Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Saar

Sally

Gefeliciteerd met Chanel!
Wat n knap ding!

Geniet maar lekker van haar.

hilde

fijn voor je manon
een mooi meisje erbij

♪ Marlies

lynette

Heel mooi valkje :D

Ik zit op een "look a like" Cartier te wachten van Kirsten :D

groetjes  ;D

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

anika_en_spirit

Hoi Manon,

Gefeliciteerd met Chanel, wat een plaatje! :-*
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

*Manon*

Dank jullie wel voor de leuke berichtjes!

Chanel is een schatje... en ik heb ook al een leuke partner voor haar op het oog.... een bijna getekende geelwang man uit België  :D :D :D het is nog even afwachten of ie parels krijgt, maar tot nu toe ziet dat er niet naar uit dus dan zou het een man moeten zijn.... maar.... even afwachten  ;)

Verder zit Chanel nog steeds alleen binnen, ze wordt met de dag liever, ze was eerst nog wat blazerig naar mij maar dat is er nu helemaal af en ze laat zich heerlijk kroelen  :D
Ook brabbelt ze veel en probeert ze fluitjes na te doen, echt heel leuk!

Vanavond ga ik Jael wegbrengen naar Almelo, zij heeft morgen feest van haar papa want die gaat trouwen  :D
Ze heeft mooie schoenen en een mooie jurk, dus het wordt een gezellige dag voor haar.
Morgenavond haal ik haar weer op en volgende week gaat ze weer terug, om daar 3 weken te logeren... worden weer zware weken voor mij   :-\ maar goed, Jael heeft het leuk en vind het geweldig daar, dus dat is het belangrijkste niet dan?

Op de terugweg rijd ik bij Larissa langs, om Djune op te halen.
Ze eet goed zelfstandig en komt goed aan in gewicht en zij mag bij Chanel even in de kooi, zodat ook zij even goed aan mij kan wennen, daarna mag ze bij Billie in de kooi of direct in de voliere, dat moet ik nog even bekijken.

Jipp en Jindi hebben 4 eitjes, maar ik denk niet dat ze bevrucht zijn, vanavond even schouwen en ze broeden er ook niet op  >:(
ze zitten gezellig samen op de stok... nu weet ik van geelwangen dat ie niet broeden, is dat ook zo bij bleekmaskers??
Misschien weten ze nog nie goed wat ze er mee moeten... tis hun eerste nestje, maar toch!

De kakariki's vermaken zich erg goed in de voliere, al merk je nu wel dat ze erg tam zijn, ze komen direct bij mij dus dat is wel leuk, mits david zijn snavel op elkaar houdt  ;D ;D ;D

Serita

Mooi dat Chanel al goed gaat!! Wat een mooierd is dat zeg!!

En wat een boef is david zeg ::)

Jacky

Gefeliciteerd met je 2 meiden! Wat fijn dat ze nu thuis zijn!

Ik hoop voor je dat de eitjes van Jipp en Jindi bevrucht zijn. Ik ben wel heel benieuwd wat er uit dat koppeltje komt qua jongen :D

Groetjes Jacky

Kimm

gefeliciteerd met Djune  :D fijn hoor dat zij er nu ook is.

ook ik duim mee dat het eitje bevrucht zal zijn. :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

hey manon

Fijn dat de reis zo goed is verlopen naar huis

Veel plezier met Djune .... ben je alleen vergeten de cd met foto's mee te geven  :-[ :-[ :-[

Nou ja des te meer reden om in de vakantie bakkie koffie bij je te komen doen

groetjessssssssss

Caroline

Hey meis, een leuk spannend dagje dus voor Jael, leuk voor haar.

Moeilijk weer voor jou straks je meisje 3 weken op vakantie bij haar papa.  :-\

En Djune nu ook lekker thuis, als ik .... tijd vor foto's!!!!!!  :P

Tuurlijk ben ik ook heel erg benieuwd wat je misschien uit België gaat halen. Klinkt super!!!!  ;)

Een fijn weekend!!!!

Dikke knuffel.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Gefeliciteerd hoor !!!
En nog meer niieuwe valkjes leuk!!

Kimm

hoi manon,

het was erg leuk gisteren en ik vond het super om al jouw nieuwe aanwinsten te zien. wat zijn djune en chanel prachtig zeg!!!
ze hebben een heel mooi leventje zo allemaal in de volière. mijn moedervlek hangt in tweeën van David  ;D
maar de kakarikis zijn wel heel erg mooi vind ik, zo mooi zonnig  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

17 juli 2010, 08:54:33 #3869 Last Edit: 17 juli 2010, 10:32:29 by *Manon*
Hoi hoi,

Wat heerlijk nu het warme weer even plaats heeft gemaakt voor iets verkoeling!!
Jeetje kan zo slecht tegen die warmte  :-\

Ook het noodweer heeft hier goed huisgehouden, het was alsof het spookte... nu zitten wij natuurlijk midden tussen de weilanden, dus de storm heeft lekker even tijd om over de weilanden te razen alvorens ons huis tegen te komen  :-\

