Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Paula

Citaat van: *Manon* op  3 juni 2010, 22:47:22
Dank je voor het meedenken, het kropje van Dido is niet gevuld, ik ga zo kijken of hij nog leeft... ben er bang voor, maar het kropje van Dixie is toch wel gevuld.... niet zoals het hoord, maar er zit toch aardig wat voedsel in.... kan het hierdoor komen dat de knietjes er zo vreemd uitzien....?

Eerlijk gezegd denk ik dat het kleintje aan het dood gaan is, waardoor de knietjes er zo witjes uitzien.  :( Maar ik hoop van harte dat ik het mis heb!!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Balen joh  :-\
En erg vreemd ook, ik zie ook de pikplekjes op de pootjes zitten.

Jammer dat we allemaal zo ver bij je vandaan wonen voor de eitjes.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

patty_dordtse valkjes

ik hoop dat de kleine nog leefd...
kan je zelf nog een voeding geven om het te proberen...

ik heb lopen zoeken maar kom op niks uit...
jah enige wat ik kan bedenken toch aan voeding en dat de bloedsomloop dan minder word door het vochtgehalte of sow...

en anders toch iets anders aan de hand...

probeer mee te denken weet niet of dit natuurlijk alemaal juist hey... :-[
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

sabine

Wat vervelend, dat het er niet zo goed uitziet voor de donsjes.
Hopelijk gaan ze het redden!

Sterkte ermee!
Liefs Sabine

Paula

*Manon*

Dido lag onder het zaagsel dood te wezen  :-\
Billie zit in de kooi op de stok, moeders zit op de eitjes en op Dixie die het ook heel zwaar heeft en het niet gaat redden ben ik bang.
Ik heb hem toch maar weer terug in het blok gelegd, lekker warm bij moeders, maar ik zie er nu al tegenop om morgen in het blok te gaan kijken.....  :( :(

Eitje 4 piept en tikt dapper, maar hoop eigenlijk dat er geen jongen meer geboren worden, dan maar liever overlijden in het ei dan deze verschrikkingen....  :'( :'(

*Manon*

Dido lag onder het zaagsel dood te wezen  :-\
Billie zit in de kooi op de stok, moeders zit op de eitjes en op Dixie die het ook heel zwaar heeft en het niet gaat redden ben ik bang.
Ik heb hem toch maar weer terug in het blok gelegd, lekker warm bij moeders, maar ik zie er nu al tegenop om morgen in het blok te gaan kijken.....  :( :(

Eitje 5 piept en tikt dapper, maar hoop eigenlijk dat er geen jongen meer geboren worden, dan maar liever overlijden in het ei dan deze verschrikkingen....  :'( :'(

Caroline

Hey meis, ik wilde dat ik je kon helpen maar helaas ....  :-\

Ik heb net een heel berichtje geschreven en zie nu dat Dido niet meer leeft .... sterkte.  :-*

Ik vervolg hieronder toch nog even mijn berichtje, dit moet je dus net lezen of ik het nog niet weet van Dido want anders klopt niet alles meer.  ;)

Ik heb hier wel Van Gils & Perle zitten op onbevruchte eitjes, volop aan het broeden maar ik vind de afstand echt te ver.  :-[

Wat de oorzaak is of kan zijn van de witte knietjes, ik zou het echt niet weten, ik herken het helemaal niet!!

DUs tips/adviezen kan ik je helemaal niet geven alleen ....

Mocht(en) ook dit/deze donsje(s) het niet gaan redden laat dan in ieder geval op 1 sectie verrichten dan kom je misschien iets meer te weten.  ;)

Mogelijk is het aangeboren .... ontstaan door de combinatie van beide valkjes of iets erfelijks, doorgegeven door 1 van de ouders. Ik herinner me dat Billy een zware kalktekort heeft gehad als jong valkje, hij had hierdoor spreidpootjes. Dit hoeft niet te komen door verkeerd voeren van de ouders maar kan ook doordat hij zelf de calcium niet goed opneemt in zijn lijfje. En .... misschien ook wel niet goed aan zijn kinderen doorgeeft. Of misschien hebben de jongen dezelfde afwijking en nemen ze geen calcium tot zich.  :-\

Ik denk ook gewoon maar mee hoor, misschien zit ik er helemaal naast. Maar het lijkt wel of er helemaal geen botjes in die pootjes zitten. (op de foto dan  ::) )

Heel veel sterkte meis enne .... kop op!!  :-*

PS. het tikken/pikken tegen/aan de jongen verklaar ik dan ook aan het feit dat de ouders voelen dat er wat met de jongen is .... misschien bedelen de jongen ook wel niet of zijn ze te zwak om hun koppie (lang) omhoog te houden, dan gaan de ouders ook aan de jongen pikken om de jongen dan toch te dwingen tot voeren. Als ze piepen van pijn staat het snaveltje even openen waarna de ouders er gelijk hun snavel in duwen en ze gaan voeren.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Heel veel sterkte manon met dit verlies...

ik hoop dat je toch beter nieuws heb maar zoals je zelf al zei het zal zwaar zijn om het blok te openen...

ik weet dat je er op dit moment alleen voor sta
maar wij denken aan je !!!!als je dat maar weet wijffie  :-*
jonge valkjes te koop

*Manon*

En zoals ik al verwachtte, vond ik vanmorgen een dood donsje in het blok  :-\

Rust zacht lieve dappere Dixie

Eitje 4 piept en tikt, eitje 5 is aan het verkleuren en uit de eitjes van Jindi hoor ik ook geen geluid...

Heel erg jammer allemaal.

Ik had hoge verwachtingen van dit koppel, omdat ze het zo goed deden.... één ding weet ik wel zeker.... ik kan hier gerust de eitjes van bijvoorbeeld Zazcha en Zaura onder leggen want die broeden ze perfect uit!

Wat me wel opviel tijden het leggen en daarvoor, was dat het dus allemaal heel snel ging en ik ze eigenlijk niet van het sepia heb zien eten.... zou het daar ook doorkunnen komen dat de jongen misschien nu lijden aan een kalktekort?

Nou, ik duik de sportschool in.... even mijn frustratie weg zweten!

patty_dordtse valkjes

Hoi,

je had het al verwacht maar komt toch rot aan...

Rust zacht Dido&Dixie

goed dat je even ertussen uit gaat en je frustie eruit gaat zweten

groetjes
jonge valkjes te koop

Paula

Gerdy

heel veel sterkte Manon..

ik durfde het eigenlijk niet eerder te schrijven..maar als er bij mij een jong tussen zit waarvan de vleugeltjes en/of pootjes wit van worden..dan overleven ze het bij mij niet.

goed dat je bent gaan sporten..goed voor je frustratie's.

rust zacht kleine Dido en Dixie

gr gerdy

Caroline

Ach meis, je was er al bang voor .... wat verdrietig.  :'(

Sterkte.  :-*

Rust zacht, lieve Dixie  :-*

Ondanks dit verdriet, toch een heel fijn weekend met lekker veel zon.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.