29 maart 2024, 16:17:00

4 vragen

Gestart door remix999, 12 juni 2008, 20:26:29

« vorige - volgende »

remix999

Ik heb 4 vragen over mijn valkparkiet. Hij komt meestal wel naar mijn hand dus neem ik aan dat hij een beetje tam is.

1. Hij laat zich nooit aaien, als ik mijn vinger bij hem probeer te komen loopt ie altijd weg. Ik wil hem graag aaien/kroelen, hoe pak ik dit aan?

2. Is vastpakken gevaarlijk? dit heb ik 2 keer gedaan zodat ik hem kan aaien.

3. hij eet nooit groente en fruit, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dat wel eet?

4. hij fluit nooit, daarom denk ik eigenlijk dat het een popje is. Hoe kan ik hem/haar laten geluidjes maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten...

Kimm

hoi,

hoe oud is je valkje?

1- valkjes zijn over het algemeen niet zo gek op vingers. sommigen wel hoor. je kan ook eerst proberen hem met je neus te gaan kroelen. dit vinden ze minder eng.

2- ik zou hem uitzichzelf bij jou laten opstappen en niet teveel helemaal vastpakken. het is niet gevaarlijk, maar het is mooier als hij op je vinger stapt. dat gaat hij wel doen als hij jou vertrouwd.

3-groente en fruit, blijven proberen. ook zien eten doet eten bij de valkjes.

4-probeer gewoon veel tegen hem/haar te praten etc. ik heb hier 1 valkje zitten en dat is een mannetje, die hoor ik haast nooit. de 1 is rustiger dan de ander, maar ik weet ook niet hoelang jij je valkje nu hebt, dus dat kan allemaal nog komen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Citaat van: remix999 op 12 juni 2008, 20:26:29
Ik heb 4 vragen over mijn valkparkiet. Hij komt meestal wel naar mijn hand dus neem ik aan dat hij een beetje tam is.


1. Hij laat zich nooit aaien, als ik mijn vinger bij hem probeer te komen loopt ie altijd weg. Ik wil hem graag aaien/kroelen, hoe pak ik dit aan?
Probeer het vertrouwen te winnen door iets lekkers te geven.
Stukje trosgierst bv.


2. Is vastpakken gevaarlijk? dit heb ik 2 keer gedaan zodat ik hem kan aaien.
Als je een niet tamme valkparkiet vastpakt zal die meer angst gaan krijgen.
Hij voelt zich dan als een prooi.
Laat het eerst aan de vingers wennen en probeer zijn/haar vertrouwen te winnen.
Kijk ook eens bij het stappenplan bij tam maken.  ;)


3. hij eet nooit groente en fruit, hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dat wel eet?
Snij wat groente of fruit klein en dan mengen met wat zaad.
Doordat het de zaadjes wilt krijgt het ook de smaak van de groente en fruit mee.


4. hij fluit nooit, daarom denk ik eigenlijk dat het een popje is. Hoe kan ik hem/haar laten geluidjes maken?
Hoe oud is je valkje?
Na 4 maanden beginnen de mannen meestal wel wat te fluiten.
Popjes maken ook wel wat fluitgeluidjes,maar niet zoals een man,tenzij je mzzl hebt.  ;)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten...


Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

remix999

hij is nu ongeveer 6 maanden oud. hij komt wel op mijn hand en vingers en schouders maar als ik hem wil kroelen vliegt of loopt ie gewoon weg, als ik met mijn neus probeer vliegt ie op mijn hoofd.

Ik heb al die stappenplannen wel 20 keer nagelezen. Maar helpt gewoon niet. Ik zal maar moeten wennen aan het idee dat ie zich niet wil laten kroelen :(

kuiserke

Halo Remix,
Geduld beloont.....ik heb vier valkparkieten gekregen, dus die kenden me helemaal niet. Zelfs onze taal kenden ze niet ze waren gewoon van Turks te horen, nu komen ze gewoon op mijn handen zitten aaien mag nog niet maar dat komt wel. Ze eten gewoon uit mijn handen ze vliegen op mijn schouder als ik de volière binnen kom....dus niet opgeven. Ik ben er natuurlijk heel veel mee bezig en praat er ook veel tegen ...ik wens je nog veel plezier met je valkje. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik met valkjes in aanraking kwam
Knufs Anita