De valkjes doen het goed!
Ze hebben de warmte goed doorstaan alleen Sjimmie heeft er extreem veel last van gehad... hij was loom, en zijn snavel stond wijd open en ook zat hij veel met zijn vleugeltjes gespreid, maar nu het koeler is, is ook hij weer fit  :D
Toch wil ik met hem even naar de VA omdat het mij al vaker is opgevallen, ook vorig jaar in de winter toen hij nog binnen zat, dat hij snel last van de warmte had en daarbij zijn snavel opende als hij adem haalde.... ziekte verschijnselen vertoont hij niet echt, hij is actief, speelt, eet en doet lekker mee met de groep, maar misschien zit hem toch iets dwars. Iets ernstigs zal het wellicht niet zijn, anders had ik natuurlijk al veel meer ziekteklachten bij hem ontdekt, maar goed, ik wil het wel even onderzocht hebben.

Chanel en Djune zitten samen in de kooi binnen. Chanel is een heel zachtaardig meisje die veel van kroelen houdt. Zo wil zij ook kroelen met Djune, maar zij ziet dat nog niet echt zitten  :-\ Ze pikt dan van zich af en rent snel weg van Chanel.

De veertjes van Djune komen weer mooi terug... ze wordt nu echt mooi gelukkig!
Toch blijft ze aan de kleine kant... ze weegt zo'n 75 gram.
Ik vraag me eigenlijk af of ik zo'n klein ding wel in kan zetten voor de kweek...  ::)

Billie heeft ondertussen een nieuw vriendinnetje.... Noortje!!
Maar die haal ik binnenkort uit elkaar.... eigenlijk was mijn plan om Chanel in de voliere te doen, Billie eruit te halen en bij Djune te zetten..... maar kan nog geen 'afscheid' nemen van Chanel.... die hoor je helemaal niet, zit gewoon tevreden te spelen, reageert op  mij en laat zich lekker kroelen door me..... maar ja... ondertussen rotzooien Billie en Noortje lekker samen aan  :(

Jipp en Jindi, zitten binnen in een kooi met een blok!
Ze zaten in de blokhut, maar om dat het daar zo onmeunig warm was, heb ik ze naar binnen gehaald...
Het ging wat te snel met die twee heb ik nu het idee... Ik had ze apart gezet, blok eraan gehangen en een weekje later lagen er al eitjes.... Jipp en Jindi wisten niet goed wat te doen... dus deden ze maar niks.. met als gevolg dat de eitjes niet bevrucht waren, eitje 1 die eigenlijk morgen uit had kunnen komen was wel iets rood, maar dus niet verder ontwikkeld door het weinige tot niet broeden!
Jindi zat de hele dat kippetje, maar zag ze niet wippen.... terwijl ze dat toch wel kunnen, want het eitje wat naar Carco en Esther is gegaan van Jindi, blijkt toch dat Jipp de vader moet zijn.... en ook het eerste eitje was dus wel rood... maar goed!

Vorige week heb ik één voor één de eitjes weggehaald en toen er nog één eitje lag, zag Jindi het licht en sinds donderdag zit ze regelmatig in het blok.
Ook Jipp gaat nu de inspectie doen aan en in het blok.... dus ze lopen wat achter.

Ik wou ze eigenlijk weer de voliere in doen, om ze even op andere gedachten te brengen en dan over een paar maandjes nog eens een blok te geven, maar nu ze er toch heel druk mee zijn, mag het blok blijven hangen en krijgen ze opnieuw hennepzaad, want ze lijken er nu toch klaar voor te zijn!
Spannend dus!

Wat ook spannend is, is het geelwang bonte mannetje die ik ga krijgen....
Het is een heel mooitje, teveel foute veertjes om getekent te mogen heten, maar ach, ik was ook niet op zoek naar een getekende man, maar wel naar een mooie bonte man en die zoektocht lijkt aardig geslaagd te zijn....

Dit is m.....  :-* :-* :-*

Hij zal

Gucci
gaan heten, omdat hij de partner wordt van Chanel en ik haar zo genoemd heb omdat ik op die dag dat ik haar gereserveerd heb, met mijn werk in de parfummetjes begonnen ben, dus een eenmalige originele actie qua parfumnaampjes  :D

Morgenavond zou ik naar Derek Ogylvie gaan in Amsterdam, door omstandigheden kunnen we er niet heen....  :-\
Dus nu hebben we nog 4 kaartjes over... denk dat ik ze straks maar eens op marktplaats zet.... kunnen we misschien nog mensen blij maken!

Jael is al een week bijna bij haar vader en heeft het er super naar haar zin!
Het is hier wel errug rustig, dus ook errug afkicken voor mij...  ;D ;D ;D

Volgende week gaan we vrijdag een lang weekend weg! Heerlijk even vertoeven in luxe... het is een hotel in zuid Limburg waar ik met Hans al twee keer geweest ben in december.... het is daar dan zo mooi... kerstsfeer, koud en één keer hebben we zelfs sneeuw gehad... nu gaan we voor het eerst in de zomer, maar het zal er vast niet minder mooi zijn....  ;)

Nou tot dusver weinig nieuws aan de horizon!
Ik wens iedereen een fijn weekend toe!

Liefs Manon