Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Dank jullie wel voor de leuke berichtjes!!

Inderdaad die snavel Thea.... het is dat ik die nu groter zie worden... en dat ik Doris van kleins af aan zelf opvoed, maar hij is/wordt errug groot!!

En dan zeggen ze ook nog.... als hij bijt mag je niet terugtrekken, want dan vind hij het een leuk spelletje....  ::)

Komt vast allemaal goed!!

Bij Billie en Djune liggen twee jonge donsjes... kom nog terug met foto's!!

Nu eerst naar buiten de voliere uitmesten... het is heerlijk buiten en het is nu nog nie zo warm  ;D

Fijn paasweekend!!

Liefs Manon

*Manon*

Hoi hoi!!

Het gaat erg goed hier, er zijn twee donsjes geboren bij Billie en Djune.... ze staan al op de foto, maar door het lekkere weer ben ik veel buiten en zit ik lekker in de zon te leren.
Ik heb in november 3 examens.... en ik moet nog veel doen.... dus het is even aanpoten, ondanks dat ik nog 6 maand de tijd heb, kan ik het mij niet veroorloven om lekker achterover te gaan leunen...  ;)

Bij Pukkie en Noortje, maar ook bij Tara en Shauny piept nog niks en tikt ook niks.... ik weet niet wat ik er van moet denken en of er uberhaupt donsjes geboren gaan worden, maar ik maak me er ook niet te druk over....
Mocht deze ronde niks worden... dan gaan ze allemaal lekker de voliere in.

Billie en Djune ga ik, ondanks de donsjes toch verplaatsen naar de grote kooi, dit omdat ze al niet zo lief zijn tegen me en ze op een rotplek hangen... het blok hangt bijna tegen het plafond van de blokhut.... kan er bijna nie in kijken en daarbij.... aan het plafond zitten kieren waar spinnen wonen... ik moet er niet aan denken dat er eentje op mijn haar land....
Mochten ze door de verhuizing niet meer omkijken naar de donsjes.... wat ik niet verwacht, maar je weet maar nooit, dan leg ik de donsjes onder bij de andere twee koppels...

Met Doris gaat het heel erg goed.... Hij komt mooi in de veren en hij brabbelt er lekker op los.... het is nog geen verstaanbare taal, maar ik vergelijk hem echt als bij echte baby's... die versta je eerst ook niet..
Hij heeft een knuffel in zijn kooi waar hij drietendsgek mee is... en vanmiddag mag hij een fruithapje van de olvarit.....
Het is een heerlijk beessie, volgende week krijg ik de uitslag van de testen.... Ik denk zelf overigens dat Doris een mannetje is... dus het is heel spannend vind ik eigenlijk wel.... niet dat het wat uitmaakt, maar altijd wel leuk om te weten!

Met de geitjes gaat het ook goed, soms eten ze hooi uit mijn hand, maar ze zijn nog wel bang... maar leuk zijn ze wel!!

Nou, ik ga eens even de grote kooi schoonmaken en dan Billie en Djune verhuizen....

*Manon*

Vandaag was een wonderlijke dag!
Ik kan er nog met mijn kop niet bij....

Vanmorgen piepte een eitje bij Noortje en Pukkie, het eitje was helemaal verkleurd, het jong tikte af en toe, piepte niet... best verontrustend  :-\
Hans zei dat ik m open moest maken om het kleintje nog een kans te geven, maar ik had met mijzelf afgesproken niet meer een donsjes te helpen uit zijn ei... het is en blijft altijd een risico...
toch heb ik mij over laten halen en Hans heeft het eitje open gemaakt.... ik had er al direct spijt van als haren op mijn hoofd, want het bloede en de dooier was nog niet helemaal opgenomen  :-\ :-\ :-\

Het donsje lag er maar en piepte af en toe... Pukkie en Noortje gingen eten en keken wel twee uur niet in het blok. Gelukkig was het erg warm in de blokhut en ik heb het donsjes bij Tara en Shauny ondergelegd.... Tara kwam in het blok en stoof er direct met alle geweld weer uit.

Billie lag op twee donsjes... dus heb ik de arme kleine daar onder gelegd.... hij heeft het donsje aan de kant gegooid, en voor mij was dat een teken dat ze hem niet accepteerden omdat ie wellicht het niet ging redden....

