan? En zijn er nog extra maatregelen die ik moet nemen?

Owja... dat schaaltje heb ik nu deruit gehaald en heb een andere oplossing gevonden.

Groetjes Sandra

Mara

Hoi San

Ik denk dat het mss nat is geweest? Ik heb dat hier een keertje eerder gezien, toen had ik water met druivensuiker en dat schaaltje had niet in de voliere gestaan maar in de schuur, afgesloten en toen ik dat dus zag, was het gaan schimmelen, nouja schimmel....ik zal niet in detail treden maar het kan mss een combinatie van nat en suiker zijn geweest?

Je hebt er goed aan gedaan om alles schoon te maken, maar dreft is niet bepaald desinfecterend, dan kun je beter dettol of iets dergelijks gebruiken.

Groetjes

mara