Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Anja

Wat heb ik hier genoten van je foto's. Wat heb jij veel dieren. Het lijkt wel een boerderijtje.

En wat een knapperd krijg je erbij.

Liefs,

Anja

☺ Pita ☺

Wat een beestenboel zeg!!
Ooow 88 voor mij weet jij genoeg haha :D

Caroline 1569

Ha Manon
Wat een leuke foto's weer.
En ook van de konijntjes.
Fijn weekend.
Caroline 1569

patty_dordtse valkjes

weer een hele mooie foto update  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

TheaV

Zzzzzzzzooooooo....
DAT is een  fotoupdeet!!!  Geweldige palltjes!
Komt er zomaar ineens een  Grijze Roodstaart langs..... ooo, dat is zooo mooi! Nog steeds!
En de konijntjes,  die worden ook snel steeds mooier, zeg!
En kippen, leuk!!
2 hier zijn  broeds, de ellendelingen!!! Dan geen eitjes.....
en toch wel  achgossie om ze steeds weg te jagen uit nachthok, waar niets in ligt... heb jij dat ook?
Maar wat zul en kun jij genieten van het beestenspul!!  lijkt een beetje op hier!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Hoi hoi!!

Even een korte update..

Door de vakantie ben ik minder actief op het forum, daarom deze update..

De jongen van Tara en Shauny doen het goed, de oudste zit al bijna helemaal in de veren, gisteren heb ik foto's gemaakt, die zal ik plaatsen... de geslachten weet ik ook, maar nog niet van allemaal omdat één van de ouders aan het plukken zijn.. de veren hebben dus geen kans om erdoor te komen of ze zijn er al weer afgeknabbeld  >:(

Ik wou eigenlijk gaan starten met pappen... maar dat betekent dat ik 3x per dag moet pappen.... met nog één week vakantie te gaan waarin we ook dagjes weg gaan, leek me dit geen strak plan, omdat ik dan thuis moet blijven of op tijd thuis moet zijn om de jongen te pappen... daar doe ik ons gezinnetje geen plezier mee, dus ik hou ze nu heel goed in de gaten ( deed ik al  ;)) zodra het te erg wordt, grijp ik in...
Eén jong heb ik al bij Zazcha en Zaura onder gebracht, omdat deze erg achter bleef.... bij Zazcha en Zaura werd hij goed ontvangen en doet het heel erg goed nu!

Helaas is er één jong van Zazcha en Zaura overleden... vorige week met het warme weer was hij onwijs aan hijgen... ik heb hem even mee naar buiten genomen en toen werd het hijgen minder... hij was wel heel erg wit op zijn huidje... savonds lag hij dood in het blok...  :'(
Gelukkig doen alle andere jongen het goed, dus geen reden voor paniek!

De twee witmaskers die bij Noortje en Pukkie liggen, lijken bont te worden.... helemaal geweldig vind ik dit, omdat ik de splitten van Pukkie niet kende, aangezien dit een opvangvalkje van Monica uit Enschede is..
Het eerste jong wat ze samen hebben gehad ( Jolie) was witmasker.... daarom helemaal geweldig deze twee bontjes....  :-*

Met Jonas gaat het ook erg goed, samen met Jindi heeft ie het best gezellig... ze eten al samen uit de voerbak en soms is er gekibbel, maar ze doen het goed!

Sari dacht vorige week wellicht: het is zulk mooi weer.... laat ik nog maar eens een ei gaan leggen.... pech voor haar, want ze heeft al 2 nestjes gehad in januari en maart dus voor hen geen jongen meer, ze broed nu al op 4 nepeitjes!

Gisteren hebben we een supergaaf konijnenhok opgehaald... omdat het vrouwtjeskonijn was ontsnapt, omdat de geitjes het hok hadden gemolesteerd... hebben we nu een ander hok gekocht die 2.40 m breed is en 1.70 hoog in de nok...
Moederkonijn zit nog bij haar jongen... we hebben besloten om geen jong te houden, ook al zijn ze errug mooi... velen hebben blauwe ogen net als hun moeder.
Omdat wij twee hangoren hebben, willen wij het daar graag bij houden en mocht Jael nog twee hangoren erbij uitzoeken.
Voor de jonge konijntjes zoek ik nog een fijn huisje, mits ze tam gemaakt kunnen worden... er zit natuurlijk wel half wild in en dat moet je niet negeren...

