19 april 2024, 17:27:29

Reinigen van broedblok

Gestart door kuiserke, 9 juni 2008, 10:31:44

« vorige - volgende »

kuiserke

 Hallo,
Zou ik het blok mogen reinigen van de jongen van de valkparkieten en er nieuw nestmateriaal inleggen? Ze zijn op 30 mei geboren. Ze hebben me ook ooit eens gezegd dat ik aan de jongen niet mag komen, anders zouden de ouders ze doodbijten ...is dat zo?

Rianne

Nee hoor, niks van waar! Ik doe bijna dagelijks nestcontrole en haal de jongen er regelmatig uit. De ouders zijn altijd nog teruggekeerd en de jongen zijn nog altijd goed opgegroeid.
Schoonmaken doe ik vanaf het moment dat ze veerpennetjes hebben. Ik zet de jongen dan even apart in een bakje met houtkrullen en haal het blok dan weg zodat ik het kan verschonen. Daarna hang ik het weer terug met de jongen er in en gaan de ouders er meteen weer naartoe.

kuiserke

Hallo,
bedankt voor uw antwoord.
Ondertussen heb ik ze al een paar maal gepakt ...de ouders laten het goed toe. Ik heb hun teentjes gekuist en direct gaan er nieuwe houtkrulletjes in. het zijn schatjes twee ervan hebben rode ogen dus het zullen lutino's zijn de andere kan ik nog niet zien maar ik heb een heel groot vermoeden dat het bonte zullen zijn. Ik trek nog wel eens een foto en zet hem dan in mijn dagboek
knufs Anita-kuiserke