Twentsche Valkjes: Alle valkjes zoeken fijne huisjes.. ik stop met mijn hobby...

Gestart door *Manon*, 9 juni 2008, 20:09:07

« vorige - volgende »

Kimm

he bah, wat een vervelende dingen  :-\
het klinkt cliche, maar ik blijf voor jullie duimen  :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

Hey Hey

Zoals Manon al vertelde heb ik inderdaad contact gehad met de Va uit Hellendoorn.
Het hele verhaal uit gelegt aan haar ook gelijk verteld wat ik de ouders voerde
Dus valk en grasparkietenzaad ... eivoer .... trosgierst .... meergranen rijst en macaroni en bruin brood....Mij werd gevraagd of dit bruin brood uit de supermarkt..ja dat klopt wisten jullie dat dat helemaal nie zo goed is inverband met gisten nee dat wist ik ook nie dus ga vanaf vandaag zelf maar bakken

Nu ff over Spotje en Chika zei vermoed dat ze een vitamine-mineralen te kort hebben.
Ze gaat de poepjes (die nu zo op de post gaan) onderzoeken en daar krijg ik zaterdag uitslag van
Ik krijg nu ook thuis gestuurd Coloriaal Zilverwater en vitamine en mineralen preparaat dit mocht ik aan alle 6 de valkjes geven...omdat ze vermoed dat hun dan ook een te kort hebben.

Ze was er niet zo kapot van om nu al antibiotica te geven inverband met het voeren van de kleintjes
De hele situatie met Nemo zit me echt niet lekker dat heb ik haar ook verteld en ook uit gelegt dat ik hier nog twee donsjes had van het zelfde koppel en dat die wel gevoerd werden en goed ook
Door dat ik dit dus vertelde werd haar vermoeden van een erfelijkheids afwijking in de krob wel iets groter
Aan gezien ik Nemo onder geen geval wil laten lijden ook al lijkt het nu wat beter te gaan met het lucht in de krob vindt ik dit een heel moeilijk besluit.
Zal vertellen waarom
Stel hij komt er door....hoeveel achterstand heeft hij nu al ?
Kan hij dan nog een volwaardige valk worden gezien de stand van zijn pootjes ? Een valk wat niet kan klimmen en stil in een hoekje zit is in mijn ogen geen volwaardige valk
Hoe lang moet ik dit nog aan kijken  :-\ wil niet dat Nemo lijdt  :'(
Het doet me ook verschrikkelijk zeer die keuze te moeten maken om hem in te laten slapen  :'( :'( :'( :'(     

Groetjes


Larissa

Hey

Zoals de meeste jullie wel bekent is heeft Manon een donsje van mij opgevangen wat met veel lucht in de krob kampt
Vanmorgen woog hij 6 gr Manon heeft hem nu net gewogen en weegt nu 7 gr.
Dit lijkt ons wel een goed teken maar ik weet het echt niet meer wat nu wijsheid is ?

Hij is nu  6 dagen oud...hij heeft dus al een achterstand
Aangezien we er niet achter kunnen komen waarom hij eerst afviel en nu weer aankomt en waar het lucht weg komt vragen wij ons af wat nu wijsheid is
* Nemo in laten slapen om het gebeuren met zijn krob en achter stand

* of nog een paar dagen aan kijken

Der is 1 ding heel zeker WIJ willen neit dat hij een lijdensweg krijgt

wie heeft er tips/adviezen

Groetjes

☺ Pita ☺

Mja moeilijk , ik ken een kweker die heeft zoiets van als ze niet uit hun eigen groot worden blijven het zwakke valkjes.
Ergens heeft hij wel gelijk natuurlijk.
Wij willen denk ik te vaak ingrijpen.
Moet zeggen doe het nu ook met 2 valkjes maar eigenlijk......
Ti's en blijft moeilijk ....

Ik zou zelf niet gaan pappen zo jong maar jha dat is een keus die ik zou maken.
En het voeren aan de vogels zelf over laten.
Sterkte met je beslissing groetjes Petra.

Caroline

Jongens, of eigenlijk meiden.  ;)

Even snel ik heb nu maar weinig tijg ....  :-[

Maar ik ben bang dat ik anders te laat ben.  :-\

Ik respecteer jullie keuze maar ik vind het op zich nog helemaal niet zo negatief hoor, laten we niet vergeten wat de kleine al allemaal achter de rug heeft .... geef hem desnoods nog een dagje.  ::)

Zijn kropje leegt, hij wordt gevoerd en warm gehouden.

