Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Caroline 1569

Ha Manon
Zag dat je mijn boekje gevonden had.
Ik die van jou ook maar dat zijn wel veel bladzijdes :-\.
Ik ga je boekje zeker lezen maar dat duurt wel een paar dagen voordat ik alles heb gehad.

Caroline :)

*Manon*

Hai Caroline,

Leuk je hier te zien... jij legt jezelf een tijdrovende klus op om alles bij te lezen.... ;) ;) maar vind het leuk dat je in mijn boekje komt lezen  :D

Groetjes!!

..Neline..

Hey Manon!

Ik kom ook jouw boekie even in gevlogen! :D

Balen van die muizen zeg, maar als het goed is ben je er nu zo goed als vanaf toch?

Wat leuk, een koppeltje binnen houden om mee te kweken!
Dat was ik ook van plan, maar nu heb ik die kooi die binnen staat straks nodig voor Beauty.

Nou, ik ga jou ook volgen hoor  :D

Groetjes neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

*Manon*

Jeetje mina wat is het hier vannacht te keer gegaan... wat een sneeuw is er gevallen!
net al een heerlijke wandeling gehad door de weilanden... de bomen zijn zo prachtig nu en de honden vinden de sneeuw geweldig!!

De valkjes vinden het ook niet erg en zitten gezellig tussen de sneeuw op de stok, moet ook zeggen dat het niet zo koud is, er is geen wind en dat maakt een boel goed!

Verder weinig nieuws.... Tibeau en Sari zijn veel in het blok te vinden, eitjes zijn er nog niet maar ook dat heeft zijn tijd nodig!
In ieder geval zijn ze er beiden heel druk mee, dus dat zit wel snor!

Hugo die ik afgelopen augustus uit België heb gehaald is een ware zanger!!
Hij fluit alles en iedereen na en als ik hallo en Hugo tegen hem zeg, dan zie je hem kijken... hij praat het niet na maar fluit het wel na... zelfde deuntje als waarop ik het zeg... nu is dat ook nie zo moeilijk natuurlijk, maar wel leuk om te zien hoe aandachtig hij is dan!

Tara en Shauny zijn nog niet zo gecharmeerd van elkaar... is natuurlijk ook nog wel vroeg en Tara moet ook even haar verlies om Tibeau verwerken, hopelijk komt het goed met die twee en worden ze verliefd!

Nou, dit voor zover.... er trekken vele sneeuwbuien over het land... geniet er van en als je er doormoet.... wees voorzichtig!

Groetjes!!!

..Neline..

Hier in katwijk ligt nog niets. Komt wel een donkere lucht aan, dus wie weet  ;D

Tja, je zou denken dat de valkjes het super koud moeten hebben..:-\ Maar ook bij mij lijken ze nergens last van te hebben.
Gelukkig maar!  ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Alexandra

Waar woon jij??  ;) Hier bij ons in het zuiden is er niets gevallen ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Larissa

hey Manon

Wel heel veel sneeuw is er vannacht gevallen he, net ook nog weer een fijne sneeuwbui hier

Hoop dat Tara en Shauny mekaar ook gaan zien zitten net zo als Tibeau en Sari......

En wat gaaf dat Hugo de sterren van de hemel fluit

Doe voorzichtig aan als je de weg nog op moet vandaag, ik ga werken

groetjes Larissa

*Manon*

Hoi hoi,

Wat is het lekker weer buiten, de natuur is zo prachtig!!!
De valkjes buiten hebben de lente in hun hoofd.
Nikki is samen met Jipp een nestje aan het bouwen.
ze heeft ondertussen twee eitjes gelegd die ik heb vervangen voor neppers.
De twee eitjes heb ik bij sari onder gelegd die zelf ook al 3 eitjes heeft gelegd en nu dus op 5 eitjes zit te broeden.

het is ook heel mooi om te zien hoe Tibeau en Sari elkaar afwisselen... kan eigenlijk wel zeggen dat de eitjes geen moment koud liggen dus dat is erg fijn dat het zo gaat  :D
Daarbij is eitje 1 van tibeau en sari, maar ook eitje 1 van Nikki en Jipp bevrucht  :D :D :D

Het was niet echt de bedoeling dat Nikki en Jipp een koppeltje zouden worden en nu een nestje gingen beginnen, vandaar ook de neppers in het binnenhok van de voliere, het vriest er niet, maar tis wel te koud om een nestje groot te brengen dus dat gaat ook niet gebeuren. :D
eigenlijk had ik Nikki aan Sjimmie gekoppeld en Jipp had ik gehouden hier toen hij hier geboren was, als partner voor Jindi... maar ja... even afwachten hoe hecht dit koppeltje is!!

