29 maart 2024, 10:59:25

papier eten

Gestart door vogelfriek, 5 juni 2003, 00:08:38

« vorige - volgende »

vogelfriek

 :)hallo

ik had een vraagje, mijn valk die eet papier ???, alles tv gids boeken blaadjes papier, alles wat van papier is gaat ze aan knagen, heeft iemand hier een oplossing voor??

groetjes vogelfriek :)

Kolkkie

Hoi Vogelfriek,

Kijk anders hier ff. Had er net een berichtje over gemaakt.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=food;action=display;num=1054656052

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

redbull

Heey hallo,
Onze valken vinden het erg leuk om met papier te spelen. De TV gids en verfrommelde zakdoekjes. Ze lijken ook op het geluid te reageren. Onze valken eten er echter niets van. In de kooi hangen we regelmatig een verse wilgen tak, daar vermaakt m.n. een van de valken zich mee, hij knaagt de hele bast eraf. Volgens mij willen ze spelen en knagen. ;D

mastolk

Hoi
 :D  :D, bij ons zijn ze ook gek op papier. Als ik op de bank zit met mijn agenda, de omroepgids, een tijdschrift of wat dan ook....is het niet veilig. Echt heel erg. Wel grappig wil ik omslaan, hangt er een valk aan  ;D  ;D.
Ik hang ook wel eens een stuk wit papier in de kooi. Knagen ze lekker aan.
We hebben vroeger al eens een dwergpapegaai gehad...hing mijn moeder in de zomer wel eens het gordijn om z'n kooi zodat hij langer stil zou zijn...wat gebeurde er? Hij vrat een mega gat in het gordijn  ;D. Schiet je niets niets mee op!

Volgens mij kun je er weinig aan doen...ze knagen en vreten gewoon graag. Je kunt zoals al geschreven bijv. wilgentakken aan bieden...ze afleiden.

Groetjes MArgrietha

Tara

Hoi,

beetje laat maar ah ...

Papier kan op zich geen kwaad, papier komt toch van bomen ... Maar geef dus geen krantenpapier, of ander bedrukt papier want dat is giftig, maar een gewoon blanco blad kan volgens mij geen kwaad, maar ahhh wat vinden ze daar nou lekker aan :-/. Meestal knagen ze er aan ja, dan zie je al die beetjes, best grappig :D.

Groetjes, Tara