Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

*Manon*

Zo juist telefoon gehad van mijn moeder  feestje feestje

Ze is gistermorgen naar het ziekenhuis gegaan voor een operatie aan haar nek, ze had versleten nekwervels en waarschijnlijk een nekhernia en dat hebben ze nu verholpen... best spannend zo'n operatie aan je nek, maar de operatie is geslaagd!!
Ze mag vanmiddag om 16.00 uur naar huis....
Dus ik stap vanmiddag om 14.00 uur in de auto en ga richting Doetinchem  banana banana

Dan nu de eitjes.... eitje 1 van Tibeau en Sari piept en tikt :D dus dat gaat weer spannend worden!!

Fred en Flupke, twee stijfkopjes die niet zelf wilden eten, lijken nu toch het licht (lees: zaad) te zien  lol
Gisteravond wogen ze wederom 67 gram en omdat ze het vertikten om zelf te eten, had ik bedacht om ze 2x te pappen, omdat ik 67 gram nu niet echt een gewicht vind waar ik vrolijk van wordt  :-\
Toch zitten ze nu op de voerbak, dus hopelijk eten ze nu zelf ook mee...

Fido, die Bij gaat heten, gaat morgenmiddag verhuizen, ik breng haar naar Bri toe, ze woont hier 10 minuten met de auto rijden vandaan en ik vind het leuk om Mug ook weer even te zien...

Mug is een kieskeurig valkje zei ze, die niet alle zaadjes eet, grotere zaadjes eet ie niet en de kleine eet ie op... ook groente en fruit vind ie niet lekker. Ook laat Mug aan één kant de slagpennen vallen, dus hij kan niet vliegen, dit is al vaker gebeurt... iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Glou, die Toby gaat heten, is ook zelfstandig, hij eet goed en kan in principe verhuizen, maar omdat Flupke, die straks Fido gaat heten, met hem mee verhuist en nog niet zelf eet, blijft hij nog even wachten op zijn stiefbroer/oom die nog niet zover is  lol

Nou, ik ga mijn huisje aan de kant maken, radio keihard aan  lol lol is altijd leuk als je moet poetsen.... mijn dag kan in ieder geval niet meer stuk  wave

Liefs Manon

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

yesssssssssssssssssss

weer een piepei!! is dus weer spannend hier

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

...... en ook eitje 2 piept....

eitje 1 heeft al kleine barstjes gemaakt in het eitje... dus spannend... Ik denk toch morgenavond / nacht wel een klein donsje aan te treffen... spannend weer!!

Fredje heeft vandaag 4 gram zelf gegeten... Flupke vond het wel weer goed en woog weer 67 gram... na de pap ging hij wel zaadjes eten dus ooit moet hij het toch wel gaan snappen hé....

Na een lange en vermoeiende dag kruip ik lekker mijn bedje in!!

Welterusten!!

Sally

Fijn dat alles daar goed gaat Manon!

Jouw baby valkjes zijn echte schatjes om te zien  :-*

Spannend weer een tikkeneitje  ;D

Larissa

Yeahhhhh het gaat lekker hier

1 tik eitje en een piepert.......kan nog net me nieuwsgierigheid bedwingen...... :P :P :P :P

:-*

Ik duim stiekum voor zo'n mooierd als de jou Fredje

Caroline

Vertel vertel .... hier alweer een klein pluizenbolletje geboren??

Alvast een fijn weekend, knuff  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Wat een dag gisteren..... wat eindigde in een zware hoofdpijn!!
De aspirines hebben wel geholpen, maar had geen zin meer om nog foto's te plaatsen...

Het gaat erg goed met het kleine donsje, de ouders voeren goed en hij zit er kwiek bij...
Eitje 2 verwacht ik vanavond ook wel, hij is erg druk en hard aan het piepen en tikken...

