Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Esther*

*Manon*

Bedankt voor jullie lieve berichtjes... ik ben ook heel erg blij dat ik steeds weer positieve berichtjes van Esther krijg  :D

Vanmiddag heb ik wat fotootjes van Esther ontvangen van Knut!
Het gaat gelukkig nog steeds onder omstandigheden goed met hem   :D :D

Volgens mij zie ik nog steeds geen pareltjes... wat zou betekenen dat Knut een jongetje is  :)
Wat een lief koppie heet ie hé....   :-*

Bedankt Esther voor de mooie  foto's  :-*

TheaV

Wat een goede berichten en leuke foto's van  Knut!!!
Echt eenlief koppie...

Wat kunnen  ze ons toch bezorgd laten  zijn en zorgen veroorzaken....
Maar geweldig als er iemand in de buurt is die kan  helpen met opvangen /onderleggen etc!!!!
Geweldig!!!
Hij ziet er nu goed uit!!!! 

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Hoi hoi!!

Alles is goed hier!
De geelwangen hebben vandaag hun tweede eitje gelegd, Tara heeft vandaag haar eerste eitje gelegd, het geelwangeitje heb ik daarbij onder gelegd, het tweede eitje heb ik nog in een bakje zaadvoer liggen, anders komen er straks drie eitjes tegelijk uit en dat vind ik een beetje teveel van het goede.

De bleekmaskers hebben totaal geen intresse in het blok, ik denk dat ze niet goed weten wat er van ze verwacht wordt, omdat ze de vorige ronde gewoon gelegd hebben in het binnenhok.

Doris wouden we vanavond laten kortwieken, maar toen Hans belde hoorde hij dat de vogelarts op vakantie is... dus moeten we nog even wachten.
Doris krijgt ondertussen praatjes... Hij bijt Jael en Hans in de vingers als ie de kans krijgt... mij heeft ie gelukkig nog niet gebeten... maar het is onacceptabel vind ik dat hij de andere gezinsleden wel bijt, dus daar moeten we verandering in aanbrengen.

Met Knut gaat het ook prima, zijn kropje is smorgens bijna leeg en voelt goed aan...   ;D ;D ;D

Jacoba

Hoi Manon,

Hopen dat de kleine Knut nu de goede kant op gaat en dit ook blijft doen. Fijn dat er iemand is die je wil helpen met een babyvalkje en hierdoor z'n levenskansen alleen maar groter worden.
Groetjes Jacoba

*Manon*

Hai hai!!

Het gaat goed met de eitjes leg hier... de geelwangen hebben nu 3 eitjes en Tara en Shauny twee eitjes..
Zelfs geelwang Chanel is aan het broeden....  wave weet nie hoelang ze het volhoudt, maar wie weet gaat ze dit gewoon volhouden!
Dat zou te gek zijn!!

Ik wil wel even wat nepeitjes erbij leggen vanmiddag, die moet ik nog eerst kopen... voor alle zekerheid, want ik leg alle echte eitjes even onder bij Tara die ook heel goed aan het broeden is samen met Shauny... goed van Tara want zij heeft altijd even wat opstartproblemen... maar nu zit mij meissie zowaar in het hok te broeden op eitjes  ;D

Knut krijgt vanaf vandaag pap bij Esther, even kijken hoe hij hier op gaat reageren... en als dat goed gaat mag ik m ophalen om het hier voort te zetten!

:)

Landiej

Fijn dat het broeden voorspoedig gaat :)
Nu hopen op mooie donsjes! :D

..Neline..

wat een schatje is kleine knut  :D :-*

Kun je Doris niet zelf kortwieken dan? Is niet zo moeilijk hoor  ;) Of gaat hij dan bijten? dan zou ik het inderdaad ook liever door iemand anders laten doen  ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Manon*

Hoop ik ook Landiej, de eerste ronde hebben Shauny en Tara geen donsje gekregen... op de ene of andere manier kwamen ze niet uit het ei, de bleekmaskers hadden een donsje, maar die ging dood na twee dagen... en de geelwangen hebben nog nooit een nestje gehad dus het is best spannend!

Hai Neline,
Ik kan Doris wel kortwieken... hij zou me niks doen, maar ik kijk de kunst liever even af van een ervaren iemand... mijn valkjes kortwiek ik wel als het moet, maar die laat ik dan alsnog niet naar buiten.... Doris gaat straks wel mee naar buiten en als het dan niet goed is gebeurd.... vliegt ie weg!
Daarom hebben we besloten om hem eerst te laten kortwieken door iemand die er verstand van heeft, daarna kan ik het zelf bijhouden  ;)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Zondag heb ik Knut bij Esther opgehaald!
Hij krijgt nu 4 keer per dag pap en zijn kropje leegt goed!

De eitjes bij de twee koppels gaan heel goed, de geelwangen hebben  eitjes en Tara en Shauny hebben 4 eitjes... uiteraard leg ik niet alle geelwangeitjes onder Tara en Shauny, dat zou teveel zijn en aangezien de bleekmaskers niet veel zin in een nestje hebben, kan ik daar niks onder leggen.

Gisteren zag ik dat de eerste twee eitjes van Tara en Shauny bevrucht zijn... dit is heel goed nieuws, aangezien iemand al een tijdje op de wachtlijst staat voor een witmasker popje en ik zelf een popje wil houden, ongeacht kleur maakt me niet uit... dit wordt dan de partner van Nino.
De eerste twee geelwangeitjes waren nog niet bevrucht, ik ga zo weer even schouwen, maar zou er ook nie raar van opkijken dat de geelwangeitjes niet eens bevrucht zijn... we zullen zien!

Sinds twee weken hebben we twee kipjes en een haan.... ze lopen lekker onderin de voliere nu en snachts zitten ze in het kwartelhok, omdat ze nog erg jong zijn... ik zou wat fotootjes maken straks... het zijn brahma kippen en ze worden errug mooi..

Weer een hete dag vandaag... de zon schijnt nog volop hier, hopelijk blijft het vanavond ook nog droog, kunnen we lekker nog buiten zitten.. we zijn vandaag 4 jaar getrouwd dus met de visite is het wel lekker om nog even buiten te kunnen zitten...

Liefs Manon

patty_dordtse valkjes

Ben benieuwd naar de fotos

gefelie met jullie 4jarig huwelijk  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Leuke update!!  :D

Gefeliciteerd meid en een fijne avond.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*