2 mei 2025, 02:32:44

waarom plukt popje jongen

Gestart door Gerdy, 9 juni 2008, 23:08:13

« vorige - volgende »

Gerdy

ik weet dat het vaker gebeurd maar weet iemand waarom een popje een aantal van haar jongen plukt..dat kleintje piept dan echt omdat het volgens mij wel pijnlijk is.

gr gerdy

Gerdy

heeft hier niemand een antwoord op?

♪ Marlies

Citaat van: Gerdy op 11 juni 2008, 15:34:50
heeft hier niemand een antwoord op?

Hoi Gerdy,

Ik denk dat de meste van ons die met " plukkers " zitten heeeeel graag willen weten wat nou de reden is van het plukken.
Helaas is dit nog steeds een raadsel.

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

14 juni 2008, 09:29:10 #3 Last Edit: 14 juni 2008, 09:42:27 by Pita
Ik heb dit op het internet gevonden.
Of het waar is weet ik natuurlijk niet :)
Stukje naar beneden scrollen voor de lap tekst.

http://www.vogelproblemen.nl/Broedst.%20Jongen%20worden%20geplukt.htm

trienke

Hoi

Dat is denk ik niet waar. Tenmisnste sommigen hier plukken gewoon door als de jongen zijn uitgevlogen.

Ook had ik een nestje achter een broedblok op de grond. Lijkt me toch genoeg ligt. Ook plukten deze ouders de jongen.

Ik vermoed dat het om de smaak gaat.
Uit verveling kan het bijna niet zijn.

Ik had namelijk een bak met jongen even mee naar binnen.
Het tamme mannetje die niks met de jongen te maken had, en los rond vliegde met speeltjes ging juist naar die bak met jongen om te plukken >:(

Zo zie je soms ook dat partners elkaar plukken.

Groetjes trienke

☺ Pita ☺

Hoi trienke heb je de hele tekst er onder ook gelezen?
Als je een stukje naar beneden scrolt staat er namelijk een hele lap tekst ;)

trienke

Ja dat had ik dus niet helemaal gelezen.

Gerdy

Ik merkte vanmiddag dat de moeder de kleintjes die uitgevlogen zijn ook gewoon blijft plukken..ik heb de kleintjes nu maar naar binnen gehaald omdat ze er echt niet meer uitzien..vier valkjes hebben vrijwel geen veertje op hun koppie..kuif weg..vrij wel alles weg..geen veertjes meer op de krop...rug .. alleen nog wat staart veren en de veertjes aan de zijkant van de vleugels.

drie eten er zelfstandig en twee daarvan gaan van de week al weg..dit zijn de valkjes die bijna niet zijn geplukt..alleen achterkant van hun koppie..ik ga de rest maar op handopfok voer zetten,

gr gerdy