Later heb ik hem toch bij Noortje onder gelegd, die ondertussen in het blok zat en ook zij heeft hem lange tijd voor zich laten liggen....
Vanavond kwam ik terug uit Enschede en ging ik direct kijken..... hij lag lekker warm bij mama Noortje onder de billen en hij staat al op zijn pootjes...

Wat een vechtertje.... de dooier zit als een klein speldenknopje op zijn buikje ingedroogd momenteel.... maar ik heb alle hoop dat deze kleine dons het gaat redden... morgen ga ik even fotootje van ze maken.... en maak ik de naam bekend!!

Fijne avond!!

smiley

Hallo Manon

Wat een verhaal zeg !! ben er gewoon van onder de indruk  :o
Ik hoop dan ook dat dit kleine vechtertje het goed blijft doen.

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline 1569

Hopelijk redt dit kleintje het.
Zal voor hem duimen.

Groetjes Caroline 1569

*Manon*

Billie en Djune hebben ondertussen al 2 donsjes....
Eitje 4 en 5 piepen en tikken, ik hoop morgen weer een klein donsje te zullen vinden!
Eitje 1 was niet goed ontwikkeld en daardoor ook niet uitgekomen....

Het eerste donsje stel ik alvast voor.... het tweede donsje moet nog op de foto...

Donsje 1 van Billie en Djune:

Hij heeft de naam Iki gekregen, wat "tweede" betekent!

Nikkie en Jipp, hadden 4 eitjes in het kwartelhok gelegd.... ik zeg hadden, want de kakariki's hebben alle eitjes kapot gemaakt  >:( :'( :'( :'(
Nu zijn ze op zoek naar een nieuw plaatsje, maar ik baal hier zo ontzettend van, want alle eitjes waren bevrucht!!

Doris doet het ook hardstikke goed, ook van hem zal ik wat nieuwe foto's uploaden, ze staan al op de camera...
Volgende week krijgen we de uitslag van de testen en ik ben heel erg benieuwd!!

Sinds vandaag mag hij olvarit.... maar dat vind hij niet lekker.... ipv olvarit in zijn krop.... zit de olvarit aan de muur, want hij schudt met zijn kop en het vliegt alle kanten op  :-\
Hij moet vaster voedsel leren eten en nu heb ik hem mooi te pakken gehad, hij lustte namelijk geen eivoer geruld met warm water, maar ik heb het lekker door de pap gedaan, ik heb een spuit van 60 ml, dus ook de opening is mooi groot en raakt niet verstopt en hij eet zijn vingers er bijna bij op....  :D :D
zo heb ik toch mijn zin dat hij vast voedsel gaat leren eten... en hij denkt dat hij het gewonnen heeft omdat hij het met een spuit krijgt en met pap erdoor ;D

Als hij gegeten heeft, gaat hij lekker terug in zijn bak... en gaat dan lekker zitten keuvelen... zijn curver bak is zijn veilige haventje, als hij gegeven heeft dan sjokt hij weer naar de bak en wil erin terug!

Ik ben hem nu aan het leren om op te stappen.... maar hij blijft met zijn grote voeten steeds achter mijn hand haken... hij snapt het nog nie helemaal, maar het gaat wel steeds beter en als ik zeg van: Op dan probeert hij op mijn hand te stappen!

Morgen krijgen wij de hele familie op visite... we zetten twee lange tafels in de tuin, gezellig aankleden in paassfeer, gezellig met elkaar brood en eitjes eten... heb al eitjes gekookt voor de gevulde eitjes... morgen even de rest voorbereiden!

Ik heb er zin in!
Ik wens jullie morgen ook een fijne 2e paasdag toe!