Gistermiddag heb ik Fido die nu Bij heet weggebracht naar Oldenzaal en ik heb Mug weer gezien... wat een heerlijk mannetje, hij is helemaal licht grijs geworden, hij is cinnamon net als Fido/Bij maar daar was Bij gewoon donker bij.... ik denk dat het komt door de split bronze fallow die Mug wellicht heeft, zou dat kunnen?
Mug kwam bij me en bleef lekker op mijn schouder zitten, ging lekker dutten en ik moest m kroelen.... wat een lieverdje zeg!!   :-*

Even later heb ik Bij erbij gepakt, die hoog in de vitrage zat en de boel even een beetje zat te overkijken.... het was even strijd tussen Mug en Bij, maar Mug voelde zich even later toch op zijn plekkie, want hij ging toch zitten dutten. Ik heb ze nog even terug in de kooi gezet en toen heeft Bri de kooi gesloten, het gaat vast goed klikken met die twee...

Fred en Flupke wogen gisteren voor het eerst op eigen houtje geen 67 gram, maar 73 gram  goedzo ik heb ze nog wat pap aangeboden, maar daar hebben ze niet veel van gegeten.... naderhand hebben ze lekker met z'n drietjes bij ons op de bank gezeten en Fred vloog steeds weg om boven op de spiegel te gaan zitten dus de andere twee volgden.... heb wel 10x heen en weer gelopen om ze eraf te halen en bij ons neer te zetten en uiteindelijk heb ik het gewonnen.. Flupke ging heerlijk slapen op mijn schouder, wat een lieverdje is dat toch ook zeg   :-*
Ik hoop dat ze dit nu gaan voortzetten en dat ze binnen korte tijd ook mogen verhuizen  :)

Dan nu de foto's....
Ik had er nog wat gemaakt waar Felix/ Bono en Fido/ Bij ook nog bij op stonden.... maar niet zo veel fotootjes gemaakt, ik ga mijn best doen om morgen nog wat fotootjes te schieten, nu eerst even een foto van onze kleinste telg.....

**Hero**

Dan nu nog wat fotootjes van de grote broers en zus....

Fijn weekend!!

Larissa

hey Meis

Gefeliciteerd met Hero, jij ook een super fijn weekend toe gewenst

groetjeS Larissa

*Manon*

..... en ineens dacht ik vanmiddag... ik zal eens kijken of er al een kleine dons bij is gekomen... gistermiddag lag Hero er ook ineens wat ik nog helemaal niet verwacht had, dus wie weet was het nu ook weer zo en ja hoor......

De kleine dons was geboren... pa en ma even aan de kant gedrukt en wat zag ik.... een geel donsje... oke dacht ik nog, dat wordt weer stippen op de kont zetten   :D maar tot mijn grote vreugde zag ik dat dat niet hoefde want toen ik m op pakte zag ik dit:

Mijn eerste gekweekte lutino meisje   :-*

** Holly**

Dus toen maar even samen met broer/zuslief op de foto  :-*

Eitje 3 piept en tikt ook al.... het lijkt wel een broedmachine hier  lol

TheaV

;D ;D ;D
Van Harte met de eeste Lutino!!! ;D Wat Lief!!!! Leuke naam!
Dat is vast genieten......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

hey Manon,

leuke baby foto's  :D

Ze zijn ook leuk om aan leken het verschil te laten zien bij donsjes roodoog en zwartoog.

gr Esther

Caroline

Wow Manon, wat gaaf!!!!

Je eerste lutinootje!!!

Volgens mij ook mijn eerste lutinokleindochter.

Ik kan ze niet kweken en heb ze nooit gekweekt, blijf ze bijzonder vinden.  :D

Gefeliciteerd!!!

Mooie foto's inderdaad om het oogverschil te zien, dat dacht ik ook gelijk.

Lekker van genieten meis.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hey meis

Gefelicitereerd met je eerste eigen gekweekte Lutino meisje

Kan me voor stellen dat jou weekend nie meer stuk kan

groetjes larissa