En zijn pootjes .... ja mogelijk zullen deze een beetje gehandicapt blijven door zijn achterstand maar kijk eens op de foto in mijn handtekening. Daarin zien jullie mijn JOOP! & Jim, zij leiden een normaal een super gelukkig leventje en kijk eens goed naar hun teentjes .... ze zijn beide gehandicapt door een achterstand als jong.  ;)

Sterkte met alle beslissingen.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een dilemma !!  :-\
Wat nu het beste is is een vraag wat je niet zal weten vooraf.
Als Nemo nu wel aankomt en verders goed doet zal de achterstand ook wel goedkomen.
Als je kijkt naar het popje wat ik liet zien,die ziet er ook heel normaal uit en doet het goed bij Neline.  :D
Hoe staan de pootjes ? Is daar een foto van ?
Zonder foto kunnen we er moeilijk over oordelen en mening geven.  ;)
Als Nemo zou lijden dan zou je dat denk ik ook wel aan hem/haar zien,futloos.
Ikzelf zou denk ik nog even 1 of 2 daagjes aankijken.
Zeker nu er toch 1 grammetje erweer aanzit.  :)
Komt Nemo niks meer aan dan kunnen jullie een beslissing nemen,lijkt me.  ::)

Manon,ik las net van het eitje waar je een gaatje in hebt gemaakt met je nagel.  :-\
Helaas is deze tip wss te laat en heb je het niet in huis,maar je had er een stukje vloei op kunnen plakken.
Zo heb ik ook een keer een donsje in eitje gered.  :D
Die ik toen ook Mascotte had genoemd.  ;D

Ik hoop dat deze dag voor jullie snel om is en dat het morgen
een stuk beter zal gaan.  :-*

Heel veel succes en sterkte dames !!  :-* :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

ik zou het ook nog even aankijken....
Zoals Caroline ook al zegt, het kropje leegt goed, hij ligt warm, en hij is 1 grammetje zwaarder dan vanmorgen!
Mijn Ukkepuk was ook niet groot, had ook kromme teentjes.. Maar ze heeft wel een mooi leventje gehad. Geef het voorlopig nog niet op!

amazingleeuwtje

Ben het met o.a Caroline en Yvonne eens, geef Nemo nog 1 hooguit 2 daagjes..

•=Bonnie=•

Zolang ze groeien gaat het goed hoor, Borreltje kwam de eerste dagen zo weinig aan dat de weegschaal het niet eens kon uitlezen. Maar hij groeide wel. Zolang het aan komt en warm is zou ik verder niets ondernemen.

*Manon*

Bedankt voor alle adviezen en tips!!

Het donsje in eitje 4 is dood  :'(

Maar goed nieuws over Nemo, hij woog net 9 gram, vanmorgen om 8.30 uur 6 gram, om 13.00 uur, 7 gram en nu dus 9 gram.

Er is weer hoop, alleen poepte hij dus op mijn hand en het was waterig wit met iets zwart en een onverteerd zaadje leek het wel  ???

Wat dit betekent weet ik nie, maar ik ben al heel blij met 9 gram in gewicht  ;D ;D

Ik zal straks even wat fotootjes maken van het kleine ding  ;)

Caroline

Goed zo!!!!

Die verdient toch een kans?? ???

Het vieze poepje is waarschijnlijk de rotzooi die het gisteren nog in zijn kropje had zitten op de foto's.

Ik heb er een goed gevoel over, ik denk dat hij, zoals ik al schreef, gewoon even moest bij komen van alles wat het had meegemaakt en vanaf nu een doostart gaat maken.

Dikke kus voor Nemo en eentje voor jou die hem deze kans heeft gegeven oooh enne een kroel van Nikki.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

amazingleeuwtje


Larissa

Hey Hey

Dikke kus voor Z en Z die zo goed voor mijn nemotje zorgt
En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het vanmorgen somber in zag maar nu weer wat zonniger
Hoop dat jullie mijn twijfel kunnen begrijpen


Groetjes Larissa

Larissa

Hey Manon

Vindt het wel heel sneu dat je eigen eitje nu kapot is gegaan  :'(  met het terug leggen van Nemo