Liefs Manon

TheaV

Wat balen  van die eitjes....!!! Echt!
Maar wat een lieffie!!!!  Iki dus. Ik zal vandag vaker spieken hier en kijken  naar de andere foto's die gaan komen....
Ook een  fijne 2e Paasdag.....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Rust zacht lieve kleine dappere dons  :-*

Het kleine donsje is zojuist overleden...
Toen ik ze ging voeren vanmorgen was hij nog aan het piepen, lag bij pa onder de vleugels.... hij zou eten moeten krijgen en dat kreeg hij niet... Ik had nog in de gedachten om hem bij Billie en Djune onder te leggen, omdat daar vanmorgen ook weer een donsje geboren is... foto's komen vanavond...
Maar ik wou ook Noortje en Pukkie hun ouderschap niet ontnemen... zij weten immers best wel wat ze moeten doen... maar ik ben bang dat ze dit donsje toch niet voor vol aanzagen of dat ie niet bedelde.... achteraf heb ik enorme spijt dat ik hem niet heb overgelegd... omdat hij sterk genoeg was... maar ja, nu 24 uur later zou hij toch echt voeding moeten krijgen hé... en als ie dat niet krijgt... triest hoor, heb er een blok van in mijn maag liggen....  :-\ :-\ :-\

patty_dordtse valkjes

Wat jammer van de kleine...

dikke knuffie  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

smiley

Hallo Manon

Wat sneu van het kleintje  :'( :'( het ging best goed  !!
Misschien was het toch niet sterk genoeg ,ik hoop dat je het snel een plekje kan geven ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Ach gos, triest.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Ach, lieve meis ... wat verdrietig.  :'(

Z'n kansen waren zo minimaal, je hebt je best gedaan.  :-*

Zelf heb ik 1 x een donsje gehad wat het overleefde na geboren worden terwijl het de dooier niet volledig tot zich had genomen en deze stierf een aantal dagen later ook alsnog ... ik denk persoonlijk dat ze dan gewoon nog niet klaar zijn om geboren te worden - prematuur - mensen babietjes hebben ook speciale verzorging nodig bij een te vroege geboorte.

Probeer het een plekje te geven en te genieten van de pluisjes die je wel hebt.

Liefs Caroline 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerdy

hé gos ..wat sneu,zit er zelf maar niet teveel overin en zoals eerder gezegd ... geniet van de donsjes die je wel hebt zitten.

*Manon*

27 april 2011, 15:09:41 #4318 Last Edit: 27 april 2011, 15:12:20 by *Manon*
** Foto updeet **

Donsjes van Billie & Djune:

Iki, dit wordt een wildkleur eventueel gepareld

Isis, dit is een lutino meisje

Isa, dit is een lutino meisje

Inno, wildkleur, eventueel gepareld.
Inno is op mijn hand geboren.... heel speciaal!

Papa Billie met twee jongen die honger hadden..

** De jongen van Noortje & Pukkie **

Jolie, een wit donsje... pa en ma waren erg boos en ze waren aan het voeren, vandaar dat ik kleine Jolie maar op deze manier op de foto heb gezet...

** Doris  21 april 2011**

Even gezellig bij Jael zitten....

** Doris 24 april 2011 **

** Doris 25 april 2011 **

Wauw die zaadjes zijn lekker.....

Het gaat heel goed met Doris, zijn vleugels zijn helemaal bevederd, ben zelfs bang dat ie zo ineens gaat rondvliegen, vandaar dat Hans een houten raamwerk met daarop een hor heeft gemaakt, zodat hij er niet uit kan vliegen, mocht ie daar aan toe zijn...
Ook kan ie zo niet uit de bak vallen, want hij klimt al aardig en steekt bijna met zijn lange nek boven de bak uit....
Nu zit ie lekker van een stukje appel te genieten... smiddags krijgt hij een beetje pap met eivoer of olvarit erdoor, hij krijgt soms een hardgekookt eitje en hij gaat zijn snavel gebruiken....om lekker naar boven te klimmen op je arm, waarbij hij zich optrekt met zijn snavel in je arm.....
Elk moment kunnen we de uitslag verwachten van de testen.... ik ben zo benieuwd.... ik denk dat Hans maar effies moet bellen vanavond.... ik kan zelf ook wel bellen, maar ik kan geen woord Duits dus dat gaat m niet worden....

* Elsje & Jet*

Jet is de bruin/witte

Elsje is de zwart/witte

☺ Pita ☺

Oooow ook al zo'n beeste boel , ik vind dat grijze donsje met die rode staart wel erg leuk :D