Larissa

hey Manon

Spannend hoor de eerste bevruchte eitjes
kom na de feestdagen nog wel een keer binnen gevlogen

Fijne Feestdagen en een super goed 2011

:-*
Larissa

Anja

Merry★* 。 • ˚ ˚ •。★Christmas★ 。* 。*FROM OUR HOUSE TO YOURS!!
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚★ 。* 。*。 • ˚ ˚ •。★
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛★ 。* 。*★ 。* 。*
˚ ˛ •˛• | 田田|門| ˚And a happy new year... to all my friends thank you and enjoy 2011 .....

Ton, Anja, Jeroen en Lisa

ManjaV

Hoi Manon,

Hoe gaat het bij jou?
Spannend he allemaal!

Ik wil je alvast een fijn nieuwjaar wensen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

maranda

hey manon

hoe is het met jou valkjes  ???
las dat je eitjes had hoe gaat het daar mee dan ???
en voor jou ook nog een gelukkig 2011 en een goed broedseizoen  :D

groetjes maranda

*Manon*

Updeetje Twentsche Valkjes

Allereerst wil ik iedereen een super gelukkig, gezond en liefdevol 2011 toewensen!
Wij hebben oud en nieuw heerlijk rustig gevierd en nu zitten we al weer 3 dagen in het nieuwe jaar.

Tibeau en Sari zitten vanaf vandaag allebei de hele dag al te broeden. Vanaf vandaag kan ik eigenlijk ook jongen verwachten, maar het is nog erg stil in de eieren. Wel zit er beweging in, dus dat is goed!
Altijd spannend de dagen van uitkomen of alles goed gaat, ben nu wel erg blij dat ze binnen staan, zodat ik mijn oog er af en toe op kan laten vallen.

Nikki heeft in de blokhut 5 eitjes gelegd, ze broed erg veel, soms is ze er ook een hele tijd af, maar ze zijn niet bevrucht gelukkig, want die hebben in de blokhut geen overlevingskans.
Jipp is veel bij zijn vrouwtje te vinden, maar broedt niet echt mee, maar goed, hij is nu net een jaar dus eigenlijk ook best nog wel jong.
Twee eitjes van Nikki en Jipp liggen bij Tibeau en Tara onder en zij broeden dus nu op 6 eitjes en ze zijn alle 6 bevrucht.
Heel leuk dat Tibeau nu eigenlijk zijn eigen kleinkinderen gaat groot brengen... mits alles goed gaat natuurlijk  ;)

Ik heb Nikki een paar dagen goed in de gaten gehouden, want ze had bloed tegen haar neusdop aan en rondom haar neusgaatje.
Ik was bang dat ze een hersenbloedinkje gehad had, maar ik zag verder niks aan haar, ze eet heel normaal, gedraagt zich heel normaal, dus ik denk eerder dat ze ruzie heeft gehad met een valkje die haar eitjes wou afpakken en dat ze daardoor beschadigd is.

Om Hugo, mijn bonte geelmaskerman lach ik me rot.... als ik smorgens in de blokhut kom om ze te voeren en van vers drinkwater te voorzien, zit hij mij al op te wachten... hij vecht dan samen met Chanel om de beste plek en zodra ik binnen kom, begint hij te fluiten en te brabbelen... ik heb echt het idee, dat als ik één van mijn valkjes zou kunnen leren praten, hij het is.
Als ik voor zijn kooi sta, en ik zeg: Hallo Hugo, dan zit ie me zo aandachtig aan te kijken en hij lijkt echt te luisteren... echt superleuk!
Nu ben ik natuurlijk niet de hele dag in de blokhut, maar ik denk als hij even binnen komt te staan dat ik het wel voor elkaar kan krijgen... maar ik geef de moed niet op, vind het erg leuk!

Shauny en Tara beginnen elkaar steeds meer te accepteren. In het begin moesten ze niks van elkaar hebben, kwamen zelfs niet bij elkaar in de buurt, maar daar lijkt langzamerhand verandering in te komen.
Hopelijk groeien ze nog verder naar elkaar toe als ze een blok krijgen.

Met de rest van de valkjes gaat het heel erg goed, ze lijken het heerlijk te vinden om ook met zulke temperaturen als nu, buiten te zijn, dus dat is eigenlijk heel erg fijn!
Ze hebben altijd de keus of ze buiten of binnen willen zitten, savonds zit het grootste deel wel binnen, maar soms ook niet!
Mis het contact met de valkjes best wel, in de zomer voer ik in de voliere, ze komen dan altijd bij me zitten en nu voer ik binnen en kunnen ze niet bij me komen.
Als het zo vriest krijg ik ook het deurtje niet open van de voliere, omdat het vastgevroren is, maar zodra de vrieskou voorbij is, wil ik toch wel even weer de voliere in.... kijken of ze me nog kennen   :-X :-X :-X

ManjaV

Hey Manon,

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met je valkjes :D
Wat lief dat Hugo altijd zo vrolijk gaat fluiten als je binnenkomt!

En goed he van ze, dat ze zelfs in deze temparaturen buiten zijn!

Gelukkig dat het met Nikki goed gaat, je schrikt dan toch he.

Ben benieuwd wanneer de donsjes komen. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki