Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi Manon..

Hoor je nog wat geluid uit het eitje komen?

gr gerdy

Sally

Hey

Wat leuk dat Niki bij je is, en dat ze al direkt toenadering bij Sjimmie zocht.
Is het de bedoeling dat deze 2 koppelen?

Ik duim ook dat het donsje toch nog uit het eitje komt!

Groetjes!

*Manon*

ja het piept en het tikt  ;D ;D
maar het is nog nie geboren  :)

Sally

Hermien

Wat een heerlijke fotoserie was dat weer. En tja, dat eitje. Vervelend als je voor zo'n dilemma komt te staan. Dat is dus de keerzijde van het kweken. Sterkte.

willianne

Hoi Manon,

Geweldig je fotosessie van al je valkjes!
Ze hebben het prima naar hun zin zo te zien in de voilere :D

Spannend,hopelijk gaat het allemaal goed komen met dit donsje,ik duim voor je :-*

Heel veel plezier met Nikki,wel foto'tjes plaatsen hé ;) :D :D

Fijn weekend!!!

Anke

Hoi Manon,
Fijn dat het donsje nog actief is in het ei.
Go donsje Go!!!!!!! ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

*Manon*

hahahaha Hermien, wat een leuke foto  :-* :-* :-*

Het donsje is nog niet geboren  :-\ :-\
Hij piept ook nie zo actief meer, hoor alleen om de 1-2 seconden een tik.

Wat vervelend vind ik dit toch... ik weet dat het nie verstandig is om het eitje open te maken.... maar dit gaat nu toch wel erg lang duren.... vanmiddag is ie dus 48 uur aan het tikken.... maar inderdaad als ik m open zou maken en hij dan nog leeft en de dooier is nog niet op genomen, sla ik mijzelf voor mijn hoofd, maar als ie dood gaat voel ik me er ook niet lekker bij.... en ja als ik  nuchter nadenk weet ik ook dat als hij niet uit het ei komt, hij waarschijnlijk niet erg sterk zal zijn, met evt alle gevolgen van dien.....

Maar ja.... je wilt helpen waar je kan.... maar of je er altijd goed aan doet....

Liefs Manon

Caroline

Volg je gevoel meis.  :-*

Het is erop of eronder nu denk ik zoals ik begrijp uit je woorden,

Sterkte ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Manon,

Schitterende foto's van je voliere, en wat een ruimte hebben je vogels zeg!! Ik vind hem helemaal geweldig en ben er helemaal weg van  :-*

Fijne dag vandaag :)

Liefs, Karin

amazingleeuwtje

Wat Caroline al schreef volg je gevoel Manon...

Sterkte alles of niets :-*..

Anke

Hoi Manon,
Ik duim heeeeel hard voor het donsje in het ei.
Sterkte en succes!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Larissa

Hey Manon

Ik kwam even aangevlogen in de hoop dat je een donsje had...nou ik duim heel hard aan deze kant voor het donsje

go donsje gooooo!!!!!!!

groetjes Larissa

*Manon*

Donsje nummer 7 heeft de hele middag hard gepiept en getikt...
Goede hoop had ik, heb m mijn moeder en haar man nog laten horen om 15.00 uur en had goede hoop dat hij geboren was toen ik net keek... maar hoorde geen gepiep meer en hoorde geen getik meer. Hans heeft het eitje opengemaakt en het donsje was overleden  :'( :'(
De eierdooier had ie opgenomen en was eigenlijk klaar om geboren te worden.

Shit.... had ik nu toch maar....... Baal hier echt enorm van!

Billie de wildkleur zit achter Jindi de bleekmasker aan... geen combi die ik in gedachten had  :-\

Bibi de wildkleur, zit achter Gebbe de bonte aan, maar Gebbe ziet haar niet staan.
Nu ga ik Billie en Bibi apart zetten, want ik zou het leuk vinden als dat een koppel wordt, ze hebben allebei de leeftijd voor een nestje, dus hopelijk komt dat goed!

Zazcha en Zaura krijgen een blok in de kweekkooi in de blokhut. Ik wil ze even in een andere omgeving zetten en mochten ze nog een nestje doen, dan mogen ze dat.... hopelijk leren ze nu dat ze de eitjes niet kapot mogen maken en anders zet ik ze voortaan in als pleegkoppel, want als pa en ma zijn ze erg goed voor de jongen!

Sjimmie en Nikki verdragen elkaar... ze mogen de voliere in!
Ik heb geen ruimte om ze allemaal apart te zetten in kooien om te koppelen en nu ze ook de voliere gewend zijn en ik ook, gun ik ze die ruimte eigenlijk ook heel erg!
Vond het heel moeilijk om Sjimmie bij Nikki in de kooi te zetten omdat het vergeleken bij de voliere toch een beperkte ruimte is.
Ik zie het straks ook wel hoe het gaat... zoals bibi en billie nu apart gaan met een bak vol hennepzaad... ga ik dat straks ook bij de anderen doen in de hoop dat de lust het wint van hun voorkeur hahahahaha.....

De drie opvangertjes voelen zich prima op hun plek.
Pukkie de geparelde witmasker, zit graag op mijn schouder en keuvelt wat, maar wat ie zegt weet ik niet.
Ik heb besloten om Noortje dus niet aan Billie te koppelen maar aan Pukkie, ik krijg dan geparelde witmasker kindjes en dat is erg leuk had ik bedacht!

De twee bleekmaskers Atilla en haar vriendje nog zonder naam, zijn graag bij elkaar en wil ik dan ook niet uit elkaar halen.

Dus vanaf morgen heb ik dus Billie en Bibi apart zitten met een blok en Zazcha en Zaura krijgen nog een keertje een blok!

Wel spannend!

En dan heb ik nog een leuk nieuwtje, maar daar kom ik nog even voor terug!

Liefs Manon