18 april 2024, 03:01:21

De 5 rakkers, even voorstellen

Gestart door hannibal, 13 augustus 2009, 12:26:36

« vorige - volgende »

hannibal

13 augustus 2009, 12:26:36 Last Edit: 13 augustus 2009, 12:34:45 by hannibal
Hoi iedereen,

Ik ben nu al een tijdje op het forum, en vind het leuk om een wat uitgebreidere voorstelling te geven van mijn valkjes.Ik ben niet zo'n schrijver,dus het wordt geen dagboek, meer een jaarboek!
Ik begon met 1 valkje, Spruitje, hij zat zo zielig in de dierenwinkel, ik was verkocht.
Hij was niet tam, maar na 2 en een halve week was hij dat wel, een rustige vogel, kwam weinig geluid uit en niet actief, dus ik dacht, tijd voor verandering.In een andere dierenwinkel zag ik Druifje, ze zat me zo priemend aan te kijken, helemaal grijs en bang, mee naar huis.Het duurde wat langer om haar tam te krijgen, maar Spruitje was een grote help, ze wilde bij hem zijn, dus als hij op mijn arm of hand zat ,wilde zij ook, en toen was het makkelijker, ze vind het nu prima dat ik haar kroel.
En toen na een tijdje kon ik Boontje krijgen, deze kwam van andere mensen vandaan, zij was al tam, en voor het eerst had ik een valkparkiet waar geluid uit kwam, een prachtige zangstem.
Daarna was Tomaatje aan de beurt, ook via via, een witte Lutino, vreselijk gekortwiekt, en pas nu na 3 maanden of zo , begint hij bij te komen,
En de laatste is Zilveruitje, een witte met grijze vleugels, een mooi beestje, 4 maanden toen ik hem kreeg.
Ze kunnen goed met elkaar overweg en zijn de hele dag uit de kooi en actief.
Spruitje is wat levendiger geworden, hij is een vogel die van routine houdt, is erg mooi, gespikkeld, gaat graag vroeg naar bed en heeft een soort verhouding met Zilveruitje.
Druifje is het liefste vogeltje uit de voliere, ze kijkt altijd verbaasd, wat er ook gebeurt, haar gezichtsuitdrukking is die van totale verbazing, ze weet niet wat bijten is.
Dan Boontje, zij is de femme fatale, heeft omfloerste ogen, en jaagt alles na in de voliere om gekroeld te worden, ze zingt prachtig, en is de spil van de voliere.
Tomaatje is een verhaal apart, hij is niet een mooi vogeltje, zit niet goed in de veren, heeft een kaal hoofd, klein hoofd ook, en heeft de eigenschap om op de anderen toe te sluipen en dan er gauw een veertje uittrekken en dan weg rennen, hij doet me denken aan een achterdochtig achterhoeks klei boertje, s'avonds bij kaarslicht zijn geld tellen en grinniken, maar het is wel een lieverd, en kwam van een familie waar hij niet goed werd verzorgd. Nou hij is het gekozen mannetje van Boontje.
En dan de laatste is Zilveruitje, een droom, erg jong, maar staat zijn mannetje, hij is de toyboy van Boontje, hij vind alles wat glimt prachtig, ik kan geen juwelen meer dragen, totaal geobsedeerd.

En nu is het wachten op nageslacht, het is een leuke bende vogels, en ze verrijken mijn leven.

Groetjes van Hannah en de moestuin.

Paauwtje

Hoi Hannibal.

Inderdaad een leuke groente/fruit afdeling heb je daar.


Dan Boontje, zij is de femme fatale, heeft omfloerste ogen, en jaagt alles na in de voliere om gekroeld te worden, ze zingt prachtig


Normaals zou je dat niet zeggen van een popje.
Dat ze mooi zingen.

Ik zal je boekje volgen.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Gerdaaaa

Hoi Hannibal,


Leuk dat je ook een boekje bent begonnen.
Je hebt 5 leuke valkjes! Elk met hun eigen ik.

Ik ga je boekje volgen.


Hermien

Schattig verhaal over nog schattiger vogels. Ja, een echte gevarieerde fruitmant.

                                    ;D   ;D   ;D

hannibal

Nog even een duidelijker foto,
Van links naar rechts:
Zilveruitje, Spruitje, Druifje, en op t blok zitten Boontje en Tomaatje

marie

!!!Flip!!!

-Joke-

Aaah, wat lief!!

Kijk die 2 daar eens kusjes geven!
Mooie valkjes hoor.

Groetjes!

hannibal

En dan zijn er 2 bijgekomen, Tutti en Frutti, waarschijnlijk 2 vrouwtjes, 6 maanden oud, Tutti is lekker tam, Frutti redelijk tam, zijn erg mooi. Zie foto

Gerdaaaa

Die zijn zeker mooi !!

Wat leuk dat je er 2 bij hebt. En nog wel (redelijk)tam ook!
Lekker genieten !

*Manon*

Hoi hoi,

Wat leuk dat je een dagboekje bij gaat houden over je valkjes... of het was een jaarboekje hé... als het maar een naam heeft niet dan!

Je hebt prachtige valkjes en ook prachtige namen voor ze...  ;D

Groetjes Manon