Gisteren hebben we dus ook een nederlands hangoor konijntje opgehaald... Madelief heet ze, a.s. woensdag krijgt Jael er nog een mannetje bij die Binky zal gaan heten en er precies zo uitziet als haar konijn wat vorig jaar is overleden.
Dan hebben we vier konijnen en dat is wel gezellig dachten wij... nu maar hopen dat ze met elkaar ook vriendjes worden....

Ik wou vandaag foto's maken van de jonge konijntjes, maar de regen komt met bakken uit de hemel vallen, hopelijk wordt het vanmiddag droog en dan ga ik ff met camera het konijnenhok in!

Met Doris de grijze roodstaart gaat het ook goed, hij begint lekker te kletsen.... hij zegt nu: Hallo, hallo doris, pas op he, lekker hé!
S morgens heeft hij zijn kletsmoment en elke dag ontdek je weer wat nieuws... ook de geluidjes die hij maakt zijn zo leuk om te horen... Hij heeft het nog steeds niet zo op Hans en Jael, maar als Doris bij mij zit, kunnen ze hem makkelijk laten opstappen als wanneer hij op zijn kooi zit, want dan zet hij al zijn veren op en moeten ze uit zijn buurt blijven.. het is dan echt om te lachen als hij juist op dat moment zegt: Pas op hé!!
Al weet hij natuurlijk niet wat hij kletst...   ;D

zijn grootste hobby is om uit de kooi te klimmen, naar je toe te komen rennen en je schoenen te vernielen.... er is dan ook geen schoen veilig die op zijn pad komt... het lijkt wel een jonge hond  ;)

Fijne dag!

Liefs Manon

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

TheaV

 ;D
Hier ook druk door de vakantie...... en ik ook  minder actief hier, dus alweer een achterstand met lezen. Maar nu weer up to date. Heb  genoten  van update en foto's. Ik zal proberen  weer "bij" te blijven!!!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Citaat van: TheaV op 10 augustus 2011, 07:52:41
;D
Hier ook druk door de vakantie...... en ik ook  minder actief hier, dus alweer een achterstand met lezen. Maar nu weer up to date. Heb  genoten  van update en foto's. Ik zal proberen  weer "bij" te blijven!!!



En nu helemaal Thea ;D

Leuke update Manon, ben erg benieuwd naar de foto's!
En je nijntjes! Plaatjes! ben je ze allemaal al kwijt?

En die kippen, hebben die nu zulke lange veertoeven aan de poten? Wat voor kippies zijn het? Leuk hoor ;D

En geitjes! jeugdsentiment. Ik had altijd mn eigen geitjes bij mn oom en tante vroeger, geweldig vond ik dat :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

maranda

hoi manon

beetje laat ::) maar toch mooie jongen heb je weer en die konnijntjes zijn ook erg lief :-* dat was weer een reeks mooie foto's  ;D ;D

groetjes maranda

Cherro

Ik had stiekem iets gehoord van een foto-update in aantocht via via  ;D dus dacht ga eens checken, maar heeeeeelaaaaaaas is het hier nog leeg wat betreft de foto's! ;)

Alles goed daar?
En met alle ukken?

groetjes! ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

LOL..... ik hetzelfde.... zit zooo vaak even hier te kijken, maar helaas.....
En ik kan  zo moeilijk wachten...hihihi
Nu moet ze wel, tocj?? Nu er meer nieuwsgierig zijn.....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Geduld dames is een schone zaak  :P :P :P :P

Lenni/Bennie maakt het goed, gisteren is hij uitgevlogen, niet uit het blok, maar in de bak waarin hij zit....

Ik ga nu zo sauzen op Jael haar kamer, ze is bij haar vader en nu pakken we haar kamertje even aan voor een mooie opknapbeurt... en daarna.... dan zijn jullie aan de beurt  ;) ;) ;)

:-*

TheaV

Geduld...  Wat is dat of waar te koop?? ;D
Nu maar hopen dat het niet de grootste kamer van het huis is...... ;)
En wat een kanjer,,,, uitgevlogen,,,,, dan is hij heel snel echt groot!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Hoe gaat het met jullie geduld Dames?

De foto's staan al op mijn camera..... nu nog even bedenken wanneer ik ze ga plaatsen  ::) ::) ::)